Bazı şeyler unutulmamalıdır...
Adım Daniel, Londra-Mayfair'de yaşıyorum. Peşimde bir gölge, bir lanet var. İlacın etkisi vücuduma yayılırken bilincimi kaybediyorum. Her yer bulanık, etraf kararıyor ve daha hızlı hareket etmeliyim...
Amnesia, Penumbra'nın yapımcıları Frictional Games tarafından geliştirilmiş bir macera / korku oyunu. 1930'lu yıllarda Brennenburg adlı bir kalede geçmekte. Bir avuç İsveçli tarafından kurulan Frictional Games, kendi başlarına kurdukları ve geliştirdikleri oyun motoru olan "Newton Game Dynamics"i kullanıyor. Bu motorun en büyük avantajı kullanıcının sadece basit kodları bilmesinin yeterli olması. Bu sayede kod bilmeyenler bile kendi çaplarında bir oyun yaratabiliyor. Bir diğer güzelliği ise her şeyin parçalar halinde yerleştirilebilir olması.
Yani yıkılabilir çevreye olanak sağlaması. Birinci şahıs kamerasıyla oynanan oyundaki hemen hemen her şeyi fareyle yapıyoruz. Kapıları açmak için bir tuşa basmak yerine fareyle kapıyı tutup sürüklüyoruz ya da çekmeceleri açıp içerisindekileri almak için yine aynı şekilde çekmeceyi tutup geriye doğru sürüklemek yetiyor. Hemen hemen her cismi tutup yanımızda taşıyabilir, çevirip etrafına bakabilir, kendimize yaklaştırıp uzaklaştırabilir ya da fırlatabiliriz. Bütün bunlar Newton Game Dynamics'i mükemmele yakın bir fizik motoru olmasını sağlıyor.
Fizik motoru gayet başarılı, ama ya diğer özellikler? Penumbra'nın grafikleri o zamanki oyunlara göre çok düşüktü. Amnesia'nın grafiklerinin Penumbra'dan neredeyse hiçbir farkı yok. Gölgelendirme çok vasat. Ne oynadığımız karakterin, ne de nesnelerin gölgesi var. Gölgesi olan nadir cisimlerin ise sadece belirli yerlere gölgesi düşüyor. Işığın bu kadar değerli olduğu bir oyunda gölgelendirmenin bu kadar zayıf olması düşündürücü.
Ses gayet başarılı. Özellikle Daniel korktuğu zaman aldığı derin nefesler, sessizce çığlık atması, gıcırdayan kapılar, düşmanınız sizi takip ederken duyduğunuz, kafayı yedirten o cızırtı sesi. Hepsi mükemmel. Fakat bir tahtayı başka bir tahtaya vurduğunuzda çıkan ses, bir tahtayı bir metale vurduğumuzda çıkan sesle aynı değildir. Önceki oyunlarda bu, Frictional Games'in bir çok övgü kaynaklarından biriydi. Maalesef ki Amnesia'da bunun geçerli olduğunu söyleyemeyeceğim. Frictional Games bu noktada biraz hayal kırıklığına uğrattı.