Frictional Games, İsveç'te kurulan ve 5 kişi tarafından oluşan bağımsız bir oyun firması. Daha önce yaptıkları Penumbra: Overture’u, PC’ye çıkarmışlardı. Yapım HPL fizik motoru ile hazırlandı ve farklı yapısıyla, hatırı sayılır miktarda oyuncu kitlesine sahip oldu. Özellikle Point-Click tarzı oynanış ve yaratıklara karşı herhangi bir yakın dövüş veya ateşli silah kullanılmaması, oyunun korku dozunu artıran özelliklerindendi. Daha sonra devam yapımı olan Penumbra: Black Plague ile firma yerini daha da sağlamlaştırdı. Fakat Requiem’de korku yapısından uzaklaşıp, daha çok macera mekaniğine yöneldiler.
Korku yeniden iş başında!
Frictional Games aradan geçen 3 yıllık bir geliştirme süreci sonucunda Amnesia: The Dark Descent’ı 2010’un Sonbahar aylarında piyasaya sürdü. Yapımcılar bu oyunla adını iyice tüm dünyaya duyurdu. Oyunun korkutucu hikayesinde Daniel isimli karakteri kontrol ediyorduk. Daniel daha önce yapmış olduğu bir kazı sonucunda bulduğu gizemli eşyanın ve kendisi takip eden gölgelerin kaynağını bulmak için yola koyuluyordu. Amnesia: The Dark Descent, Penumbra serisinden daha iyi ses efektleri ve gelişmiş fizik motoru (HLP 2) ile 2010 yılının en çok konuşulan, ses getiren yapımlarından biri oldu. Gerek atmosferi, gerekse korkutucu ses unsurlarıyla “Korku oyunu böyle yapılır” dedirten bir oyundu ve resmen korkuyu iliklerimizde hissetmiştik. Firma kendi sitesinde yayımladığı konsept çalışmaları gördüğümüz de yeni bir Amnesia olduğunu çok geçmeden anladık. Sonunda Amnesia: A Machine for Pigs duyuruldu. Asıl sürpriz gelişme ise yine bağımsız bir firma olan ve Dear Esther’ı geliştiren thechineseroom’un oyunun yapımcılığını üstlenmesiydi.