• Platformlar
    • PC
    • PlayStation
    • Xbox
  • Oyun
    • Haberler
    • İnceleme/Özel İnceleme
    • Ön İncelemeler
    • Makale
    • Tam Çözüm/Rehber
    • Hile
    • Röportaj
    • Sizden Gelenler
    • Video İnceleme
  • Bilim/Teknoloji
    • Teknoloji Haberleri
    • Bilim Haberleri
    • Ürün İnceleme
    • Oyuncu Aksesuarları
  • Eğlence
    • Sinema/TV - Haberler
    • Sinema/TV - Kritik
    • Müzik
    • Kitap
    • Anime/Manga
    • Hikayeler
  • Galeriler
    • Oyun
    • Sinema
    • Etkinlik
    • Teknoloji
    • Cosplay
    • Bilim
    • Diğer
  • Kazandan
    • MK TV
    • Blog
    • Editör Arenası
    • E-Spor
    • Provg
    • E3
    • Gamescom
    • Gaming İstanbul
    • Blizzcon
  • Dead City
  • EN
  • Üyelik
    Giriş yap veya Üye ol
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
  • Popüler Oyunlar

"Playstation 5, 2018'de çıkacak" Yorumları - (186) Yorum

MK Okuru
MK Okuru 20.06.2025 04:46
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 7.03.2018 18:14
bir bilgisayar toplamak şu dönemde ortalama 4000 3000 ? iken bence konsol çok daha mantıklı
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2017 14:43
Bir oyuncu neden PS4 alır? sorusunu bir türlü cevaplayamıyorum. Bir yazınızda bundan bahseder misiniz? Yani PS4 controller deseniz PC için de var. Yok oturma odasında oynayabiliyosun deseniz PC'yi salona kur, STEAM'i desktop modda başlat. Maliyet deseniz PS4 daha ucuz ama bu seferde oyunları pahalı.
Yanıtla
ultrAslan
ultrAslan 19.03.2017 22:23
Abi konsolun zevki ayrı be. Tamam biraz pahalıya gelen bir platform ama verdiği zevk paha biçilemez. Hele hele vr deneyenler dediğimi anlayacaktır.
Masters
Masters 18.03.2017 15:17
@Rapper

Yahu kontrolcünün vuruş hissiyatı tabi ki başkadır. Bu biraz göreceli bir konu olsa da ben böyle düşünüyorum. Fareynin elde duruşu ile kontrollerin elde duruşu var. Yani bir fareyi tıklayarak ateş etmekten çok daha iyi R2 tuşuyla ateş etmek hissiyat bakımından eli daha dolu tutuyor. Bu önemli bir etken.

PS1 de Medal of Honor oynardım fps olarak. O zamandan bu zamana çok fark var. Artık konrolcüler fps'lerde daha efektif. Daha çok ustalık istiyor fareden daha zor ama işin özü bu zaten. Verdiği titreşim, silahla kontrolcüyü özdeşleştirmek, fareyle özdeşleştirmekten daha kolay.

Plus üyesi olduğun müddetçe Sony'Nin verdiği oyunları oynayabiliyorsun tamam da adamlar zaten her ay minimum 2 oyun veriyor. Kütüphanen zaten sürekli genişliyor üye kaldığın müddetçe. Broforce u verdiğin ay üye oluyorsun, üyeliğin müddetçe oyunu oynayabiliyorsun bir sonraki ay Resident Evil veriyor. Zatne üye olarak kalmak avantajlı.

PS'de fre to play pek çok mmorpg var. Yine tarz meselesi ben sevmiyorum ama meraklısına pek çok mmorpg var ve arka arkaya PS4'e duyurulmaya devam ediyor ufak bir araştırmayla bulabilirsin.
rapper256
rapper256 18.03.2017 11:32
MK Okuru, 15.03.2017 18:53 Tamam ulan sana 2014 yılında 1500 TL'ye alınabilecek BF 1 oynatacak bir sistem dizicem veya bulucam ve PS4'ünü bana vereceksin, anlaştık mı? :) BF 1 ne ulan sanki Crysis 4 Allah Allah. Low'da 480*640'ta oynarsın yine oynarsın.
rapper256
rapper256 18.03.2017 11:23
Masters, 15.03.2017 17:26 Plus'ın verdiği oyunlardan bahsetmişsin de benim bildiğim kadarıyla bu oyunları Plus aboneliğin olduğu sürece oynayabiliyorsun. Yani Oğuz Sasi Plus'tan 1 dolara Space Marine'i aldığını ve oyunu Plus aboneliği olduğu sürece mi ne oynayabildiğini söylemişti. Ayrıca kolayca yaptığın şeyi kolayca yapabiliyor olman evet beceremediğin veya zorlanarak yaptığın şeyden daha zevkli olduğu anlamına gelir. Ben hedef alana kadar canım çıkıyor konsolda. PS1'de Quake II oynadım tilt oldum resmen. R L tuşları ile aşağı yukarı yapıyorsun ya var mı böyle bir şey. :D Belki yeni nesil oyunlarda farklıdır bilmiyorum. PS3'te de CoD oynamıştım, o da zor gelmişti. Tabii ki yıllardır konsolda FPS oyunu oynayan adamlar için bu zor gelmez. Hatta Space Marine'de gamepadle oynayan eleman beni indiriyordu çünkü controllerlar'da auto-aim denen bir şey var. Bu sadece konsolda yok sanırım tam bilmiyorum. Yahu controller'ın ne vuruş hissi olacak? Parmağını ne kadar tutarlı hareket ettirebileceksin? Parmak elden çok daha hassas bu yüzden kontrolünü sağlaması elden çok daha zor. Evet, elden daha hızlı kontrol edebilirsin ama daha zor. Çünkü hareket alanı daha kısıtlı ve insan refleksleri de mükemmel değil. O vuruş hissini sen oyundan alırsın ayrıca, hedef almakla vuruş hissi sağlanmaz. O silahın ateş edimi ile ilgili.
rapper256
rapper256 18.03.2017 11:16
Bir de yazmayı unutmuşum. Steam'daki %90, %50'lik indirimlerle oyunlar PC'de konsoldakinden çok çok daha ucuza geliyor. Hatta bazı oyunları sudan ucuza alıyorsun.
rapper256
rapper256 18.03.2017 11:06
Masters, 14.03.2017 16:13

Oyun kültürü nedir. Bence önce bunu açıklamalısın.

Oyun konsolda oynanır değil. Single ve Multiplayer oyun konsolda oynanır olacak o. Bildiğim kadarıyla konsollarda mmorpg yok daha. Varsa da tek tüktür. Ha, mobalar falan çıkmaya başlıyor, yakında mmorpg çıkar mı bilinmez ancak günümüzde durum böyle.
rapper256
rapper256 18.03.2017 06:55
wolfeinstein67, 13.03.2017 23:12 Crash Bandicoot falan çocuk oyunları ya o eskiden biz çocukken giden Mario tarzı adventure oyunlarındandı. Ben PS2'de geçen sene biraz oynamıştım ama hoşuma gitmemişti. :D

Bu arada gamepad ile nişan almanın ne kadar zor ve tilt edici bir şey olduğunu bilirim. Bunun için konsoluna mouse ve klavye bağlayabilirsin. Bazı dönüştürücülerle falan bu mümkün. Bu arada oyun aynı derken nasıl aynı yani? Bosslar farklı da konusu mu aynı? Ne yenilik bekliyordun ki yeni serilerden?

PC'de hile yok mu? Güldürme beni. PC'de hile olmayan yer yok neredeyse.
rapper256
rapper256 18.03.2017 06:41
Kardeşlik olayı Steam'da da var yalnız.
rapper256
rapper256 18.03.2017 06:36
Konsolda oynama hissi PC ile aynı değil. Öncelikle PC'yi konsol gibi yapman lazım. Yani kasayı televizyona bağlayıp controller ile kullanırsın ama ona masa illa şart. Koltukta masa başında oturmak çok da rahat değil. Sanki o masaya çivilenmişsin gibi hissettiriyor insana. Konsoldaki oyunlarda hile yapma olayı daha düşük. Konsol oyuncuları gördüğüm kadarıyla genel olarak PC oyuncularından daha kaliteli. Mesela Space Marine oyunundaki oyuncular böyle. Ben oyunun topluluğundan sanıyorum ancak bu adamların çoğu zaten konsol kullanıcısı. Ee exclusive oyunlar da var. PC'de bir sorun olur mavi ekran alırsın, hobaa oyuna baştan başla. PC'ye virüs girer, onu temizle. Sürekli belli aralıklarla kasayı temizle, yoksa PC düzgün çalışmaz bilmem ne. Yahu oyun mu oynayacaksın yoksa cihazın sorunlarıyla mı uğraşacaksın?
MK Okuru
MK Okuru 17.03.2017 23:37
MK Okuru, 16.03.2017 11:43
aynen katılıyorum PC de online oyun oynanamaz durumda resmen. milet diyor pc oyunlar ucuz ps4 de pahalı diye 3-5 daha çok veririm hilesiz adam akılı oynarım oyunu.
bf1 ben ps4 baya sıkı oynuyorum. geçen arkadaşta pc denedim yeminle 30dk da oyundan sogudum wallhack dolu pc.
MK Okuru
MK Okuru 16.03.2017 11:43
@23:12 pcde hile yok demiş ahahah. İşte 7/24 lol oynayan ve kendine pc oyuncusu diyebilen bir ergen daha. Bir gün gerçek bir pc alıp gerçek oyunları oynamaya başlarsan görürsün hile var mı yok mu ergencim. En azından twitch aç bi bf1 cod dayz division vs oynayanları izle. Hileciden geçilmiyo pcde
ultrAslan
ultrAslan 15.03.2017 19:50
Masters yine güzel cevaplamışsın :)
MK Okuru
MK Okuru 15.03.2017 18:53
2014 yılında aldığım ps4 ( 1500 tl ye ) hala bf1 oynatıyor
2014 yılında 1500 tl ye pc al bf1 oynatsın ps4 ümü sana vereyim
o günün fiyatlarıyla falan şimdi gtx 1080 çıktı eski ekran kartları falan ucuzladı
Masters
Masters 15.03.2017 17:26
Kendi adıma son noktayı koymak için yazıyorum:

Konsolu seven kişi aksesuar aramaz zaten pek. Kaliteli bir kulaklık, kontrolcü zaten standart. Başka bir şeye ihtiyaç yok ki aksesuara gerek olsun. En fazla bir kulaklık.

Strateji oyunları çok az konsolda. Haklı bir eleştiri. Ama strateji fazla tematik bir olgu. Herkese hitap etmiyor. Ben strateji oyunlarını sevmiyorum bu yüzden eksikliğini hissetmiyorum. Sevenine saygı duyarım tabii o ayrı.

Online için ödemiyoruz o parayı bu da yanlış. PS3 döneminde multi için plus zorunlu değildi. Ama ben alıyordum. Ha keza şimdi de zorunlu olmasa da alırım Ayda 14 tl gibi bir fiyata pek çok güzel, kenarda köşede kalmış çok güzel oyunları oynuyorum. Plus bir sene içinde NBA2K17, Transformers, Resident Evil Remake, Broforce, Gauntlet gibi muhteşem oyunları verdi. Bakınca PS Plus gayet karlı ve beğendiğim bir sistem.

Gamepadle fps olmuyor eleştirisi biraz demodeleşmedi mi? Fare+klavye ikilisi daha efektif ve kolay olabilir. Bu yadsınamaz bir gerçek. Ama bu daha zevkli olduğu anlamına gelmez. FPS oyunlarını yıllardır konsolda oynarım çok daha keyifli buluyorum. O vuruş hissiyatı, o keyif fare+klavye ikilisinde yok. Sevene saygı duyarım ama fps de asıl keyif gamepadde. Daha rekabetçi. Pek çok fps oyunun e-sports da yeri var. Konsol turnuvaları da düzenleniyor. Gayet iyi. Kontrolcü daha keyifli ve rekabetçi. Bu bir tarz meselesi. Kaldı ki artık fps oyunlar bile PC'nin 2-3 katı satıyor konsollarda... Bunca insan "oynayamadığı" oyunu satın almaz :)

Konsolun da pek çok eksisi var tabi.. Yok değil ancak artı eksi dengesini göz önünde bulundurduğumda çok daha avantajlı.
MK Okuru
MK Okuru 15.03.2017 15:24
Masters güzel yazmışda eksilerini yazmamış..PCdeki gibi strateji türü yok.Aksesuarlar çok pahalı çeşit yok..Online için salakça para ödemen gerekli.RUH HASTASI bir sistem. sonuçta biri çay biri kahve gibi.İkiside gerekli.Fanboylar tek tabanca saçmalıyo yıllardır.konsolsuz ve pcsiz oyuncu olmaz!
edessaid
edessaid 15.03.2017 14:27
yok bilgisayar ısındı yok bilgisayar oyunu kaldırırmı acaba derdini çekmektense oyunlara 20 tl fazla vermeyi yeğlerim
BatenKaitos
BatenKaitos 15.03.2017 13:07
Kesinlikle düşüncelerime ve eminim evinde konsolunu sadece vakit öldürmek için kullanmayan milyonlarca kişiye tercüman olmuşsun Masters, ellerine sağlık.
ultrAslan
ultrAslan 15.03.2017 01:03
Güzel yazmışsın Masters ;)
MK Okuru
MK Okuru 14.03.2017 21:21
Ps4de oynamak bilgisayarda oynamaktan 1000 kat daha güzeldir merak etme.Paran yetmiyorsa almaya bıdı bıdı yapma
Masters
Masters 14.03.2017 16:13
Türkiye'de oyun kültürü yok... Bunu senin gibi adamların çokluğundan anlayabiliyoruz. Bak bunu hakaret anlamında söylemiyorum. Cidden oturmuş bir oyun kültürü yok. Ders çalışma bahanesiyle babasına bilgisayar aldırıp, oyun dünyasıyla öyle tanışan insanların konsol kültürünü anlaması çok zor. NES, Sega, Super Nintendo, PS1,2,3,4 hepsi elimden geçti.

Sana bir sır vereyim: Oyun konsolda oynanır.

Şimdi sen somut nedenler istersin vereyim:

1-) Hilesiz ortam -istisnalar dışında- hile 0.

2-) Yine birkaç istisna hariç oyuncular eşittir. Herkesin kontrolcüsü hemen hemen eşit, herkesin sistemi eşittir. Aksesuarlar değil, oyuncular kapışır. PS4 pro diyecekler için not: Multi oyunlar da dengesizlik sözkonusu değil.

3-) Asli platform. Bu ne demek diyeceğine eminim. Açıklayayım: PC oyunlarının azımsanamayacak kadar çok oyunu optimizasyon sorunuyla doludur. Mortal Kombat'ı, Batman serisini, For Honor'ı konsolda ve pc'de oyna anlayacaksın ne demek istediğimi.

4-) Red Dead Redemption 1-2, GTA V(Sonuçta 2.5 sene önce çıkmıştı konsollara.) Nioh, Uncharted 4, Beyond gibi şahaser niteliğindeki oyunları oynayabilmek...

5-) Stabil ve oyun odaklı sistem.

Oyun fiyatları aman aman pahalı değil. O senin cehaletin. Bir arkadaşım kardeşlik+enpara kampanyası ile 21 tl'ye FIFA 17 almıştı 3 ay önce :) Takas ve spot piyasasına değinmiyorum bile.

Başka sorun olursa yaz, öğretmek lazım sizin gibi toramanlara bazı şeyleri :)

MK Okuru
MK Okuru 13.03.2017 23:50
tek kelimeyle cevap vermem gerekirse ''exclusive'' ...Şahsen benim PS4 alma sebebim tamamen exclusive oyunları oynayabilmek için.Sony'nin her çıkarttığı exclusive ile iyi ki ps4 sahibiyim diyorum hepsi birbirinden kaliteli ve yenilikçi oyunlar,sektöre yön veren oyunlar.Bunlardan dolayı ps4...
wolfeinstein67
wolfeinstein67 13.03.2017 23:12
Ps4 alınır mı alınır, kendine özel bir çok oyunu var şahsen ilgimi çeken 1 oyundan kaynaklı yakın bir süre sonra da almayı planlıyorum. Fakat abartıldığı kadar da yok. Olsa da olur olmasa da olur. Şahsen ben konsolda gamepad ile nişan alamam, alsam bile keyif vermiyor. Sırasıyla Ps1-Ps2 ve Ps3 kullanmış biri olarak Ps3'teki platform oyunu eksikliğinden kaynaklı konsoldan soğumuştum. Neredeyse bütün oyunlar nişan alma tarzında ve bu tarz oyunlar bana kalırsa gamepad ile gitmiyor. Hoşuma giden oyunları elbette oldu örneğin god of war cidden efsane bir oyun fakat çıkan 4 oyunu da birebir aynısı neredeyse sadece grafikler gelişmiş. 3'ten sonra çıkan oyununu açıkçası beğenmedim ve bitirmedim.

Ps4'ü de bu nesil almama sebebim yine aynı şeyden kaynaklıydı fakat ps4'te bulunan Crash Bandicoot Remastered oyununu açıkçası merakla bekliyorum, ps1'de saatlerce oynardım o oyunu. Sırf sadece bu oyun için alacağım. Horizon filan hikaye, media markt'te oynadım hiç beğenmedim. PlayStation bana kalırsa sadece platform, spor ve dövüş oyunları içindir. Gerisi konsolda gitmiyor.

Ha bu arada hile filan denmiş, öyle bir şey yok pc'de. :)
MK Okuru
MK Okuru 13.03.2017 19:45
geçen nesilde red dead ,god of war,uncharted serisi, heavy rain ,resistance ,killzone ,yakuza serileri ,demon's souls vs.
bu nesilde bloodborne,until dawn ,uncharted 4 , horizon zero gibi türlerinde çok kaliteli yapımları + diğer tüm oyunları keyifle hiç sıkıntı yaşamadan oynuyorum.niye pc alayım ?
MK Okuru
MK Okuru 13.03.2017 19:37
uncharted 4, horizon zero ve until dawn gibi oyunları ailecek oynayabiliyorum, donanım şu bu ilgilenmek istemiyorum.Vaktim oldukça konsolu açıp oyunumu takıp oynayıp keyfime bakıyorum, bunun dışındada yalnızca oyun için kullanacağım bir alet için zaman ve kafa meşguliyeti istemiyorum.
MK Okuru
MK Okuru 13.03.2017 17:51
Ben hem bilgisayar kullanan hem de konsol sahibi olan birisi olarak şunu söyleyebilirim ki tamamen zevk meselesi. Ben genel olarak koltuğuma yayılıp geniş ekran televizyonumda konsol oynayarak günün doğmasını beklemeyi seviyorum, bilgisayar başındayken gözlerim fazla kaldırmıyor o kadar zamanı.
MK Okuru
MK Okuru 13.03.2017 07:44
kısaca şunu söyliyeyim sana ps4 de oyun oynadınmı keyif alıyorsun pc deki gib her yer hileci wallhack çi dolu degil. temiz hilesiz oyunun keyfine varıyorsun ben sırf bu yüzden konsolda oyun oynuyorum .pc lerde hilecilerden oyun oynanmaz oldu.
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2017 20:10
Sana kimsenin bilmediği bir sır vericem iyi oku...

Ps4 oyunları daha güzel ikinci el, takas ve kardeşlik var
Bak sadece sana yazdım kimseye söyleme
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 18.03.2017 10:43
2020 den önce çıkaramazlar.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2017 14:41
çıkacak ve burda ağlayan tüm ps fanboyları da gidip tıpış tıpış yine alacak. çünkü bağımlılıklarınız sizi yönetir hale gelmiş. ps e çıkan en son adam gibi oyun last of us dı. ve o da proda falan çıkmadı. bilmem anlatabildim mi?
Yanıtla
rapper256
rapper256 18.03.2017 06:40
Ulan yürü git. Parası olan adam alır bundan sanane? Tıpış tıpış alan her adam senin gibi fakir mi ki bu onlara koysun? :D Ki 1500 liralık bir cihaz bu. Ben PS almıyorsam bir oyunları biraz daha pahalı ki zaten oyun almıyorum şu an oynadığım oyun sayısı belli, iki sağlam bir televizyon almak istiyorum 4.000-5.000 TL'lik, üç kolumda problem var, gamepad kullanırken kolum ağrıyor.
MK Okuru
MK Okuru 16.03.2017 08:38
Lan olm fakirlik yapma .Biliyoruz her yeni oyun çıkışında "ah ulan bee bi ps olsada şu oyunu oyanask " diye içlenişini.
MK Okuru
MK Okuru 15.03.2017 11:15
E PS'ye çıkan adam gibi oyun Last of Us ise ki ikincisi duyuruldu... Uncharted 4 Bloodborne bunları da es geçiyorum Pc'ye çıkan PS'ye çıkmayan adam gibi oyun söylesene bana? Ne saçma sapan yorumlar bunlar. Çıkarsa tabi ki alırım niye almayayım?
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 16.03.2017 18:13
Konsollara parça almıyoruz, konsol fiyatına pc de oyun oynayamazsın gibi teknoloji takip etmeyenleri gördük.Her 2 tarafında kendine has iyi yönleri var.Lakin konsol kalitesinde oyun oynamak için 1500 tl ye de pc toplanabilir. Zevk meselesini taraf tutmaya döndürmenin bir manası yok.
Yanıtla
rapper256
rapper256 18.03.2017 06:39
"Konsol fiyatına pc de oyun oynayamazsın gibi teknoloji takip etmeyenleri gördük." derken?
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 16.03.2017 22:23
Önce kallavi büyüklükte ve çirkin bir tasarım çıkarıp bir sene satıyorlar sonra slim diye yeni ve daha modern bir tasarım çıkartıp onu da satıyorlar, uyanıklar.
Yanıtla
rapper256
rapper256 18.03.2017 06:38
Yahu ilk çıkanı alan adam gidip de Slim modeline para vermez zaten. Zengin değilse illa alacaksa da eski modeli piyasa fiyatından satar bu kadar basit. Ayrıca fat moedeller her zaman slim modellerden daha yakışıklı ve karizmadır. Slim modeller iğrenç resmen.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 17.03.2017 12:39
2 playstation ürünü arasında 6-7 yıllık bir süre oluyor. Buradaki amaç hem oyun üreticilerini hem de oyuncuları korumak, bununla beraber aynı ürünü R&D maliyeti olmadan 5-6 yıl satmak.Sonuçta 7 yıl kullanacağınız ürüne bu parayı verirsiniz, iki yılda çöp olacaksa gider pc alırsınız
Yanıtla
rapper256
rapper256 18.03.2017 06:30
Orası öyle de konsolun Exclusive oyunları ve konsolda hile yapılamama ya da PC'ye oranla hile yapılmasının daha az olma olayı da var.
Kalan Karakter: 300 Gönder
rapper256
rapper256 18.03.2017 06:29
2018 PS5 için çok erken. PS4 Pro çıktıktan en az 5 sene çıkarmaları lazım yeni konsolu. Zaten PS4 2012'de mi ne çıktı yani konsol çıkalı 5 sene oldu olmadı.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 16.03.2017 08:41
Bu pcler fakir ama maddi değil.Zihin fakiri bunlar.İçten içe ps oyunlarını çok beğeniyolar.Sonra içlerinde patlıyor.Kemiriyorlar kendilerini .Arkdaşlar gelin bazen şu ps leri paylaşalım şunlarla .Yoksa ölecek bunlar.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Rahro Uth
Rahro Uth 8.03.2017 20:02
Haber ile alakasız olacak ama şu "hör sönö ökrön körti çoküyo ömö" laflarını bırakın mümkünse.

Her sene ekran kartı çıksa ne olur ki? Sen bu sene gtx 1080 alırsın ondan sonra 5 sene yeni kart almana gerek yok.
gtx 970 bile hala high-end sayılırken her sene pc yenilemeye gerek yok yani sayın cahiller.
Yanıtla
Masters
Masters 15.03.2017 20:49
Her sene bir ekran kartı çıkıyor da yanlış bir eleştiri. İyi bir kart tabi ki 5 sene idare edebilir.

Ancak aynı kaliteyi beklememek lazım.
Masters
Masters 14.03.2017 16:21
Steam'de oyunlar bedava sanırım...

Sanırsın AAA oyunları 20 tl'den satıyor. Yahu 189 tl Horizon Zero Dawn. Görsel zenginlik(Pc mustard raceler çok sever bak bunu :) ) aşmış, oyun 30-35 saat keşfetmeye açık, vuruş hissiyatının güçlü olduğu bir şekilde.

E 189 tl'yi hak etmiyor demen ne menem bir çelişkidir?
MK Okuru
MK Okuru 13.03.2017 23:52
Kardeş i7 işlemcili gtx 970'li sistemim var ama ben Horizon zero dawn kalitesinde bir oyun ne yazı ki göremedim PC'de.Sadece grafik değil oyun her anlamda çok güzel ve kaliteli.Standart PS4'den bahsediyorum bu arada pro değil.
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2017 03:56
Ama görsel şölen içinde gtx1080 alıyosun onu napcaz?
Rahro Uth
Rahro Uth 10.03.2017 16:22
Horizon zero dawn gibi bir görsel şölen kenarda kalsın. 2 manzara görüp bir daha oyun yüzüne bakmamak için 200 küsür lira veremem.
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2017 23:08
1080ti olsa ne yazar horazan zero dawn gibi bir oyunu oynayamadıktan
sonra görsel bir şölen
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2017 13:59
12:36: ne alaka ? Sen fiyatları karıştırdın herhalde. Özellikle bir PS oynunun 200 tl ile 400 tl arası değiştiğini varsayarsak kimin para bayıldığı ortaya çıkar.
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2017 12:36
Sen o gtx 1080li pcye zaten ps4+ps4 pro+ps5 parası bayılıyosun
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2017 07:28
PS4 aldıysan da Pro'ya yükseltmeye gerek yok. Galiba çoğunluk herkesin PS4'ü bırakıp Pro aldığını düşünüyor.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 15.03.2017 01:58
Herkez diyorki ps4 exclusive oyunları falan filan... Hadi ps4e özel bir kaç tane oyun var eyvallahda, pcye exclusive olan tüm oyunları toplasan bütün playstation aleminden daha fazla oyun çıkar neyin kafasını yaşıyosunuz xD
Yanıtla
Masters
Masters 15.03.2017 20:48
Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak...

An itibari ile Playstation 4'te toplam 100 exclusive oyun bulunmaktadır. Birkaç değil. 100.

Ayrıca 31 tane de süreli exclusive bulunmakta. Yani PC veya diğer platformlara en az 1 yıl sonra çıkacak 31 oyun. Bunu da sayarsan toplam 131 oyun etti. Bu rakama hem Xbox hem de PS4'te var olup da Pc'de olmayan oyunlar dahil değil. Red Dead Redemption 2 gibi..

Konsola oyun çıkartırken belli bir kaliteyi aşmak zorundasın yoksa Sony veya Microsoft lisans vermiyor. Yani çıkardığın oyunun grafikleri belli bir seviyede olacak, oynanabilirliği belli bir seviyede olacak, sisteme zarar vermeyecek vesaire. Bu politika PS4 neslinde biraz daha gevşetildi ama hala sürüyor. Yani PC'deki gibi saçma sapan bir şey yapıp "oyun" diye piyasaya süremezsin.

PC exclusive dediğin oyunların iyi-kötülüğü bir yana "oyun" olup olmadıkları bile tartışılır. Elbette ki belli istisnalar hariç.

Adamı zorla fanboy gibi konuşturursunuz. PC'de oyun oynamayı sevebilirsin. Pc de oyun oynamanın konsola kıyasla pek çok avantajı olabilir senin için, saygı duyarım, hak veririm. Ben nasıl konsolu seviyorsam sen de pc'yi sevebilirsin ama bir cihazı eleştiriyorsan en azından bir dene. Bir bak. Neyi var neyi yok bir öğren. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak ne kolay şu memlekette ya.

xD
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.03.2017 10:26
Ömründe Playstation kullanmamış gelmiş burda bir oyuncu neden ps4 alır yazıyor.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 15.03.2017 16:21
Önceden bende aynı fikirdeydim. konsol neden alınır diye. kuzen almış deneyeyim dedim. Böle keyif yok.i7 işlemci gtx 960 ekran kartlı pc var. Her oyunda kasma olmuyo deliriyo insan. PS4 aldım. Şimdi iyiki almışım diyorum. Konsol derim başka bişey demem. Not Stemade 118 oyunum var pc yi çok iyi bilir
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 15.03.2017 08:53
pc kullanıcılarının ps ve xbox kullanıcılarını anlaması hala mümkün gözükmüyor. şahsen mouse ve klavye içinde kaybolmaktansa konsol içinde karakterimi dans ettirir gibi savaşmaya bayılıyorum :)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2017 16:01
Pcciler sistem hesabı yaparken neden işletim sistemi,antivirüs gibi şeyleride katmıyorsunuz hesaba? İşletim sistemi olmadanmı kullanıyorsunuz yoksa o gtx bilmemneleri.Ben size cevap vereyim çünkü bu kalemleri bile korsan kullanıyorsunuz.Hadi gidin gtxlerinizle takılın.Hırsız sürüleri sizi.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 15.03.2017 02:02
windows 10 zaten bedava dağıtıldı antivirüste win10un dahilisi çok iyi ayrıca avira falan hepsi zaten bedava. Ulaşamadığımız ciğere mundar demeyelim lütfen. Hiç paran yoksa gidersin linux kurarsın yine oynarsın oyununu.
ultrAslan
ultrAslan 11.03.2017 20:51
Belki benim gibi telefondan yorum yazıyordur ;)
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2017 12:20
Ne alaka lan internette 50tl ye bulursun Win10 ahahaha. Gerizekalı bir insan değilsen de anti-virüs kullanmana gerek kalmaz..
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2017 11:52
ag bu yorumu pc den yazmıyonmu neyin kafası bu
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.03.2017 14:46
zaten bunu anca zenginler alacağı için bazılarımızın umrunda değil
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.03.2017 08:46
ps4 pro cok yeni daha bence zamanı var sony en az 4-5 yıl ekmeğini yer ps4 pronun şuan cidden cok iyi ps4 pro
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
emc
emc 10.03.2017 13:38
PC'de hiç yoktan upgrade olayı vardı. Bunda resmen eski konsolunu at gel yenisi al sistemi gelmiş. Ps4 -> Ps4 Pro -> PS5 -> PS5 Pro
Hadi hayırlı olsun. Hiç olmazsa oyun fiyatları farklı olsa dedirtiyor insana...
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 12.03.2017 13:15
xbox tüm yeniliklerin aasıdır ilk konsola audio adaptörü yapan konsoldur. xbox scorpio ile şey yarıştırıyo ps . 4k 30 fps oynayan psciler xbox one s ilebirlikte 4k 60 fps oynatma şansı sunuyor xbox one xbox one s den farklı bi konsoldu ama bide ps4e bakıyoruz slim ile ikizler dışını değiştirmiş ps
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 12.03.2017 01:56
2020
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2017 08:59
Bem anlamıyorum sanki oyun fiyatları Stean'de çok ucuz. Hem onu geçtim, PS4'de ben bir oyuna daha 200 lira vermedim. Fifa'yı yılbaşında 100'e, Uncharted'ı 75'e şimdi de büyük ihtimal Hitman'i 90'a alacağım. Çıkış fiyatı olarak da arada pek bir fark kalmadı. Steam'de 180 ise PS'de 209 lira.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
ultrAslan
ultrAslan 9.03.2017 00:25
Ben bunu çok söyledim demek istemiyorum ama bana ve yorumlarıma kayıtsız şartsız sürekli muhalefet olanlara son bir kez daha belirtmek istiyorum. Öncelikle Ps5'in 2019'dan önce çıkma gibi bir olasılığı olamaz bu imkansız bir durum. Ama 2019'un son çeyreğinde çıkma olasılığı bence kuvvetli. Tabi ben bunu 1 sene 1 buçuk sene öncede söylüyordum ama dediğim gibi anlamsız bir muhalefet olma çabaları yüzünden bunu tekrar belirtmek istedim. Buna ek olarak Xbox Scorpio konsolunun yeni nesil bir konsol olduğunuda defalarca belirttim. Hala da bunu söylemeye devam edeceğim; Microsoft, scorpio ile yeni nesile geçiş yapacaktır. Microsoft bunu yalanlasa bile gerçek olan budur. Tüm geçmiş bilgi birikimlerimiz, yaptığımız analizler ve düşüncelerimiz bize bunun böyle olduğunu söylüyor. Aksi söylemlere itibar etmemeniz taraftarıyım. Ben bunun sebebini ve gerekçesini, neden yeni nesil olduğunu bazı konu başlıkları altında ayrıntılı bir şekilde zaten yazmıştım hatırlayanlar hatırlar. Buraya bir kez daha gerekçelerimi sıralamayacağım. (Tartıştığım arkadaş sen hatırlamışsındır o mesajlarımı ;) Ama hala yıllardır söylediklerimin arkasındayım ve olmayada devam ediyorum. Scorpio hamlesinden yaklaşık 1 sene sonra Ps5 hamleside gelecektir. Şu haber bile zaten gerekçelerimi doğrular nitelikte. Ha bu arada yine kendini beğenmiş, çok bilmiş gibi aptal aptal yorumlar geleceğini bildiğim için şunu ekleme ihtiyacı istiyorum; ben bu yazdıklarımı bana sürekli muhalefet olanlara ithafen yazdım. Başka insanların gereksiz yere üzerine alınmasına gerek yoktur bunu belirtmek istiyorum.
Yanıtla
ultrAslan
ultrAslan 10.03.2017 18:39
Hahahaha haklısın Rahro. Ne desen haklısın. Yorumları telefondan yazdığım için oluyor bunlar hep ama bir daha ki sefere dikkat edeceğim ;)
Rahro Uth
Rahro Uth 10.03.2017 16:21
Beyler toplanın sitece ultrAslan'a enter tuşu alıyoruz.


Hacım güzel yazıyorsun ama şunlara biraz paragraf bırak ya.
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2017 14:22
Çok uzun yazmışsın hiç okuyasım yok sadece şunu söylüyorum: yine mi sen?
ultrAslan
ultrAslan 9.03.2017 22:21
Ben Ps4 Pro söylentileri olduğunda bunu inkar eden grupta değildim. Pekala bunun olabileceğini belirtmiştim. Hatırlayanlar belki hatırlar zaten. Ama sen ve senin gibi insanların çok ciddi bir yanılgı içerisinde olduğunu belirtmek isterim. Sende Ps4 pro'yu yeni bir nesil, bambaşka bir konsol, bambaşka bir mimari gibi görenlerdensin galiba. Çünkü Pro konsolununda bir Ps4 olduğunu, aynı mimari üzerine kurulmuş bir konsol olduğunu, standart Ps4'ten çok daha ileri olmadığını, benzer grafiksel detaylar sunduğunu, asıl amacının VR'da fark yaratmak olduğunu bilirdin. Bilmiyorsanda ben sana bunu düşünebilme fırsatı verdim en azından. Yani doğal olarak 10 senede bir konsol görmeyi unutun. Ama 3 senede bir yeni konsol çıkacak artık gibi deli saçmalarınada inanmayın. Ve evet tekrar söylüyorum Pro aynı Ps4 slim gibi bir ara konsoldur. Slimden güçlüdür ama sana normal oyunlarda inanılmaz farkları vaad etmez. Amacı VR'da fark yaratmaktır. Yeni nesil dediğin makine pro gibi olmaz çünkü. Zatenn makinenin isminde ps4 var başka kanıta gerek yok. Ama yeni nesil görmek istiyorsan 1 sene sonra çıkacak Scirpio'yu bekle derim. O yeni nesil konsol olacak. Çünkü xbox one'ın beklemesine gerek yok. Ps4 kadar satmadı ve geniş kitlelere ulaşamadı. Kaybedecek bir şeyi yok adamların. Bu hamleden güç bulacak olan Sony'de 1 sene sonra Ps5'i yapıştıracak. Olay bundan ibaret. Yani 6 senelik Ps4 nesli destek almaya devam edecek ama yeni nesil olmayacak artık. Yani kısalan konsol ömrü hikayeleri muhabbeti senin anlattığın veya sana anlatılan kadar dramatik bir durumda değil. Ps4'te Ps3'ten 7 sene sonra çıkmıştı ne oldu yani 1 sene kısaldıysa (buna rağmen Ps5 2020'de de çıkabilir öyle bir ihtimalde yok değil yani 7 sene olmuş olacak). Bunları görebilmeniz lazım. Biraz düşünüp yorumlayabilmeniz lazım.
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2017 08:37
gel 2018 aralıkta anlaşalım sanki 2019 çokuzakmış gibi kimse kusura bakmasın ps1 de crash bash oynadığım dönemleri bilirim belki bir çoğunuz daha bebektiniz bir konsol çıktıysa abartarak söylüyorum ömürlüktü şimdi ömrü üst düzey ekran kartının altında kaldı konsolun büyüsü gittikce bozuluyor
Spider_hip
Spider_hip 9.03.2017 06:09
Ps4 pro söylentilerinden önce de yok canım bugüne kadar hep şu kadar senede bir yeni konsol çıktı, valla pro çıkarsa pc ye dönerim. Bu kadar çabuk konsol çıkmamalı. Zaten çıkartmazlar dediler. O zamanlar sen ne diyordun bilmiyorum ama sonuç olarak Ps4 Pro standart zamanın öncesinde çıktı. Bu sebeple bence 5'in de beklenenden daha önce çıkması olası. Ha 2019 da bile çıksa 3 senede bir çıkmış olacak. Bu da zaten artık konsol döngüsünün hızlanmış olduğunu gösterir.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2017 16:01
2017 Xbox yılı olacak ama sadece cihazıyla,
2017 Playstation Oyunları Damgasını vuracak,
2018 Playstation 5 ile Tahtını tekrar koruyacaktır Sony bu kadar net
Yanıtla
emc
emc 10.03.2017 13:47
Eksiğin var; 2019 Microsoft Xbox konsolunu tamamen bitirecek, Hal böyle olunca Sony hem fiyatlarda hem oyun fiyatlarında tekel olacak.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2017 11:09
Reklam için şişirme içi boş haber yapıyorlar.MK'na değil lafım.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 12:35
çıkmış ve çıkacak olan oyunlarla 3 yıllık vakit harcayacağım oyunlar var elimde 2020 yılında almaya değer oyunlar çıkarsa ki sanmıyorum almayı düşünebilirim.
Bu kalitede bir beşli uzun süre gelmez grafik vs.hikaye
witcher 3 wild hunt
horizon zero dawn
mass effect andromeda
red dead redemption 2
Un4.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2017 09:16
tlou2 god of war 4 death stranding zaten ps4 e çıkacak oyunlar,adam ps5 e çıkıpta ps4 de oynayamayacağı oyunlardan bahsediyor,elindeki oyunlarlada 2020 ye kadar konsol yeterli olur diyor.2020 yılına kadar ps4 de oynamayacağı yukarıdaki oyunlar kadar kaliteli oyun gelmez.katılıyorum aynen.
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 17:58
death stranding
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 14:24
TLOU2 benim beklediğim bir oyun değil ondan eklemedim, kalitesinden şüphem yok ama içerisinde çok fazla dram ,gerilim olan, oyuncuyu gizlenerek oynamaya (stealth,sneaking)yönlendiren oyunları tek sefer oynar kapatırım tlou gibi ama yukarıda saydığım oyunları yıllarca sıkılmadan oynarım.
Saygılar.
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 14:16
God of war 4
Ottoman_Empire
Ottoman_Empire 8.03.2017 13:52
TLOU2
Kalan Karakter: 300 Gönder
Umit1988
Umit1988 10.03.2017 05:04
Ps4 pro yeni çıktı.
2020 den önce gelmez boş muhabbetler bunlar
Ps4 zaten çöp neşil çıktı.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2017 00:04
Adam akıllı oyun çıkmadı gerçekten. Donup baktigimda ps3e cillop gibi oyunlar cikarken azimin suyu akardi ps4 ilk ciktiginda aldim ama hala gta v dışında anam babam diyecegim oyun çıkmadı alayina remastered çıktı
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2017 23:43
PS5 konsolu 2018 çıkma ihtimali yüzde 0, playstation 3 2006'da playstation 4 2013 te çıktı aralarında 7 yıl var. Şu anki playstation 4 birde pro ile desteklendi. Yani o analistler boş konuşmuşlar.Daha Playstation 4 te çıkmış exclusive oyunlar 2 elin parmaklarını geçmez. Playstation 5 2021 de belki
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2017 23:36
Geçti ps2, ps3 gibi 5-10 sene akma olayı ama sony kendi ayaklarına sıkıyor exc oyunlarına çok güveniyor onu çekecek youtuberları unutuyor. xone s ps4 pro ile eşdeğer sayılır. sony microsoft u hafife aldı bunun ceremesini çekecek.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2017 21:54
2019'da da Playstation 5 PRO çıkarırlar artık :)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Alicenko
Alicenko 9.03.2017 20:18
yalan dolan
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2017 18:40
Daha doğru düzgün oyun mu çıkmış ki Ps4 e adamlar Ps5 diyor? 2023 den önce çıkması mantıksız olur. Şurada pro çıkalı kaç ay oldu ki?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
omer724
omer724 9.03.2017 16:30
öncelikle hem bilgisayar hemde konsol sahibi olarak söylüyorum her sene yeni ekran kartı çıkıyor diyenler doğru söylüyor ps4 pro gtx 950-960 gücünde diyenler de doğru söylüyor bundan 3-4 yıl sonra gtx 950 full hd low ayarda oyunları zor açar ama ps4 pro 4k'da medium ayarda 30 fps rahat açar çünkü konsollar sadece oyun odaklı oluyor konsollar da farklı bir teknoloji kullanılıyor sadece bu değil olay oyun yapımcıları konsol için oyunları üst seviyede optimize ediyor oyun firmaları optimizasyon için uğraşsalar gtx 1080 ile 120 fps alan oyunu daha iyi optimize ettikten sonra gtx 1070 ile 140 fps bile aldırabilir son zamanlar da en iyi optimizasyon ea tarafından yapılmakta nedeni bilgisayara konsoldaki gibi optimize edip sonra konsola port ediyorlar
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 12:55
Bu ne be kardesim cerez gibi konsol cikariyolar daha yeni pro aldik telefon gibi olacaksa ben pc ye donerim baslarim boyle ise
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2017 16:14
12:38 fiyatların 3 sene önce daha ucuz olduğunu biliyorsundur umarım, tabii o zamanda 5 yaşında olduğun için bilmemen çok normal.
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2017 15:52
12:38

Niye o zaman dolar 2tl bile değildi sadece kasayı 2000tl'ye 3 sene şimdiki oyunları lowda oynayacak şekilde götürürsün monütörü olmayan ev kalmadı bundan sonra ikinci el sağlam bir ekran kartı alır elindekini satar en fazla 500tl daha harcar ya PS 1500+oyun+Plus, 5 oyun Alsan bir PS4 parası.
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2017 12:38
@21:37 sen üç sene önce 1600 tlye topladığın pc ile bu sene anca lolü ultrada 60 fpsde oynarsın.
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 21:37
hör sönö öhrön körtö çöhöyör rörörö yeter lan hödük herif. 3 sene önce 1600 liraya kasa topladım hala oyunları highda veya ultrada 60 fps oynuyorum. ps4e 1500 lira verip oyunlarına 200 lira bayılıp 30 fps oynayıp bi de savunanlar var helal olsun valla ne deyim
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 19:19
'dan teyyare uyduruk kalıplar ya.. nerde her ay GPU çıkıyor ? İşiniz gücünüz sallamasyon , ya tutarsa ..
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 17:06
''her ay yeni bir ekran kartı çıkmıyormu? '' yanlış biliyorsun her gün ekran kartı çıkıyor hayır hayır her saat yeni ekran kartı çıkıyor
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 16:15
aynen öyle !ama keşke xbox one s alsaymışın daha stabil
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 13:23
pc aynı şekilde değilmi? her ay yeni bir ekran kartı çıkmıyormu? artık önemli olan donanım değil oyundur ve her oyun içinde yeni konsol çıkacaktır.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2017 15:39
2019 der giderim
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Fikret Garipay
Fikret Garipay 9.03.2017 15:02
Topladım Rx480, i3 6100 ve h110m 8gb ram sistemi 1870tl'ye bu tip haberlere gülüyorum, işlemci ve ekran kartınıda 550tl ye yarın elden çıkartıyom alacam ryzen imi 3-4 yıl her oyun ultra akar. (Nasıl topladın diyenlere amazon.de üzerinden euro 3 ken aldım.)
Yanıtla
Fikret Garipay
Fikret Garipay 9.03.2017 15:17
İşlemci ve anakart olacaktı
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2017 14:00
Scorpio dediğiniz ne arkadaşlar xbox şimdiye kadar neyi vaadetmişde başarılı olmuş, xboxı ayakta tutan tek şey xboxlive kalitesi ve geriye uyumluluk eski oyunları oynatma. Bunlar dışında tamamen çöplük ne donanım ne oyun.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2017 13:45
Ps4 pro dahibi biri olsaydım kesin karşı çıkardım... Şuan ps almayi dusunen biri olarak çıksa hemen alırım diyorum
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2017 13:43
İşiniz gücünüz oyun hayat dışarda :p (baba mod on)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2017 13:39
Evet arkadaşlar PS5'den sonra gelecek olan güçlendirilmiş PS5'e ad takalım buyrun ben başlatıyorum Pro hariç olsun "PS5 V**ratör" titreşimli PS5 direkt konsoldan alican titreşimi bütün bünye çoşacak.

Merlin gözünü Seveyim yayınla bu yorumu siyasetten gerildik eğlenelim biraz :D
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2017 13:15
Bizim bakanın kota için dediği gibidir o, 31 aralık 2018 ama 2018 işte :)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
ozan86
ozan86 9.03.2017 11:59
Cidden şu haberde tartışacak ne buluyorsunuz ?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
ibrahimAvci
ibrahimAvci 9.03.2017 06:23
gene yine yeniden fanboy tartışmasına dönmüş ortalık atar gider cıvv boş beleş sallamasyon laflar ps cephesi resmen stratejik bir hamle yapmış ara konsol psproyu rakipsiz bırakmıştırki xscorpıo vr problemlerı varki çözemediler PC oyuncuları gene atlamış ama orta seviye makinalar bile 2 el araba parasına türkiyede anlamıyorlar hala baba parası yeyip 25 yaşında harçlık alanları bile gördükki tok acın halinden anlamaz 10 tlf veya üstü kesin gözüyle bakılıyor en az 2 tip konsol çıkacağı ve güçlü konsol isteyenleri bu sefer haklı olduğu konuşuluyor
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2017 08:34
iyi hoş yazmışsında bu piyasa Türkiyeye göre belirlenmiyor yurtdışın da da insanlar tamam yinekonsoldan pahalı daolsa çok rahat 900-1000 dolar/euro gibi fiyatlara rahat 3 senegidecek pc ler topluyor Eğer Türkiye ye göre konuşursak konsol fiyatları da yurt dışına göre pahalı
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2017 07:25
Ps3 de ve ps4 de oynayamadıgım yıgınla oyun var daha ben ps5 alana kadar ohooo o zamana kadar ps6 çıkar
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
alien42
alien42 8.03.2017 22:53
Artık firmalar gerek konsol gerek pc tarafı iyice suyunu çıkardı.Artık oyun çıkarır gibi her yıl bir konsol, her ay yeni ekran kartı çıkarıyorlar , bunları hızına yetişmek için çok zengin olmak lazım.Eski tadı tuzu kalmadı bu işlerin :(
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 22:34
Daha PS3 oynamadığım o kadar oyun var yavaş olun lan.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Spider_hip
Spider_hip 8.03.2017 11:05
Ps4 Pro zamanından önce çıkmasına rağmen iyi sattı. Bu sebeple önümüzdeki yıl Ps5 çıkacaktır. Konsolcular baktı ki çok beklemelerine gerek yokmuş. 2 senede bir çıkarsalar bile satacak.

Hiç konsol kullanmayan benim gibi birisi için süper haber. Çünkü konsollar artık pc lerin çok gerisinde kalmaya başlamıştı. Neredeyse pc yanında atari gibi kalıyordu. Bu da pc oyunlarının gelişimini de yavaşlatıyordu.

2 senede bir çıkarsa pc nin gerisinde kalmaz. Piyasa gelişir. Oyunlarda konsolu beklemek zorunda kalmaz.
Yanıtla
Me7o
Me7o 8.03.2017 22:34
Byakuya, sjhqddwljhasefdkjbadefadjh sajhblshekj scdkjhbwadekjhbawwalokjahlkbslkhbsaajhlbwadhijhjlrwfwlihfrwihbalkjsbwajhlgkksljhfsbabljhvsalkhblkhbafeljhbffealihbdsflkhbslkhbfeslkhbesv dur biraz ciddileşeyim, sen git bi karşılaştırma videosu izle RESIDENT EVIL 7 ULTRA ile PS4 PRO versiyonunu. csajbadfsksakohkokhsafihaojfsoihsbfaioheahflkeawhibe abi durduramıyorum ACDSAFDSKFSKKHAFSKALKHSASAKHFAHSLBAF
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 17:46
Ex oyunları oynayamayan arkadaşın dramı..
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 17:24
@13:49 4k wild huntı iyi seviye grafiklerde açacak bir pc alırsan zaten ps4+ps5+ps6 parası vermişsin demektir.(3500-4000 TL) exc oyunları oynayamamk, optimizasyon için aylarca patch beklemek, oyunlar çıkmadan hacklerinin çıkması da yanına çile olarak eklenir. Pc pişmanlıktır.
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 15:23
Ps4 ü olmayan adamın dramı
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 13:49
4 k wild hunt gördüm,ne un4 ü kardeş
byakuya
byakuya 8.03.2017 11:58
Sen şakamısın kardeş. Uncharted gibi grafiği olan bir oyun gördün mü hiç pc de :D
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 22:28
2019'den önce çıkmaz! -bir ps3 kullanıcısı- daha detroit become human, the last of us'un 2. oyunu. hooo, daha bir sürü oyun var çıkacak.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
durates
durates 8.03.2017 22:09
Konsolla pc yer değiştirecek herhalde bu gidişle. Konsollar gelişimi yavaşlattığı için pc ömürleri uzadı. Üstelik pc parça olarak da yükseltilebiliyor. İyi bir pc topladıysan epey gidiyor. 5 sene önce topladığım pc hala üst seviyede oyun oynatıyor. Sadece ekran kartını değiştirdim geçe sene o da bozulduğu için, değilse 1-2 sene daha giderdi.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 11:48
ya ben hala ps3 oynuyorum :D
Yanıtla
CRX
CRX 8.03.2017 21:58
Aynen kaç senedir oynamadığım oyunlar var yenileri bitirip şimdi Burnout Paradise anca sıra geldi
Ps4te oyunmu varki ?
Kalan Karakter: 300 Gönder
Hickey
Hickey 8.03.2017 21:49
PC candır:)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Hickey
Hickey 8.03.2017 21:47
Yaşasın kapitalizm!
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Randall Flagg
Randall Flagg 8.03.2017 16:56
Sayın Merlin biraz konu dışı ancak bazı yabancı sitelerde Ps4 için gelecek olan 4.50 güncellemesi ile alakalı bazı karmaşık haberler vardı doğru olan nedir çıkış tarihi verildi mi bununla ilgili bir haber yaparsanız hem beni hem Ps4 kullanıcılarını sevindirmiş olursunuz ilginiz için simdiden teşekkür ederim.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 21:29
Aynen merlin bekliyoruz 4.50yi bi haber yok hala bi bilgi kırıntısı olsa bi haber verin artık. Simdi ben bide fat kasa kullanıom slimle proya cikti buna cikmiycakmi yoksa diye kıllanıom bi cevap lutfen.
Luke Skywalker
Luke Skywalker 8.03.2017 17:05
Geldi bugün sanırım
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 21:26
Yeni konsol en gec 2022 en erken 2020 de cıkması hayırlı olur hem bol exc. Oyunlar birikir hemde teknoloji oturur. Erken çıkarsa teknolojide çok erken geride kalır. Kaldıki sony 2018 de ps5 icin hazırlıklara baslar.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 20:04
İsterse 2025 de çıkarsınlar en dandik ekran kartını en zayıf işlemciyi koymuyorlarmı koyuyorlar
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
mezzin31
mezzin31 8.03.2017 12:13
PC kullanicisi olmamin sebebi de bu zaten her yil yeni bir konsol cikariyolar neredeyse bu ne boyle bu millet parayi yolda bulmuyor biraz kullanicilari da dusunsunler artik yazik yani...
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 19:45
ps3 on yıl oldu ömrü yeni bitti ne diyon sen kardeş her yıl yeni konsol falan! ha persona5 geliyor ps3e istersen al bitane.
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 19:43
konsolcu bir konsol alır onunla devam eder. Her konsolu almaz yani. ilk kez böyle bi hayal gücüyle karşılaştım şaşkınım. Ramine ekran kartına yetişemez konsola taş atar falan ilginç. :)
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 17:57
pc her ay upgrade yapılmazsa 6 aya hurda oluyor birader ben 1993'ten beri pc kullanıyorum konsol gömeceğiz diye saçmalamayın.
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 17:40
MK Okuru, 08.03.2017 12:37 pspro da bir nevi yeni ekrankartı işte...
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 16:27
ekran kartı çıkmasına çıkıyor ama ne zaman "GTX 1080 exc oyun duyuruldu" gibi bir haber gördün? Konsolcular gibi koşa koşa gidip almazsın olur biter.
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 12:37
Bos konuşma nerdeyse her senede ekran karti çıkıyor
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 12:34
:D.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 19:33
2018 de anca rüyanda görürsün
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 10:07
Daha god of war çıkmadı... PlayStation 5 nereye çıkıyor saçmalamasınlar.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 18:56
Oyun ile konsol çıkması ne alaka PS4'e MGSV çıktığında PS3'e de çıkmıştı aynı GTAV gibi yani PS4'e özel bişey mi Göç of War PS5 çıktığın da ona da yaparlar daha iyi grafikle ne saçma sapan yorumlar var anlamak mümkün değil neymiş daha God of War çıkmadı ne PS5'imiş God of War belirliyor sanki PS5'i
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 18:55
öyle birşey yaparsan sony seni affetmem oyun yap önce ...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 18:36
Eğer öyle bir sey yaparsa bu sony yaziklar olsun daha ps 4 ün carsisi yok be kac tane oyunu var sanki daha 3 tane araba yarisi varken 5 in cikmasi cok mantiksiz sadece araba yarisiyla sinirli degil millet pahaliliktan oyun degistiremiyor bu kadar sacmalik olmaz ins 10 sene hic cikmaz rezillik puhhh
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 18:17
Daha ps4 pro ya kavuşamadık. Ne 5 i..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
artagon
artagon 8.03.2017 17:56
bence de 2018 olması mümkün değil en erken 2019 hatta 2020 ye bile sarkabilir.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 17:55
önce söz verilen oyunlar çıksın last of us 2 red dead 2 days gone yeni god of war sonra çıkarırlar.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 17:55
2-3 senede bir ekran kartı artık çöp oluyorsa millet yenisini alıyorsa bunuda alır hatta senede çıksa bile alır.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 17:47
Daha god of war gelmedi ne ps5 i ağzınızı hayra açın
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
C4LU54R1
C4LU54R1 8.03.2017 17:42
İyice suyunu çıkardılar
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 17:39
yeni xboxın başarı-başarısızlığına bağlı olarak çıkabilir tabi...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 17:18
2018de gelsin. Pro alanlar ezilsin :))
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 17:08
Xbox az adam olda rekabete gir la olan oyuncuya oluyor
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 16:35
tamam not aldım.ok.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 16:15
xbox 4k scorpio bekleyin...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 15:50
sonykendibacagınasıkıyor.exe
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 15:30
2020 diyorum.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Mejnun
Mejnun 8.03.2017 15:30
Hoş bir durum değil ama insan istenilen kadar "eğer çabuk çıkarsa ben almam" ya da "PC ye dönerim" desin". Adamlar yine her türlü kazanacak. Oyun manyakları çok. Pro çıktığından beri kar ediyorlar da ediyorlar.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Mejnun
Mejnun 8.03.2017 15:23
Onu bilmem ama çıkarsa eğer Last of Us 2 ve Detroit: Become Human ile aynı sezonda çıkar.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 15:22
Bencede 2018 yılında çıkmış ancak 2020 den sonra olacağını düşünüyorum çünkü ps3 te de boyle olmuştu
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 13:18
bence 2020 olması gerekli
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Jon Jones
Jon Jones 8.03.2017 12:54
Ben şahsen 2018 de çıkıcağını düşünmüyorum. 2019 u bulur çıkması öte yandan bu nesil hakıkaten çok kötü bir nesil oldu çıkan oyunların azlığı olsun fps problemlerı olsun umarım bir sonraki nesil daha iyi olur..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 12:34
dandik alet çıkarıyolar yetersiz kalıyo tabi adam gibi çıkarsalar... ps4 alıcaktım da biraz araştırınca vazgeçtim 5 yakın zamanda çıkar diye yetersiz alet üretmesinler artık
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 12:32
Çıkmaz hocam. Herkes hemen konsol almaz ilk elindekini değerlendirir eskidiğini düşünürse yenisine devam eder. PS5 2018 de çıkacaksa şimdiden söyliyeyim PS4 ve pro nun satış rakamlarına yaklaşamaz.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
burak_55
burak_55 8.03.2017 12:24
Bence çıkarabilir. Xbox tarafında scorpio çıkınca sony boş durmayacaktir.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Yuuciin
Yuuciin 8.03.2017 12:07
Bi kere cikarsinlar tam cikarsinlar gerekirse pahali olsun. İsi telefon piyasasina cevirdiler.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 11:57
Bence bunu xbox scorpio belirler. Eğer scorpio ara konsol çıkarmak yerine gerçekten yeni nesil olabilecek bir konsol çıkarırsa sony 2018de ps5 çıkaracaktır. Şahsi görüşüm onca duyuruya rağmen eldeki exc. oyunlara bakınca 4 yılda hatırı sayılır kaç oyun çıkardı ki. bence miadını doldurmadı ps4.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 11:56
2 senede bir konsol çıkartacak ben mesela oyunun ps4 versiyonunu alacağım 2 sene sonra ps5 mi alıp oyunu yeniden alacağım yoksa yeni çıkan oyunları mı oynamayacağım? Bu bile Pc aldırmaya yetiyor, çünkü pc'de ömür boyu lisansa sahip oyunları yenilemeye gerek yok.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 11:32
Sony artık oyuncuları salak yerine koymaya başladı ps4 çıktığında almıştım ps4 pro da aldım ama gel gelelim ps plus aboneliği berbatti bu yüzden onu satıp pc ye geçtim artık dünya kadar oyun parası ödemiyorum.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 11:24
Ps4 pro alan madur mk yazarının 2019 ile kendisini avutması :(
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 11:14
Haydaaaaa....._?=_^=?'^D%/!+
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 11:12
çok hızlı çıkar oldu konsollar...bu böyle olmamalı
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 11:03
Şahsi fikrim 2019'dan önce çıkmayacağı. Hali hazırda çıkacak olan birsürü oyun var. Ps4 oyunları için çıkışlar azalması lazım ki oyun üreticileri PS5 için oyun yapmaya başlayabilsin. Ps4 Pro'nun çıkması da PS5'in daha uzun süre çıkmayacağının bir sinyaliydi bence. 2 sene daha var bana göre arkadas:)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
ziyahan
ziyahan 8.03.2017 11:03
Tüm Konsollar birazda AMD'nin yol haritasına bağımlı. Vega + Ryzen tam yerleşmeden Sony yeni konsol üretmez.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Silmak
Silmak 8.03.2017 10:44
konsol camiası üreticilere güzel bir tokat atmadıkça bu adamlar yükselen kar marjları için bu yola (sık sık yeni cihaz çıkartma) geçebilirler.

eskiden konsollar bir yatırımdı, insanlar aldıkları zaman uzun dönem boyunca kaliteli oyunlar oynamayı talep ederler ve bunun aksi davranışları cezalandırırlardı (yeni cihazları satın almazlardır) lakin yeni nesil oyuncular aynı cep telefonu gibi işi tüketim sektörüne döktüler. nasıl artık telefon sektöründe çok efsane teknoloji atlamaları olmuyorsa (iphone 6s ile 7 arasında minimal farklar var) çünkü üreticiler her sene telefon satmanın karını keşfettiler, sanırım aynı yolu konsol üreticileri de seçecekler, bunu sony ps4 ile 4pro mevzusunda denedi sony ve başarılı oldu. 2018-2019 gibi 5'i çıkartır, bir sene sonra da pro'sunu verir çünkü çok çok büyük teknolojik yenilikler getirmiyorlar, isterlerse çok rahat ufak değişiklikler ile her sene cihaz çıkartabilirler (aynı cep telefonları gibi) burada iş alıcılara düşüyor, eğer bu düzenden rahatsızsak yeni cihazlara para dökmeyi bırakmalıyız, başka türlü sonunda zararlı biz çıkarız.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 10:44
horizonu şuan oynuyorum ve gerçekten çok güzel bir oyun olmuş,ama malesef mükemmel diyemeyiz,horizona cok fazla güvenmesinler,ütopik bir oyun ama eksikleri çok fazla,ayrıca ps5 için 2018 bana göre erken,en azından bir 2019 beklemeliler...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 10:43
Tahminim 2019 sonu çıkar
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
dominnick
dominnick 8.03.2017 10:23
valla xbox gerçek 4k konsolu çıkardığında sony de bir eksiklik kalıcak bencede 2018 de çıkması kuvvetle muhtemel fakat böyle zırp pırt konsol çıkmaya başlayacaksa bu işin b.k u çıkar artık fakat ikiside gerçek 4k konsolu piyasaya çıkardıktan sonra durulurlar diye ümit ediyorum en azından bi 4-5 sene gitsin çıkarılan konsol
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 10:42
6 senede bi çıkması normal şahsi fikrim 2019 diyorum
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 10:40
Haa Playstation 4 oyunlarını ps5 de destek verirsen tamam.. Ha vermezsen o zaman sony ile ters düşeriz
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 10:37
PS4'e daha düzgün oyun çıkaramadılar,genelde konsol ömrünün sonlarına doğru çıkıyor. şimdilik Death Stranding'i bekliyorum. Herşey grafik gibi davranıyorlar. Çıksın bakalım 2020'de anca alırım belki sonunda oyun yapmaya karar verirler.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 10:28
2018 de çıkması bence mümkün bile değil
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 10:12
ARTIK KONSOL İÇİN OYUN DEĞİL OYUN İÇİN KONSOL ÇIKARIYORLAR HANİ NERDE GTA 6 NERDE SİLENT HİLL
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2017 10:04
Hayal kırıklığı. Ben PS6 yı bekleyeceğim
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK
  • Künye
  • Reklam
  • Gizlilik Prensipleri
  • Team One!
  • Hataları Bildirin
  • İletişim
  • Game News and Reviews
Popüler
  • Epic Games 999 TL De...
  • GTA 6 İçin İlk Senar...
  • 2018 Metroidvania Oy...
  • Red Dead Redemption’...
  • Sony’den PC Oyuncula...
Video Oyunları
  • Oyun Haberleri
  • Oyun İncelemeleri
  • Ön İncelemeler
  • Makale
  • Oyun Çözümleri / Rehberler
  • Oyun Hileleri
  • Video İnceleme
Oyun Platformları
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
Kategoriler
  • Oyun
  • E-Spor
  • Bilim
  • Teknoloji
  • Sinema/TV
  • Galeri
Sosyal Medya
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Twitter
  • Twitch
© Copyright 1999-2025 Digitall Entertainment Network
Merlin'in Kazanı, Bigcore Sunucularında barındırılmaktadır.
YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan merlininkazani.com adresine link eklenerek alıntı yapılabilir.