Türk oyun sektörü ile ilgili pek çok olumlu gelişmenin yaşandığı şu günlerde
yine bir Türk yapımı olan 17 Ağustos oyununun yapımcılarından Yasin Gülderen ile
kısa süreli bir sohbet imkânı bulduk. Bunu sizlerle paylaşmak istedik.
Grubunuzu nasıl oluşturdunuz ve oluştururken ne gibi zorluklar çektiniz?
Biz Delve Interactive’i kurmadan önce Iko Studios ekibi olarak 2D oyunlar
yapmaktaydık. Bunu hobi olarak severek yapıyorduk. Sonra daha büyük bir proje
tasarladım ve Delve Interactive’i kurarak çalışmalara başladık. Karşılaştığımız
en büyük zorluk elbette ki maddi yönden oluyor.
17 Ağustos oyununun türü ve hikâyesi hakkında biraz bilgi verebilir misiniz,
bu oyunda bizi neler bekliyor?
17 Ağustos First Person Click Point Adventure türünde olacak. Oyunumuzun
hikâyesi oldukça karışık ve ilerledikçe insanı şaşırtacak olaylarla dolu.
Depremin yanı sıra seri cinayetleri konu almaktadır. 17 Ağustos 1999 depreminden
sonra her yıl, 17 Ağustos tarihinde birbirine tıpatıp benzeyen cinayetler
işlenmekte, katil insaları canlı canlı mezarlara gömmektedir. Gerisi ise oyunu
oynarken sürpriz olsun.
Oyunu hangi programlarla yapıyorsunuz ve ekibinizde kaç kişi çalışıyor?
Ekibimiz şu an 4 kişiden oluşmakta. Kullandığımız programları ise açıklamıyoruz.
17 Ağustos, tahmini olarak ne zaman piyasaya sürülecek?
Buna cevap vermek kolay değil. Çünkü oyun bitse bile dağıtıcı firma bulmak çok
kolay olmuyor. O yüzden “seneye çıkıcak” deyip, 5 sene sonraya kalmasını
istemeyiz. Dolayısıyla bazı şeyler kesinlik kazanmadan, bir tarih vermeyelim…