Oyun aleminde büyük devrim...
XNA, birkaç sene içinde adını sıkça duyacağımız ve kim yaptıysa Allah razı olsun diyeceğimiz yeni bir teknoloji. Üstelik tek amacı da oyunlar. Bu güzel olayın mimarı ise Microsoft. DirectX gibi devrimsel bir teknolojiyle oyunların çehresini değiştiren Microsoft, bir yeniliğe daha imza atmak üzere.
Microsoft XNA için, oyun geliştiren firmaların ve Microsoft’un teknolojilerini birleştiren, tekrar kullanılabilir, işletilebilir yazılım ortamı hazırlayan bir katalizör diyebiliriz. XNA; yazılımdaki gelişmeleri, buluşları, Microsoft platformları arasında entegre ederek, geliştirici firmaları tekrar tekrar aynı kodları yazma derdinden kurtaracak. Artık firmalar zamanlarını “oyunu nasıl daha yaratıcı, nasıl orijinal hale getirebiliriz?” diye düşünerek geçirerek.
XNA, gelecekteki oyun platformları için temel oluşturacak. Bu platformlar elbetteki Microsoft tabanlı olacak. Windows yüklü PC’ler, Xbox 2 (Xenon) veya Windows mobil cihazları gibi. Haliyle bu teknoloji, Sony ya da Nintendo’nun konsollarına destek vermeyecek.
Oyun firmalarının hayatı değişmek üzere...
Microsoft platformlarındaki oyunlar, XNA ekosistemi tarafından sağlanan araçlar ve teknolojilerle güçlendirilecekler. Bu da oyunların yapılma şeklini, üretim masraflarını ve programcıların kodlara harcadığı zamanları büyük ölçüde değiştirecek. Tabii ki donanımdan oluşan farkları da ortadan kaldıracak. Böylece her donanıma ayrı bir kod yazma devri de sona erecek.
XNA, Microsoft ve partnerlerinin ürettiği, keşfettiği teknolojileri ve yeni araçları entegre edecek demiştim. Bu da elbetteki geliştiricilerin çok daha iyi oyunları çok daha hızlı yapabileceği manasına geliyor.
Oyunlarımıza neler neler olacak...
XNA geliştirme platformunun potansiyelini göstermek için, Microsoft kendine ait video oyunlarla ilgili dört ana alandaki araçlarını ve teknolojilerini gösteren bir sunum yaptı: Online, input, grafikler ve ses...