Japon Oyuncular Xenoblade Chronicles X'i Denediler ve Ortaya Çıkan Sonuç Ne?
29 Nisan 2015 tarihinde ilk olarak Japonya'da oyun piyasasına adımını atan Xenoblade Chronicles X, yaklaşık 3 aydır Japon oyuncular tarafından oynanmaya devam ediyor. Kuzey Amerika'nın oyun satış listelerinde kendine yer bulabilmek için 4 Aralık 2015'i bekleyen gözde Nintendo oyunu hakkında kendilerine bazı sorulan iletilen Japon oyunseverler, aksiyon oyunu hakkında görüşlerini iletti. Bu görüşlerin sizleri bu yeni oyun hakkında fikir sahibi edebileceğini düşünüyoruz. Sorulara ve cevaplara bir göz atalım:
Soru #1: Kaç Saat Oynadınız?
Bu soruya 101 saat ile 200 saat arası oynadım cevabını verenler göründüğü üzere çoğunlukta olurken, 51 saat - 100 saat arası oynadım diyenler ikinci sırada, 201 saat - 300 saat oynadım cevabını verenler ise üçüncü sırada yer alıyor. Bu demek oluyor ki, en ortalama süre olarak 50 saat ila 300 saat aralığında oynanma süresine sahip olan bir yapım bizleri bekliyor.
1
Soru #2: Oyunu Bitirdiniz mi?
Bu sorunun cevabı açık bir üstünlükte %70 oranıyla evet, %30 oranıyla henüz değil.
2
Soru #3: Oyunun Zorluğu Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?
Beş
cevap üzerinden oylanan soruda, %59'luk bir kesim mükemmel cevabını
verirken, %27'lik bir kesim zor, %9'luk bir kitle kolay, %3'lük bir
kitle çok zor, son olarak da %2'lik bir oyuncu topluluğu da çok kolay
cevabını vermiş.
3
Soru #4: Oyunun Hikayesi Hakkında Ne Düşünüyorsunuz / Hikaye Gidişatını Nasıl Buldunuz?
Oylamanın
sonucunda oluşmuş grafik pastasını incelediğimizde, net bir şekilde
%63'lük bir oyuncu kesimi eğlendiğini belirtmiş. %14 ile kararsız kalan
bir kesimin yanı sıra, %13 ile bu cevaplardan farklı cevaplar veren
kitleyi hemen takip eden %10'luk bir eğlenmedim cevabını veren oyuncu
topluluğu dikkat çekiyor.
4
Soru #5: Oyundaki İçerik Miktarını Nasıl Buldunuz?
Özellikle
açık dünya oyunlarını sevenlerin içerik miktarına önem verdiğini
bilmekle beraber, aksiyon ve rol yapma oyununda bu denli fazlaca
içeriğin bulunması oyunun puanlanmasını ne şekilde etkiler henüz
bilemesek de gerçek olan bir şey var ; %70 oranında (%40'lık oyuncu
kesimi aşırı fazla derken, %30'luk kesim sadece fazla şeklinde cevap
vermiş.) oyundaki detayların çok fazla olduğunu ve neticesinde gereksiz
olarak gördüğünü belirten oyuncu kesimi mevcut. %15'lik yeşil bölüm ise
iyi olduğunu söylerken yine toplamda %15'lik bir kesim (Yüzde 12'ye
yüzde 3 şeklinde) az olduğu yönünde oylama yapmış.
5
Soru #6: Sizce Oyunun Dünyası/Oyun Haritası Ne Kadar Büyük?
Toplamda
%79'luk bir oranla uçsuz buçaksız ; yani oyunun haritasının büyük
olduğunu kast edenler oylamayı bitirmiş durumda diyebiliriz. %12'lik bir
kısım normal derken, %9'luk bir kısım da oyun haritasını ufak gördüğünü
söylemiş.
6
Soru #7: Harita Modellemeleri Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?
Grafiğin
bu denli önemli olduğu oyun piyasasında, grafiksel açıdan ne kadar iyi
olduğunu Japon oyunseverler oylamada belirtmiş. %38'lik kısım harita ve
yer modellemelerinin iyi olduğunu söylerken, %32'lik kısım yetersiz
olduğunu belirtmiş. %18'lik oylama alanındaki oran ise kaplamaların
fazla ; yani dolaylı olarak biraz abartılmış olduğu yönünde oy vermiş.
Mor kısımdaki %6'lık kesim kaplamaların aşırı fazla olduğunu söylerken,
açık mavideki diğer %6'lık oyuncu kitlesi çok yetersiz olduğunu
söylemiş.
7
Soru 8: Favori Mekanizma/Araç Tipiniz Ne?
Oyunda
üç tipte araç mevcut ; Hafif, Orta ve Ağır şeklinde. Bu üç araç
tipinden %41 oranında ağır mekanizmalı araçlar liderlik koltuğunda
otururken %29'luk eşitlikle diğer iki mekanizma oyuncuların sevdiği
ağırlık seviyesinde. Grafik pastasında %1'lik kısım ise bunun diğer
oyunculara spoiler olacağını düşünerek bir fikir vermek istemediklerini
söylemişler.
8
Soru 9: Oyunun Online Sistemini Beğendiniz mi?
Bugün
multiplayer sisteme önem veren oyuncu sayısının oldukça fazla olduğu
bir gerçek. Özellikle sadece çoklu oyuncu sisteminde vakit geçirmek
isteyenleri ilgilendiren bu son soruda işler ne yazık ki pek parlak
değil. Zira %41 ile eğlenmediğini belirten bir oyuncu kitlesi mevcut. Bu
kitlesi %30 ile beraber eğlendiğini belirten topluluk takip ediyor. %20
ile bir fikir belirtmeyen kitlenin yanında ise, %9'luk iyi ya da kötü
bir online sisteme sahip yerine farklı cevaplar vermeyi tercih eden
oyuncular mevcut.