Dünya ikiye ayrılacak: Worms’un üç boyutlu haline alışanlar ve buna alışacak
olanlar. İddialı bir cümle olabilir. Ancak worms severler için durum böyle.
Hatta bazılarına göre malesef böyle. Üç boyuta geçiş denemesini ilk kez bir
önceki oyun Worms3D’de deneyen yapımcı firma Team17, 2D’ye geri dönüş yapmak
yerine, yeni başlattığı akımda ilermeye devam ediyor. Günümüz ilerleyen
teknolojisi iki boyut grafiklerini deyim yerindeyse katledip, tüm sistemleri
çizim yerine render ve animasyon tekniklerine zorunlu olarak bıraktı. Commodore,
Amiga, Neo-Geo gibi sistemlere alışık olan oyuncular ise geçiş döneminde oldukça
bocaladı. Çoğu bol efektli, görsellik ağırlıklı sistem canavarı yeni oyunlar
oynamak yerine eski tüfeklerini cilalamayı tercih ediyordu. Örneğin bir çok
arkadaşım Fifa oynamak yerine Sensible’ı tercih ederken, bazıları da Doom
oynamak yerine yine eskilerden Chaos Engine’i onların da hatırlayamadığı bir
sayıda bitirmeyi yeğliyordu.
Durumların bazılarımız için bu denli hassas olduğu 3D’ye geçiş döneminde -ki
artık geçiş tamamlandı ve 2D nostaljiden ibaret oldu- başa gelebilecek en kötü
durum sevilen eski bir yapımın genetik bir canavar gibi her özelliğinin değişip
adeta tekrardan hortlamasıdır. Kısaca, sevdiğiniz, zamanınızı geçirdiğiniz ve
göz bebeğiniz bir oyun, eleştirdiğiniz, beğenmediğiniz ve bayağı gördüğünüz
tarafa sizin gözünüzde “teslim” olmuştur. Dövüş oyunlarının medarı iftarı Street
Fighter, Tekken tarzı üç boyuta geçtiğinde oyunun fanları tarafından terk
edilmişti. Aynı şekilde Warcraft’ın özellikle ikincisine hayran olanlar
geliştirilmiş WarcraftIII’e biraz mesafeli yaklaşmışlardı.
Alışılması Zaman Alan Devrimler
Eski oyunların gölgesinde kalan yeni sürümleri, ister istemez kullanıcılarda
olumsuz bir önyargıya neden oldu. Artık bir devam oyunu veya yenilenmiş bir oyun
adı duyduğunuzda tüyleriniz ürperir ve bünyeniz kabul etmez hale gelmişti. Bu
önyargıyı aşıp biraz daha geniş açıdan incelediğimizde bazı yapımların da
başarılarını gözardı etmemek gerekir. Örneğin Prince of Persia: Sands of Time,
her ne kadar bazılarının eleştirilerine maruz kalsa da oyunun platform ve puzzle
harmanlaması ve yüksek oynanabilirlik özellikleri yeni standartları
belirliyordu. Sonuç olarak unutmamak gerekir; yenilikler ilk başta her zaman zor
kabul edilir.
Oyun Adı | Sistem | Yayıncı | Tarih |
Worms |
Amiga |
Ocean |
1995 |
Worms |
PC |
MicroProse |
1996 |
Worms: The Director's Cut |
Amiga |
Team 17 |
1996 |
Worms 2 |
PC |
MicroProse |
1997 |
Worms Armageddon |
PC |
MicroProse |
1999 |
Worms World Party |
PC |
Team 17 |
2001 |
Worms Blast |
PC |
Team 17 /Sega |
2002 |
Worms 3D |
PC/MAC/Konsollar |
Team 17/Sega |
2003 |