Wild Hearts ön inceleme: Wild Hearts ilk duyurulduğu zaman ilgimi çekmiş ama bir sürü oyun arasında unutup gittiğim bir isim olmuştu. Geçtiğimiz aylarda yayınlanan videolar ile bir anda tekrar kendini hatırlattı ve EA tarafından sunulan erken erişim fırsatı sayesinde bir süredir oyunun PC sürümünü oynuyorum.
Oyunun çıkışına kısa bir süre kala, oyun hakkındaki ilk izlenimlerimi bulunduran ön incelememize başlamadan önce hatırlatmak istediğim bir şey var. Bunun bir inceleme olmadığını ve yalnızca oyun hakkındaki ilk izlenimden oluşan bir yazı olduğunu unutmayın, bu yüzden performans ya da oyunun ilerleyen bölümleri hakkında çok fazla bilgi içermeyecek. Haydi şimdi başlayalım.
Wild Hearts aslında çok yabancı olmadığımız bir konsept ile geliyor, canavar avcılığı. Yabancı olmadığımız derken oyunculardan bahsediyorum tabi ki, ya da Avustralya’da oturuyorsanız tecrübeniz gerçek de olabilir. Neyse konumuza dönersek Wild Hearts, daha önce yıllardır Monster Hunter, God Eater ve Toukiden gibi oyunlar ile bilinen, son yıllarda ise Monster Hunter World ve ardından gelen Rise ile batıda daha fazla tanınmaya başlayan canavar avcılığı konseptindeki yeni EA Originals oyunumuz.
Ana karakterimiz farklı bir bölgeden gelen ve Kemono ismi verilen yaratıkları avlayan bir avcı. Savaşın yükseldiği topraklarda avcı olarak kendisine gerek olmadığını düşünen karakterimiz, kendini Minato köyü yakınlarında buluyor ve maceramız başlıyor. Oyunun devam eden bir hikayesi var ve bu hikaye boyunca bir sürü farklı karakter ile tanışıyoruz. Üstelik bu karakterler film ve internet dünyasından tanıdığımız isimler tarafından canlandırılıyor. Yuki Matsuzaki, Crystal Kay, Yurié Collins gibi isimler tarafından hayat verilen karakterler ile birlikte Minato köyünün kaderini belirleyecek bir maceraya atılıyoruz.
Canavar avlamak için girdiğimiz bir oyunda hikayeye önem verilmesi hoş ama bizim önceliğimiz belli, avlanıyoruz! Bunun için oyunun bize sunduğu silahları ve ekipmanları tanımak gerekiyor. Oyunda 8 farklı silah türü, çeşitli görevlerde kullanabileceğimiz bir sürü farklı Karakuri cihazları ve bir sürü farklı zırh çeşidi mevcut. Öncelikle silahlardan başlayalım.
Wild Hearts 8 farklı silah içeriyor ve bunların her biri kendine özel oynanış stillerine sahip. Başlangıçta bir katana ile oyuna giriş yapıyoruz ama kısa süre içerisinde diğer silahlara erişim sağlayabilir hale geliyoruz. Silah çeşitleri Yay, Karakuri Katana, Bladed Wagasa (Şemsiye), Top, Claw Blade, Nodachi, Çekiç ve Karakuri Staff şeklinde geliyor.
Monster Hunter serisinden herhangi bir oyunu oynadıysanız silahların çoğuna hızla alışabilirsiniz, genel kullanım şekilleri hemen hemen aynı. Fakat nasılsa biliyorum diye savaşa paldur küldür dalmayın, buradaki silahların yetenekleri MH oyunlarına göre farklılıklar gösteriyor, çabuk üzerler sahada. Bütün silahları çok fazla deneme şansım olmadı ama Bladed Wagasa, Claw Balde ve Karakuri Staff oyunun kendine has silahları olarak kullanması oldukça eğlenceli silahlar. Claw Blade ile kendinizi “Attack on Titan” karakteri gibi hissetmek ya da Wagasa ile “parry” üzerine kurulu Bloodborne benzeri bir stile sahip olmak keyifli. Burada fazla ayrıntıya girmek istemiyorum çünkü yazının tamamında silahlardan bahsetmek hoş olmaz, daha oyunun dövüşlerini kendine has bir hale getiren Karakuri ekipmanları var.
Karakuri ekipmanları Wild Hearts’ı diğer av oyunlarından ayıran kısım diyebiliriz. Hem savaşta hem de savaş dışında farklı türlerde kullanabileceğimiz ekipmanlar sayesinde ulaşım ve av çok daha kolay hale geliyor. Basic, Fusion ve Dragon Karakuri olarak üç farklı türde Karakuri ekipmanımız var. Basic ve Fusion savaş sırasında işimize yarayan ekipmanlar iken, Dragon kamp ve ulaşım kısımlarında faydalı.
Basic Karakuri sayesinde yere bir kutu koyup üstüne çıkabilir ve düşmanın kafasına çekiçle atlayabilirsiniz ya da yere yaylı bir sistem kurup saldırıdan son anda kaçabilirsiniz. Ya da saldırılara element hasarı eklemek, küçük bir glider yapıp kendinizi havaya çıkarmak gibi farklı türler var.
Fusion Karakuri ise Basic ekipmanların birleşimiyle ortaya çıkan daha gelişmiş ve faydalı ekipmanlara deniyor. Kutuları birleştirip duvar haline getirmek ya da büyük bir katapult kurmak gibi savaşta işimize yarayacak farklı ekipmanlar hazırlayabiliyoruz. Dragon Katakuriler kampımızda yiyecek hazırlama, yeni ekipmanlar yapma, mekanlar arası sarmaşıkla hızlı ulaşım araçları kurma gibi bir sürü farklı özellikte ekipmanı barındırıyor. Hızlı ulaşım için araçlar da var, hepsi oyunda ilerledikçe hizmetimize sunuluyor.
Basic ve Fusion Karakuri’ler için etraftan malzeme toplamamız gerekiyor ve bunu çevrede ağaç - kaya gibi yerlerden alabiliyoruz. Dragon Karakuri ekipmanları ise alandaki güç bölgelerini temizleyerek elde ettiğimiz kapasiteye bağlı olarak kurulabiliyor. Haritayı ne kadar keşfedip alanları temizlerseniz (canavar öldürerek değil) o kadar avantaj sahibi oluyorsunuz.
Oyunda avladığımız canavarların çeşitliliği konusundan, geldiğim noktaya kadar gayet memnunum. Farklı tipte ve özellikte canavarlar ile kapıştım, canları belli bir seviyenin altına düşünce daha güçlü saldırılar yaptıkları ve daha etkileyici göründükleri yeni formları ile karşılaştım. Gördüklerimden gayet memnunum. Bazı canavarlar özellikle sinir bozucu olacak ufak destekçiler ya da yetenekler ile gelmiş olsa da dövüşlerden keyif aldım. Oyunun incelemesini yazarken bunlardan daha ayrıntılı bahsedebilirim sanırım.
Görsel anlamda kararsızım, bazı zamanlar oyun harika sahneler ortaya koyuyor, kimi zaman ise çok kötü gözüküyor. Performans anlamında PC’de çok fazla problem yaşamadım, yaşadıklarım için ekran kartı güncellemelerini ve ilk gün yamasını bekliyorum. Çünkü karşılaştığım sorunların çoğu güncellemeler ile düzeltilebilecek seviyede.
Wild Hearts EA Originals altında çıkan ilk büyük oyun olarak dikkat çekiyor. Daha önce küçük çaplı indie oyunlar çıkaran EA Originals ilk defa bu kadar büyük bir işe girişiyor ve bu konuda ciddi gözüküyor. Wild Hearts’ın yapımcılığını Koei Tecmo - Omega Force ekibi üstlenmiş, bunlar daha önce Toukiden serisini de yapan ekip, yani bu işin acemisi insanlara “haydi böyle bir oyun da siz yapın” dememişler. Peki olmuş mu? Oyunu henüz bitirmedim, son kararımı inceleme ile sunacağım ama şimdilik oynadığım şeyden memnunum.
Karakuri ekipmanlarını kullanmak eğlenceli, silahlar keyifli, zırhlar ve geliştirmeler ilginç. Wild Hearts EA Originals’ın ilk büyük işi olarak gayet umut vadeden bir şekilde geliyor. Oyunun incelemesini de bu hafta çıkacağımızı not düşelim.
---------------------
öyle gerçekten :(