ArtılarSürükleyici senaryo görevleri. Çoklu oyuncu modlarında Chaos ırkını da kullanabiliyoruz. Yeni eklenen haritalar.
EksilerSenaryo bölümü çok kısa. Yan görevlerin sayısı az. Games for Windows Live'a bağlanma zorunluluğu can sıkıyor.
Yaklaşık altı sene evvel tanışmıştık Warhammer 40k: Dawn of War ile... O
zamana kadar alıştığımız strateji öğelerini bir kenara bırakıp, bu evrenin
kendine has kurallarına uyum sağlamaya çalışmıştık. Gerek görsel kalitesi,
gerekse savaş kahramanlarına odaklanan oyun yapısı ile herkesin beğenisi
toplamıştı. Ek paketleri ile uzun süre gündemde kalmayı başaran Warhammer 40k
serisi, geçtiğimiz sene piyasaya sürülen Dawn of War II ile çıtayı epeyce yukarı
çekti. Kendine has oyun yapısını yeni karakterler ve görkemli savaş sahneleri
ile perçinlemeyi başaran yapımın şimdi de ek paketi ile karşı karşıyayız.
Kaosun önlenemez yükselişi
Company of Heroes oyunu ile isimlerini tüm dünyaya duyuran Relic
Entertainment’ın aynı motor ile tasarladığı Chaos Rising, kendine has kuralları
olan gerçek zamanlı bir strateji oyunu. Warhammer masaüstü oyunlarının sahip
olduğu evrenin kuralları üzerinden giden Dawn of War, kendine has bir hayran
kitlesine de sahip. Arka planda böylesine kaliteli bir evren olduğu için senaryo
açısından hiçbir eksiği bulunmuyor. En büyük özelliği de insanı hemen kendine
bağlayan bir yapıya sahip olması. Bugüne kadar yayınlanan bölümlerindeki
videoları izleyip gaza gelmeyecek bir oyuncu yoktur herhalde.
Geçen sene raflardaki yerini alan Dawn of War II’nin devamı niteliğindeki Chaos
Rising, önceki oyundan bir yıl sonrasında geçiyor. Büyük Tyranid istilasını
bertaraf etmemizin ardından kaldığımız yerden maceraya devam ediyoruz. Öncekine
nazaran çok daha tehlikeli düşmanlar karşımızda duruyor. Bu kez işimiz daha zor.
Üstelik verdiğimiz kararlar doğrultusunda da maceranın nasıl sonlanacağına etki
edebiliyoruz. “Corruption System” adı verilen yeni teknik sayesinde bölüm içinde
yaptığımız hamleler ve verdiğimiz kararlar doğrultusunda insanlığa ne kadar
ihanet ettiğimiz de ölçülüyor. Eğer gitgitde yozlaşırsak hikayenin sonunda
tamamıyla insanlıktan çıkabiliyoruz (Biri Arthas mı dedi?).
Savaş esnasında kahramanları akıllıca kullanan taraf büyük avantaj sağlıyor
Önceki oyunda bulunan Space Marines, Eldar, Ork ve Tyranid ırklarına ek olarak,
Chaos Space Marines ismi verilen, Space Marine askerlerinin yozlaşmış halleri de
sunuluyor. Önceki ırklara yeni birimlerin eklendiğini söylemeye gerek yok
herhalde. Yine asıl oyunda bulunan harita yapılarına da ek yapıldığını
söylemeliyiz. Yeni eklenen Aurelia gezegeni, bir zamanlar yem yeşil bitki örtüsü
ile insanlığın göz bebeği iken, Chaos ırkı tarafından lanetlendikten sonra
uzayın derin boşluğunda yok olarak sırra kadem basmış. Gezegen yılar sonra
yeniden belirdiğinde ise yaşanmaz bir halde karşımıza çıkar. Artık burası
karanlık tanrıların kötü emelleri için oyun bahçesine dönmüştür.