1/3

Unreal Tournament 2004

Ulaş Çöğendezoğlu 3.06.2010 - 12:31
İnanılmaz turnuva, bir kez daha bizi bilgisayar başına bağlayacak.
Platformlar PC, PC
Unreal Tournament 2004
  • Yapımcı - Yayıncı Digital Extremes - Atari Interactive
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon
  • Sistem Gereksinimleri
Merlin Puanı 95
Artılar Yeni grafikler, güncel türde yeni halka, harika fizik motoru, fazlasıyla yetkin haritalar
Eksiler Araç dengeleri, fazla alan gereksinimi

Yaşlanmışız, yaşlanmışız feci biçimde. Kalmamış eski heyecanımız, yetenekler gitmiş, beceriler sönmüş, keza alışkanlıklar sadece ismen varolmaya devam eder olmuş. Yok çünkü, başarma için gereken vitaminleri söküp almışlar galiba bedenimden. Anlayamıyorum ne olmuş bana.
Seneler evvelden varolan, şu an da ismen ve bir iki üyesiyle yaşamına devam eden ama pasif bir klanım var. Oturup düşünüyorum, yaptıklarımıza bakıyorum, oynadığım kişileri anımsıyorum falan da, ne çok eğlenmişiz. Ne canlar yakmışız, ne isim bırakmışız diyorum.

İlk klanımın kurulduğu günü anımsıyorum, sıkılmıştım da “Yahu” demiştim, “birlikte birşeyler yapacaksak yapalım. Ben başlıyorum arkadaş kendi adıma, gelen gelsin”. Sonra büyüdükte büyüdük, güzel olduk. Uzunca süre de devam ettik gerçi, çok eğlenceliydi, anması bile öyle keza.Çok anlatmaya başladım gene, bitmez bu hikayeler. Giriş kafi, detayına girmeden hemen başlığa nakış işlemeye girişelim.

Çok seneler öncesini anımsayın. Doom diye bir oyun var. Silahımız elde, yaratıklar etrafta savaşıyoruz. Bir sonraki jenerasyon geliyor, Quake halini alıyor. Daha çok vahşet, daha iyi grafikler, daha iyi yapay zeka. Zaman durmuyor tabi, Quake II geliyor ve inanamıyoruz, gerçekten türün en ciddi adımı oldu. Ama o arada sessiz sedasız ve derinden Unreal Tournament girdi mecrasına bu işin. Grafikse grafik, yapay zeka ise zamanının en iyisi, ses desen bambaşka alemlerde diyerekten tahtı geçirdi eline ve iyicene kuruldu. Ama ne dedik, devran dönme halinde hala...

Quake III geldi. Gerçekçiliğini yitirmiş olsa da akıcı ve efektlerle bezenmiş göz alıcı grafikleriyle bir süre tahta yerleşti. Güzelcene de kuruldu ama paylaşma zamanı acil geldi. Çıkmıştı kralın varisi ortaya, Unreal Tournament 2003 gelmişti. Önce oturdu koltuğa ama Quake’nin de hakkını yememek lazımdı. Artık Dünya iki parça olmuştu FPS aleminde zira. Quake ve Unreal Tournament taraftarları.

Devam edelim mi? Geldik sona artık. ID Software Doom’un son oyununu gene inanılmaz grafikler üzerine hazırlamaya başladı (beta sürümlerinin incelemelerini sitemizde okudunuz, okumadıysanız bu yazıdan sonra bulun hemen) ve sağda solda grafiklerini gösterip ucundan koklatmaya girişti. Ama onun gelişinden evvel, Unreal Tournament 2004 piyasaya girdi. Ağır bir giriş oldu gerçi, hem bize hem firmaya ağır oldu. Nedenleri sırada, aşağıda...

Herşeyden önce, adettendir diyerek oyunu oynadığım sistemi tekrar yazayım. Sonra özellikleri bu, biz bunu görmedik, oyunda bir sürü hata var gibi şeyler dönmesin ortalıkta. Sorun varsa, bilgisayarınızdan kaynaklanıyordur, emin olabilirsiniz. İşlemcimiz AMD AthlonXP 1.7Ghz, RAM için 512 DDR 400 seçimimiz var, ekran kartı olarak Asus Radeon 9600 ve standart bir ses kartı ile standart bir sabit disk. Evet, bugün için hem standart, hem de eski bir makine. Ama yetiyor, bir süre daha da yetecektir.