Unreal Tournament her zaman, kendine özgü oyun motoruyla hem az sistem gereksinimi istemiş hem de eğlence ve görselliği maksimumda sağlamış bir oyundu. 1999 yılında, ID Software’in Quake serisinin sürdürdüğü ‘Fragomanyaklık’ (Öl ya da öldür) akımına, Epic Games, Unreal oyunun motorunu kullanan bu oyunla bir anlamda cevap vermişti. İki oyun da bayrak kapmaca, ‘King of the Hill’ vs. tipinde oyunlar sunuyorladı. Ancak UT, Quake motorunun sunmadığı bir çok farklı özelliği de bir arada sunuyordu. Örneğin, Quake’de düşmanın vücudunun her bölgesi aynı değerde hasar görüyordu. Oysa ki Unreal Tournament’da kafa bölgesine yapılan saldırılar, ekstradan hasar veriyor ve hatta sniper tüfeği gibi silahlarla yapılan saldırılar doğrudan ölüme sebep oluyordu. Sırf bu ayrıntı bile Quake (Quake3)’deki kana susamış ve bir anlamda kontrolünü kaybetmiş saldırıların yerine, UT’nin taktikselliğinin bir örneğiydi. Bu nedenle UT, Quake kitlesinden ayrılan bir kitlenin oyunu oldu.
Epic Software, FPS savaşlarında boş durmadı
Sene 2003 ve Quake cephesinde, TeamArena adındaki eklenti paketini saymazsak henüz bir gelişme yokken (Şu sıralar, bir Quake 4 söylentisi esiyor, kaçak ekran görüntüleri vs. gibi ancak bu haberler henüz çok spekülatif), Epic Software Unreal Tournament 2003 ile Unreal 2’yi duyurdu ve kısa süre sonra da yayınladı. Neyse ki Epic Software’in, oyuncuları internet başında, oyun haberleri peşinde süründürmek, ekran görüntüleriyle uzun süre oyalamak gibi kötü alışkanlıkları yok. (Kötü tecrübeleri hatırlayalım; Half-life 2, Doom 3, Duke Nukem Forever vs.). Unreal 2’nin baygın ve kısa konusunu bir kenara bırakacak olursak, 4 sene sonrasında görsel bağlamda doğal olarak oldukça geliştiğini ve sistem gereksiniminin de yükseldiğini gördük. Aynı oyun motorunu kullanıyor olmalarına rağmen UT2003 ise daha ortalama sistemlerde de çalışabilen bir oyun olarak göze çarptı. (Bu farkı, UT2003’te karakterlerin konuya göre scriptlerinin, konuşma animasyonlarının vs. olmamasına ve uzak manzaraların olmamasına bağlayabiliriz.) Yeni oyunun tüm karakterleri bol kaslı ve dolgun tipler olarak tasarlanmıştı. İlk çıkan UT’deki çelimsiz tipler yerine ağır zırhlara bürünmüş gladyatörler, Mısır firavunu tipinde veya mazoşist tiplerde çeşit çeşit savaşçılar boy göstermişti. Bu oyunla birlikte, yeni bir oyun tipi de FPS maçlarına katılmıştı: ‘Bombing Run’. Bu oyun tipinde bir nevi futbol maçı havasında, taşırken silah kullanamadığınız bir küreyi, rakip kaleye götürüp gol atmak gerekiyordu...
...ve Unreal 2004 duyuruldu
Biz oyuncular olarak daha Unreal Tournament 2003’e adapte olamadan ve oyun
yaygınlaşamadan Unreal Tournament 2004 duyuruldu. Bu ticari bir taktik miydi
yoksa UT 2003 aceleyle çıkarılmış bir oyun muydu bilemiyoruz, ancak UT2004
haberi oyuncuları oldukça meraklandırdı. “Biz UT2003’ü boşuboşuna mı aldık?”,
“UT2004 bir eklenti paketi mi olacak?” gibi sorular kafaları kurcaladı. Neyse ki
Epic Software konuyu ve oyunun çıkış tarihini süründürmeden sözünde durdu,
demolar yayınlandı ve oyun 16 Mart’ta piyasaya sürülecek.