Özel İnceleme
Oyun çok derin bir hikaye örgüsüne sahip değil. Yapım ekibi son dönemin popüler işleyişine Unravel'da yer vermiş. Yani hikayeye odaklanmak yerine bu hikaye örgüsünü oynanış ve oyunda ilerledikçe kazanacağınız bir deneyime dönüştürüyor Unravel. Kısacası oyunun hikaye işleyişinde sade bir sunum tercih edilmiş. Sevimli mi sevimli bir ninenin hatıralarını toparladığımız oyunun çıkış noktası olan ev, oyunun menüsü kıvamında tasarlanmış. Her bölüm sonrası bu eve geri dönüyor ve bir sonraki anıyı perçinlemek üzere resim çerçevelerinin önünde buluyoruz kendimizi. Bölümler boyunca topladığınız eşya ve hatıraları deftere işliyor ve yaşananların önemli ama daha önemli olanın hatıralarımızda kaldığını anımsıyoruz.
Unravel daha masalsı atmosferi ile ilk dakikadan itibaren oyuncuyu içine çekmeyi başarıyor. Oyun boyunca eşlik ettiğimiz Yarny isimli karakter, bu durumun en büyük sebeplerinden birisi. Son zamanlarda karşılaşacağınız, en sevimli karakterlerden biri olan Yarny'i kontrol ettiğimiz oyunun en önemli bağlayıcı noktası da Yarny oluyor. Çok kısa bir süre içerisinde Yarny ile aranızda sıkı bir bağ oluştuğunu hissetmeye başlıyorsunuz. Vücudu tamamen iplikten oluşan Yarny ilerledikçe arkasında ip bırakıyor ve oyunun ana dinamiği de bu dinamik üzerine kurulmuş durumda.
Oyunun ipler üzerine kurulu sistemi Unravel'ın da bel kemiğini oluşturuyor. Yarny belli bir süre ilerledikten sonra vücudundaki ip bitiyor ve bitap düşmeye başlıyor. Daha doğrusu vücudundaki ip bitince doğal olarak daha fazla ilerleyemiyorsunuz. Bu noktada oyun alanında bulacağınız yumaklar oldukça önemli bir yere sahip çünkü bu yumaklar sayesinde ilerleyişinizi gerçekleştirebiliyorsunuz. Eğer üzerinizdeki ip bittiyse birşeyleri yanlış yaptınız demektir. Ya geri dönüp daha doğru hamleler yapmanız gerekiyor ya da yakınlarda bulabileceğiniz bir ip yumağı mevcut demektir.
Tabi bu denge tam olarak araştırma kısmına yedirilmemiş. Çok nadir anlar dışında ip bitmesi gibi bir durumla karşılaşmıyorsunuz. Yani geri döneyim, araştırayım ve bulmacanın çözümünü bulayım gibi bir durum çok fazla söz konusu değil. Çünkü oyunda checkpoint görevi de gören bu yumaklar ilerleyişiniz boyunca sürekli karşınıza çıkıyor.
Anılar, anılar...Şimdi gözümde canlandılar.
Platform türü eski parlak günlerinden uzak olsa da zaman zaman bu türün iyi örnekleriyle karşılaşıyoruz. Geçtiğimiz yıl çıkış yapan Ori and the Blind Forest bu türün başarılı örnekleri arasına girmeyi başarmış ve hem hem de Metroidmania türünü sevenleri fazlasıyla memnun etmişti. İşte bağımsız bir firmanın EA desteği ile geliştirdiği Unravel'de bu iyi örnekler arasına girmeye çalışıyor. Oyun çok derin bir hikaye örgüsüne sahip değil. Yapım ekibi son dönemin popüler işleyişine Unravel'da yer vermiş. Yani hikayeye odaklanmak yerine bu hikaye örgüsünü oynanış ve oyunda ilerledikçe kazanacağınız bir deneyime dönüştürüyor Unravel. Kısacası oyunun hikaye işleyişinde sade bir sunum tercih edilmiş. Sevimli mi sevimli bir ninenin hatıralarını toparladığımız oyunun çıkış noktası olan ev, oyunun menüsü kıvamında tasarlanmış. Her bölüm sonrası bu eve geri dönüyor ve bir sonraki anıyı perçinlemek üzere resim çerçevelerinin önünde buluyoruz kendimizi. Bölümler boyunca topladığınız eşya ve hatıraları deftere işliyor ve yaşananların önemli ama daha önemli olanın hatıralarımızda kaldığını anımsıyoruz.
Unravel daha masalsı atmosferi ile ilk dakikadan itibaren oyuncuyu içine çekmeyi başarıyor. Oyun boyunca eşlik ettiğimiz Yarny isimli karakter, bu durumun en büyük sebeplerinden birisi. Son zamanlarda karşılaşacağınız, en sevimli karakterlerden biri olan Yarny'i kontrol ettiğimiz oyunun en önemli bağlayıcı noktası da Yarny oluyor. Çok kısa bir süre içerisinde Yarny ile aranızda sıkı bir bağ oluştuğunu hissetmeye başlıyorsunuz. Vücudu tamamen iplikten oluşan Yarny ilerledikçe arkasında ip bırakıyor ve oyunun ana dinamiği de bu dinamik üzerine kurulmuş durumda.
Oyunun ipler üzerine kurulu sistemi Unravel'ın da bel kemiğini oluşturuyor. Yarny belli bir süre ilerledikten sonra vücudundaki ip bitiyor ve bitap düşmeye başlıyor. Daha doğrusu vücudundaki ip bitince doğal olarak daha fazla ilerleyemiyorsunuz. Bu noktada oyun alanında bulacağınız yumaklar oldukça önemli bir yere sahip çünkü bu yumaklar sayesinde ilerleyişinizi gerçekleştirebiliyorsunuz. Eğer üzerinizdeki ip bittiyse birşeyleri yanlış yaptınız demektir. Ya geri dönüp daha doğru hamleler yapmanız gerekiyor ya da yakınlarda bulabileceğiniz bir ip yumağı mevcut demektir.
Tabi bu denge tam olarak araştırma kısmına yedirilmemiş. Çok nadir anlar dışında ip bitmesi gibi bir durumla karşılaşmıyorsunuz. Yani geri döneyim, araştırayım ve bulmacanın çözümünü bulayım gibi bir durum çok fazla söz konusu değil. Çünkü oyunda checkpoint görevi de gören bu yumaklar ilerleyişiniz boyunca sürekli karşınıza çıkıyor.