Türkiye'de Online Oyun Pazarı Ekonomisi ve Geleceği

Merlinin Kazanı 17.07.2012 - 11:56
200 Milyon dolarlık bir pazar geliyor
Oyun sektörü denildiğinde “akıllarda canlanan” ekonomik değerler, çok büyük olmasa da, sadece online oyun alanında dahi Türkiye’de 200 milyon doları aşan ekonomik hacim söz konusu. Bu rakamın gelecek 5 yıl içinde 1 milyar doları bulması bekleniyor. Online oyun alanında en fazla kayıtlı oyuncuya sahip Knight Online’ın yeni yayın hakları sahibi NTT Game de bu ekonomik büyüme rakamlarını göz önünde bulundurarak hem oyun içi hem de oyun dışı güncelleme ve etkinliklerle 20 milyona yakın oyuncusunu memnun etmeye çalışıyor.

Türkiye'de Online Oyun Pazarı Ekonomisi ve Geleceği
Sadece Türkiye’de 20 milyona yakın kayıtlı oyuncusu bulunan ve bu sayede ülkemizin gelmiş geçmiş en büyük Free2Play online oyunu konumunda olan Knight Online, yayın haklarının NTT Game’e geçmesiyle birlikte oyun kalitesini ve oyuncu sayısını arttırmaya devam ediyor.

Knight Online hakları NTT Game’de…
Kasım 2011 itibariyle Knight Online oyununun Avrupa ülkeleri, Mayıs 2012 itibariyle de ABD, Güney Amerika ve Türkiye yayın haklarının sahibi olan NTT Game’ in oyun içi hızlı güncellemeleri (patch) ve oyun içinde hızlı destek sağlamaya başlamasıyla birlikte kullanıcı sayısında hızlı bir artış gerçekleşiyor. Son 2 ayda oyuna yeni kayıt olan oyuncu sayısı 200.000’i bulurken, daha önce oyuna kayıtlı olan ancak oynamayan, yeni güncellemeler sonrası hesabına geri dönüş yapan oyuncu sayısı da 100.000’i geçti.

Oyuncularını Dünyanın en büyük Oyun Fuarına götürecek…
Geçen hafta sonu oyun içinde başlayan eğlenceli ve rekabet dolu etkinlik ile birlikte oyuncularını dünyanın en büyük oyun fuarı Gamescom’a götürecek olan NTT Game, hayranlarını eğlenecekleri ve ödül kazanabilecekleri etkinliklerde bir araya getirmeye devam edecek.

- Basın Bülteni
Yorumlar 4
MK Okuru
MK Okuru 2.11.2024 17:28
Kalan Karakter: 300 Gönder
Türkiye'de Online Oyun Pazarı Ekonomisi ve Geleceği
İlginizi Çekebilir