Hemen ilk cümlede "açık söylemek gerekirse" diye başlamak doğru olmayacaktır ancak yazmaya başladığımda da yapımcılardan oyun hakkında bir ön inceleme hazırlayabilecek kadar yeterli bilgi alamadığım için istediğim sonuca ulaşabilmek pek kolay olmayacaktı. O sebeple hem internette bulduğum hem de benim bilgim dahilinde olan bazı verileri derlemek sureti ile bilgileri bir araya getirdim.
Türk yapımı oyunlar silsilesi içinde bir oyun var ki hem yapımcı ekibi çok yakından tanıdığımız hem de bize göre gelecek vaad eden bir oyun olduğu için ilgimizi çok çekiyor. Bahsettiğim oyun SinginGiant isimli bir Türk firması tarafından geliştirilen Contain. Burak Akmenek (Fragtist), Sonat Samir (Fragtist) ve Oğuz Taşdan'dan (Electronic Gaming Monthly ve PC Magazine gibi dergilerden tanıyoruz) oluşan kurucu ekibi, Contain için uzun süredir hummalı bir şekilde çalışıyor ve sonunda kapalı beta aşamasına geldi. Yapım önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde kapalı betaya açılıyor. Lafı daha fazla uzatmadan oyun hakkında derlediğimiz bilgilere geçelim.
Contain, PC tabanlı taktiksel FPS oyunu ve Coop olarak oynanıyor. Ancak coop olması sizi yanıltmasın. Sadece çevrimiçi olarak değil, aynı zamanda çevrimdışı da oynamaya izin verecek. Buradan anladığımıza göre de istersek oyunu yapay zeka destekli beş kişilik takım arkadaşları ile de oynayabileceğiz ki benim en çok sevdiğim özelliği de bu.
Hikaye hakkında çok fazla bir detay bulunmuyor. Uzaydan dünyamıza düşen doğaüstü nesneleri ele geçirmeye çalışan Giants isimli bir organizasyon tarafından kurulmuş Contain: Özel Saldırı Bölüğü adı altında bir görev gücünde yer alıyoruz. Bu görev gücünin ana hedefi de görevlerdeki objeye ulaşmak ve kontrol altına alabilmek. Ancak ilerledikçe bu nesnelerin etkilerini de gördüğümüz bir yapım. Yayınlanan videonun son sahnesinde de bunu görebiliyoruz. Ancak bu güçler ele geçirildiğinde onlara hükmedebilme şansı veriyor mu henüz bilemiyoruz. İlerleyen bölümlerde bunları da kullanabiliyor olmak güzel olabilir.
Yapımcılardan Sonat Samir bir röportajında Contain'in içeriğinde korku öğelerinin de bulunduğunu belirtiyor. Ancak bu öğelerin çok da ağır olmadığını ve dengeli gittiğini de ekliyor.
Oyun taktiksel FPS olacağı için amaç olabildiğince gerçekliğe yakın kalabilmek olarak belirlenmiş. Bu sebeple standart FPS oyunlarında olduğu gibi haldır haldır koşturmak yerine planladığımız rotaları izleyerek baskınları yapabilmek oldukça önemli. Silah ya da ekipmanları doğru zamanlama ile kullanabilmek oldukça önemli.
Contain ilk duyurulduğunda Unreal Engine 4 ile geliştiriliyordu. Ancak bu süreçte çıkan oyun motorunun yeni versiyonuna taşınmış durumda. Elbette bu durum optimizasyon açısından da oldukça büyük katkılar sağlıyor. Özellikle ışıklandırmalar konusunda getirilen yenilikler üst düzey bir ekran kartı ve işlemciniz olmasa da daha akıcı ve bu efektlerden faydalanmanızı sağlayan bir yapıya sahip. Firmadan ypaılan açıklamaya göre son dört yılda çıkmış bütün bilgisayarlar bu oyunları kaldırabilecek kapasiteye sahip olacaklar.
Birçok oyunseverin ortak sorusuna da hızlıca cevap vermek istiyorum. Contain dil seçeneği olarak sadece İngilizce'yi barındırıyor. Ancak Türkçe dil desteği de bulunuyor. Bu dil desteği sadece menülerde görüntülenebilir olacak. Ayrıca Türkiye için özel bir fiyatlandırma yapmayı da düşünüyor firma.
Kaynakça:
https://store.steampowered.com/app/2186700/Contain