PC’de bugüne kadar oynadığım en iyi korku temalı oyun Undying’ti, çünkü gerek hikaye olsun gerek atmosfer olsun onu diğerlerinden ayıran özel bir havası vardı. Fakat satış rakamlarından da belli olduğu gibi oyun hiç tutmadı ve sonuç olarak devamının yapılmayacağı açıklandı. Uzun bir süre bu kalitede bir oyun çıkmadı. Suffering’de aslında bu, diğerlerinden çok farklı değildi fakat onu ayıran tek bir yanı vardı. O da korku temasını gerek özel sahneler olsun gerek karakterler olsun oyuna çok iyi yansıtması olmuştu. Fakat en büyük kaybı olan grafikleri hemen göze çarpıyordu ama herşeye rağmen, oyun kıtlığı çektiğimiz dönemlerde Suffering ilaç gibi gelmişti ve soluksuzca oynamıştık. Şimdi yapımcılar yeni oyun The Suffering: Ties That Bind ’i duyurdular.
Yeni oyun ilkinin kaldığı yerden devam ediyor. Torque hapishaneden kurtuluyor fakat herşeyin yolunda gitmediğini ve etraftaki yaratıkların hala terör estirdiğini görüyor. İlk başta kaçmayı düşünse de bunun pek işe yaramayacağını çok geçmeden anlayan Torque, kalıp savaşmaya ve bu cehennem ucubelerinin başı olan Caleb Blackmore’u bulup, bu kabusu bitirmeye karar veriyor. Çok geçmeden bu fikri uygulamaya geçiyor ve kendini terkedilmiş sokaklara atıp, karşısına çıkan her ucubeyi öldürüyor ve Caleb Blackmore’a bir adım daha yaklaşmaya başlıyor.
Görüldüğü üzere oyunun konusu çok muhteşem sayılmaz. Ancak her zaman olduğu gibi ne olduğundan çok, nasıl işlendiği önemlidir. Bu konuda da yapımcılar bir kaç açıklama yapıyor ve ilk olarak oyunun büyük kısmının sokaklarda geçeceği için, sis ve ışıklandırma efektlerini geliştirdiklerini, bunun dışında silah ve karakter modellemeleri üzerinde uzun süre uğraştıklarını söylüyorlar. Tabii ki grafiklerdeki gelişmeler bu kadarla kalmıyor. İlk oyunda tek kelimeyle berbat olan FPS modunu da elden geçirdiklerini ve bu modu biraz olsun toparladıklarını söylüyor. Son olarak normal kamera açılarında da düzenlemelere gidildiği söyleniyor. Sesler konusunda yapımcılar hiç birşey söylemese de seslerin de en az grafikler kadar önemli olduğu kanaatindeyim. Çünkü sonuç olarak bu korku temalı bir oyun ve sesler sizi gerilim havasına sokmuyorsa ekrandan kayan korku resimlerini izlemekten pek bir farkı kalmıyor.
Görüldüğü üzere, yeni oyun ilkinin açıklarını kapamaya ve daha sağlam bir atmosfere sokmaya yönelmiş. Bu da aslında iyi bir gelişme çünkü tamamiyle yeni bir oyuna girişmek yerine açıklarını görüp, kapadıktan sonra daha sağlam yapımlar ortaya koymaları çok daha akıllıca olacak gibi gözüküyor. Son olarak PC, PS2 ve X-Box versiyonlarının birlikte çıkacağı ve bu ayrı versiyonlar arasında çok ufak farklar olacağı söyleniyor.