1/2

The Spectrum Retreat İnceleme

Ersin Kılıç 11.10.2018 - 15:06
Bulmaca tarzıyla dikkat çeken oyunu inceledik
Platformlar Nintendo Switch, PC, PlayStation 4, XBox One
The Spectrum Retreat
Merlin Puanı 70
1 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%85
Artılar - Konsept ve atmosfer
- Köşeye sıkışmışlık hissiyatı
- Düşünme, deneme ve yanılmaya dayalı bulmacalar
Eksiler - Oyun akıcı değil
- Hem hikaye hem bulmaca anlamında tekrara düşmesi

Bir sabah kalktınız ve kendinizi devasa bir otelin, oldukça sade bir şekilde dekore edilmiş bir odasında buldunuz. Tam neredeyim, ne oluyor dediğiniz anda kapı çalındı ve oldukça ilginç bir karşılamaya maruz kaldınız... İşte The Spectrum Retreat bu şekilde başlıyor ve daha ilk anında kafanıza yerleştirdiği soru işaretlerini, oyunun sonuna kadar canlı tutmayı başarıyor. 18 yaşındaki Dan Smith'in tasarladığı prototip üzerinden geliştirilen bu proje tür olarak bulmaca türüne sokabileceğimiz bir yapım. Hatta Dan Smith, oyunun ilk tasarımı ile birlikte Genç oyun tasarımcısı dalında ödül kazanmayı da başarmıştı.

The Spectrum Retreat İnceleme

The Spectrum Retreat

Peki bu tasarımın gelişmiş versiyonu olarak karşımıza çıkan The Spectrum Retreat nasıl bir oyun? Aslında bunu tam olarak kelimelere dökmek oldukça zor. Çünkü oyun yakın gelecekte geçiyor olsa da sahip olduğu füturistik temalar ve altında yatan farklı göndermeler ile birlikte bu farklı olduğunun olgusunu oyuncuya geçirmeyi başarıyor. Yani Penrose otelinde gözünüzü açtığınız andan itibaren sıradan bir oyun yerine, kendi has tarzına sahip olan bir oyun ile karşılaştığınızı anlıyorsunuz.

The Spectrum Retreat'i genel olarak Portal ya da ondan esinlenerek oluşturulan QUBE serisine benzettiğimi söyleyebilirim. Yani bu oyunlardan keyif alıyorsanız, The Spectrum Retreat oyunundan da keyif alabilirsiniz demek. Yine de oyunun Portal kadar akıcı bir oynanışa sahip olduğunu söylemek zor. Özellikle geri dönüşler ve aynı koridorları defalarca yürümek belli bir süre sonra sıkılmanıza sebep olabiliyor. Oyun ağır işlediği için tekrar eden bu kısımları geçmek istiyorsunuz. Ama hikaye adına verilen bazı cümleler ve anlatılar, sıkıldığınız bu kısımlara da pür dikkat kesilmenizi gerektiriyor. Zaten oyunun çıkmaza girdiği en önemli faktörleri de bu kısımlar oluşturmuş.

The Spectrum Retreat

The Spectrum Retreat kısa bir giriş sekansından sonra serbest kaldığınız bir oyun. Tabi ki ilerlemek için bulmacaları çözmek dışında yapmanız gereken bazı şeyler de var. Zaten giriş kısmında bir süre bu bulmaca sistemine ulaşamıyorsunuz. Hikaye adına bir temel oturtulmaya çalışılmış. Zaten bu işleyişin en önemli faktörlerinden birisi de otel odamızda bulduğumuz bir cihaz sayesinde iletişime geçtiğimiz Cooper oluyor. Açıkçası Cooper ile ana karakterimiz arasındaki işleyişi de Firewatch oyunundaki sisteme benzettiğimi söyleyebilirim. Yani hem direktif anlamında bize yardımcı oluyor hem de hikaye adına bazı noktalara değinerek kafamızdaki soru işaretlerini gideriyor Cooper. Tabi zaman zaman yeni soru işaretleri eklediğini de söylemeliyim.

Oyunun işleyişi ise genel olarak otel katlarına dağıtılmış durumda. Her katta bir adet şifreli kapı bulunuyor. Bu şifreli kapıları açtıktan sonra ise oyunun asıl bulmaca kısmına geçiş yapıyorsunuz. Bu bulmaca kısmında Cooper ile iletişimimiz kesiliyor ve normalde telsiz gibi kullandığımız bu cihaz, bulmaca sistemini çözmeye çalıştığımız bir dinamiğe dönüşüyor. Bulmaca yapısı ise beyaz ve kırmızı renkteki küplere yüklenmiş durumda. İlerleyen kısımlarda tabi ki bu işleyiş zorlaşıyor, hatta işin içerisine duvarda yürüme, ışınlanma gibi dinamikler giriyor ama bulmaca mantığı tıpkı Portal'da olduğu gibi tek bir ana dinamik üzerine oturtulmuş. İşte bu dinamik az önce de söylediğim küplerden geliyor.