Biraz tarih...
Pc oyunları arasında çok azı seri haline gelebilmiş ve bunların da sadece
birkaç tanesi 3 yada 4 oyunu bulabilmiştir. Bir düşünün bakalım aklınıza
hangileri geliyor. Heroes of Might and Magic (HOMM) 4. oyuna, Quake 3. oyuna
ulaşabilmiştir. Birde bu oyunlar hemen herkesçe bilinen oyunlardır. Herkes en az
bir kere bu oyunları oynamış yada göz atmıştır. Pc oyunları arasında bir oyun
vardır ki 5. oyuna kadar gelmiş sevenlerinin vazgeçemediği, sevmeyenlerinin de
”iyyykk” dediği bir oyundur. Close Combat (CC) CC’nin ilk oyunu 1996 yılında
serinin tüm oyunlarının yapımcısı olan Microsoft tarafından yapılmıştı. Tüm seri
2. Dünya savaşı sırasında Avrupa’daki çeşitli cephelerde geçmektedir. Seri ilk
oyundan sonra CC2’a Brigde Too Far (Normandiya çıkarması sonrasında Hollanda ve
civarındaki operasyonlar) CC3 Russian Front (Almanların Rusya’ya saldırmaları
döneminde Barbora operasyonu ve Moskova kapılarına dayandıkları dönem), CC4
Battle of Bulk (Normandiya çıkarması sonrasında Belçika sınırlarında bulunan
Ardens ormanlarında geçen Alman karşı saldırısı dönemi) ve son olarak CC5
Invasion (Normandiya çıkarması).
Seri bu süreçte oynanış şeklini hiç değiştirmemiş, sadece grafik ve multiplayer
alanlarında gelişmiştir. Serinin fanları 2.Dünya savaşı dışındaki dönemlerde
geçen oyunlar beklemişler ancak bu gerçekleşmeyince kendileri modlar
geliştirmişler. Mesela Japonya ile ABD arasındaki ada savaşları kullanıcı
modları olarak büyük ilgi görmüştü.
CC 5.5??
Saddam ile ABD arasında Kuveyt ile başlayan gerilim ve savaş süreci oyun dünyasına bu konu ile ilgili en az 50 oyun kazandırdı. CC fanları bu furyaya Road To Bagdad (RTB) ile katıldı. Oyun CC 5.5’da diyebiliriz .Oyuna girdiğinizde 3 ekran ile karşılaşıyorsunuz.Bootcamp ile tutorial kısmına , Command ile esas oyuna ulaşabiliyorsunuz..Editor ile de kendinize göre bir savaş alanı yaratabilirsiniz. Oyun CC5’in bir modu gibi. Bazı farklılıkları olsa da kendi başına bir oyun olarak ele alınması bence hem yanlış hem de çok zor. Neden mi?
İşte sebepler
RTB sadece oyundaki birimlerin görsel değişikliği ve bir kaç ikon farklılığı
dışında yeni bir şeyler içermiyor. Askerlerin ellerinde ki silahlar ikon olarak
M-16 olarak gösterilmiş olsalar da silahların sesleri CC5 deki Garand yada BAR
ile ayni. İlginç bir o kadar da hayal kırıklığı yaratan bir durum keza kullanıcı
modlarında bile yeni sesler mevcut.
CC5 deki topçu, havan, uçak desteğinin yanında helikopter desteği eklenmiş.
Ancak bir F-18 yada Harrier’ın sesi bir P-51 ile yani CC5 deki sesle ayni! Bu
durum tanklarda, havanlarda vb. tüm birimlerde aynı. ABD görevlerindeki savaşlar
liste halinde dizili. İstediğinizi seçip oynuyorsunuz. O bölgedeki savaşı
kazanmasınız yada kaybetmeniz oyunun gidişatını vs. etkilemiyor. Kuveyt ten
başlayıp Bağdat a kadar giden bir savaş yolu izliyorsunuz (Eğer bölgeleri sıra
ile oynarsanız). Oyunda CC5’den tek farklı ve gerçekten yeni olan bir şey var.
Askerlerinizi size ait olan alanlara yerleştirirken (Setup time) belirli bir
zaman içinde yapmanız gerekmesi. Hatta bazı bölgelerde görev sebebiyle (pusuya
düşürülmüş olmanız gibi) böyle bir zamanınız yok. RTB’ın bir CC modundan farkı
tek başına kurulup CC serisi bir oyuna ihtiyaç duymaması. Sanki birileri CC
modlarının gördüğü ilgiden faydalanmak istemiş gibi bir his uyandırıyor RTB.
Son söz
Zil çaldı dersler bitti. Demek ki neymiş; CC tüm PC oyunları arasına ayrı ve büyük bir oyunmuş. RTB CC5’in bir modu gibiymiş; 3-5 ikon, harita ve kaplama farkından (e tabi ki o da olsun dimi, bir M4A1 tankı ile 2.Dünya savaşındaki tankın görünüş farklılıkları ortada) başka bir şey yokmuş. “Merak ettim bir CC bulup oynayayım” diyorsanız RTB ile bu dünyaya girmeyin çünkü çıkışınız çok hızlı olur.