Aynen, bu gün yayınlanan RE demosuna bakın modelleme inanılmaz detaylı, hayvan gibi poligon harcanmış ama ışıklandırma patates, haliyle 4-5 sene öncesinin oyunu gibi bir algı oluşuyor. İnsanlar da haklı olarak neden yeni sistem gerekiyor bu aynı grafiklere diyor.
MK Okuru21.01.2021 21:29
spider, polygon temizleme yine yapılıyor bunun atlanması söz konusu değil. Kostümlerde muazzam detaylar var, rakamı şişiren bu. Artık silindirik ve küresel objeler de köşeli yapılmıyor. Hzd de robotların detayı muazzam. h3de aynı anda 60 adet karakter sahnede çiziliyor. Sorun şu an ışıklandırmada.
Spider_hip21.01.2021 14:02
Poligon iyi güzel ama şöyle bir şey var, yazılımda da modellemede de. Şimdi sen hemen hemen aynı kaliteyi 4 kat düşük poligon sayısıyla da verebilirsin. Divide yapıyorsun, boşuna önceden fazladan attığın poligonlar varsa temizliyorsun. Bakıyorsun arada görüntüde fark yok ama performansta çok ciddi fark oluyor. Bu da çok zaman alıcı ekstra bir süreç. İşte adına optimizasyon diyoruz. Kodlamada da aynısı var. Ne bileyim loop döngüsü yerine daha spesifik kod ile gidiyorsun, gerek olmayan sütün varsa boşuna çağırmıyorsun. Runtime esnasında hesaplatıyorsun vs. Hepsi ekstra çalışma sonucu. Kimisinin işine gelir 3080 istiyorum der, optimizeye yapacağı zaman ve para kaybından yırtar, kimisi ekstra buna yatırım yapar. Şimdi bu oyundaki grafiklere bakınca öyle ahım şahım 7-8 sene öncesine göre modelleme açısından bir fark görülmüyor. Aynı tas aynı hamam. Ha tamam rtx var, 4K var. Ama modeller basit konsol standartında görünüyor. Ayrıca bu oyun için değil belki ama çoğu oyunda konsoldan port ederken, nasıl olsa pc 2-3 kat güçlü diye ekstra uğraşmıyor. Böylece sistem gereksinimleri şişiyor. Sonra konsolcular diyor ki aa bizim ps4 te çalışan şey için pc de ne kadar çok sistem istiyor, demek ki konsol güçlü. Halbuki işi reverse et. Pc ye yapılmış olsun, oradan optimizasyonsuz konsola port et, konsol 2fps zor verir.
MK Okuru20.01.2021 20:02
Native 4k,ray tracing, yüksek ayarlar. Daha ne olsun.
MK Okuru20.01.2021 15:36
Şu grafiklere bakınca bundan 2 sene öncekinden ne tür bir gelişme varda böyle sistem gereksinimleri isteyebiliyorlar. Tamamen kart satılması için anlaşmalı optimizasyon yapılmıyor. Başka bir açıklaması yok. 1060 ile mis gibi grafikler gördü bu piyasa. Şimdi minimum için istenen gpu oldu şaka gibi.
MK Okuru20.01.2021 12:55
Aslında oyunlarda optimizasyon sorunu yok,çok ciddi polygon artışı var. 5 sene önce ana karakter 5000 polygondan oluşturulurken, sahnede saniyede 600.000 polygona kadar gösteriliyordu. Bu gün bu rakam sadece ana karakter için 1.000.000lara dayandı. Yan karakterler ve objelerle bu fps ler çok normal.
Kalite yapimlar ,(metro , r.e , half life , tlous , days gone, alan wake , dead space , umcharted , silent hill , ) Tamam bu oyunlari al devam oyunlarini al . Not. Onemli !(geri kalan oyunlar warya wallahi billahi 5 para etmez alinmazda oynanmazda zaman nakitse kalite oynar zaman öldürmem kaliteeeee
Series x im ve gamepassim var ama tenezzül edip de oynamam bunu, ne oynanış mekaniği ne grafik var baştan belli işe yaramaz berbat bı oyun olacağı , hikayenin de derin falan olacagni sanmıyorum. Zaman kaybı, desperados3 u indiririm bunun yerine
Ben ps5 kullaniyom returnal medium spider man deamon souls 1 kere oynamam almamda alinacak oyun var alinmicak oyun var tlous 10 senelik oyun daaha sizin halodan 100 kat iyi , yani işin asli oynanacak oyun oynamak var sizin gibi her oyunu oynamiyorum yani kaliteli oyun oynarim re silent hill gibi
Grafikleri hani ps2 olmasa bile harbiden de konsol grafikleri yani. Kalitesiz aslında. yani 7-8 sene önce de bu grafik vardı. Ray Tracing ve 4K ve sallamasyon optimizasyon diye bu kadar çok istiyor sistem.
MK Okuru21.01.2021 09:10
Kedi uzanamadığı ciğere hesabı senin şu yazdığın. He he ps2 grafikli tamam fakir
Artık grafiklerde köşe köşe modelleme kalmadı, yerdeki kumaşa bakarsanız anlarsınız. Bundan sonra bir sonraki nesilde ışıklandırma en az 1080p 60fps olarak çözülecek ve gerçek hayattan çektiğimiz kamera görüntüsü gibi oynayacağız.