The Legend of Zelda: Twilight Princess
Kaan Kosat
3.06.2010 - 12:31
Twilight Princess'ın, Wii çıkarmasının ilk plânları
İlk olarak GameCube için açıklanan Twilight Princess’ı duyduğumuzda çok merak
etmiş ve heyecanlanmıştık. Ardından Nintendo’nun bu oyunu ‘’sürprizlerle dolu
konsolu Wii’’ye de hazırladığı haberi birden ilgimizi oyunun bu versiyonuna
yöneltti!
Nintendo’nun Zelda efsanesi devam ediyor!
Link’in bu yeni macerada bizlere ne gibi sürprizler hazırladığını tam anlamıyla
bilmiyoruz ama kahramanımız bu oyunda artık daha bir büyükçe. Zaten bildiğiniz
üzere Zelda oyunları çıktıkça kahramanımız da bir gelişim gözleniyor; artık eski
Link yok karşımızda. Karizmatik, uzun boylu ve yeşil kıyafeti üzerinden eksik
olmayan bir Link ile maceraya atılacağız. Bu da kahramanımıza bakış açımızı
biraz değiştirecek gibi...
E3 2006 Nintendo Konferans’ında Nintendo ‘Wii’ oyun görüntüleri ile karşımıza
çıkan Zelda, grafik motoru açısından gerçekten de tatmin edici gözüküyordu.
Videolarda ki gölgelendirmeler hemen göze çarparken, özellikle su efektleri
gerçekten etkileyiciydi. Atmosfer de bir o kadar yerinde gibi duruyordu; tabii
ki bunda grafiklerin payı oldukça büyük. Sonuçta oyunun grafik motoru
değişmemiş, yine Wind Waker’da kullanılan oyun motoru kullanılmış, sadece bu
motor yeni teknolojiler ışığında biraz geliştirilmiş. Bu nedenle Zelda
oyucularının yine alıştıkları tarzda bir oyunla karşılaşıp, oyuna çabuk
ısınabileceklerini söylemek pek de yanlış olmaz; ama paralelinde gelecek olan
yeni kontrol sitemine alışabilecekler mi, bu da kafamızda şimdilik bir soru
işareti olarak kalıyor?
Oynanabilirliğe baktığımızda oldukça zevk verici, bizleri fazlası ile oyuna
bağlayıcı bir oynanış barındıracak Twilight Princess. Özellikle ok atma sahnesi
bir hayli eğlendirici görünüyor. Oyun bir önceki Zelda serisine göre daha yorucu
ve daha düşündürücü olacak. Günlerce geçemediğimiz bölümler bizleri krize
sokmaya yetecek! Bu yüzden gayet yaratıcı düşünmemiz gerekli. Örneğin Link
bulunduğu yerden karşıya geçmek isteyecek ama hiçbir geçit bulamayacak. Bu
durumda farklı şeyler deneyeceğiz ve etkileşim halinde olacağımız bir cisim
arayacağız. Mesela ayağımıza iletken bir cisim geçirip yanımızda bulunan
manyetik güç makinesi ile ayaklarımızı etkileşim haline getirerek karşı tarafa
bu güç ile geçeceğiz.