ArtılarDon's View modu, karakter ve araçlarda yapılabilen geliştirmeler, sesler, The Godfather teması
EksilerZamanın gerisinde kalmış grafikler, kötü fizikler, teknik problemler, kötü yapay zeka
Sinema tarihinin kült serilerinden, hatta ilk filmi birçok otoriteye göre gelmiş geçmiş en iyi yapım olarak kabul gören The Godfather, Marlon Brando'nun inanılmaz sesi ve performansı, inişli çıkışlı temposu ve destansı müzikleriyle hafızlarımızda yer edindi. EA Games, bu efsanenin oyun yapım haklarını aldığında ne denli bir sorumluluk altına girdiğini biliyor sanıyorduk. İlk The Godfather uyarlaması en iyi konuya sahip olmasına rağmen, oyun olarak hikayeyi iyi kullanamamıştı. Buna rağmen çoğu oyuncuya göre iyi bir yapımdı. Üçleme olarak hazırlanması planlanan The Godfather�n ikincisinden daha bir umutluyduk, ama umutlarımız ilk ekran görüntüleriyle sendeledi, oyun çıkınca da yerle bir oldu.
"Baba mesleği kaynakçılık en büyük uzmanlığım. Şurayı da kaynattım mı tamamdır."
Küba'dan Amerika'ya uzanan bir macera
Kendisine düzenlenen suikastlardan kurtulmayı başaran ve ailesini muntazam bir şekilde yöneten Don Corleone'un ölmesinin ardından, büyük oğlu Sunny de, acımasız bir şekilde tuzağa düşürülmüş ve öldürülmüştü. The Godfather 2'de Michael Corleone'un emri altında hizmet veren Dominic isimli bir karakteri yönetiyoruz. Önümüze gelen karakter tasarım ekranında, yeni bir karakter tasarlıyor ve ardından oyuna başlıyoruz. Saygın birçok ailenin hem kutlama, hem de önemli bir toplantı için bir araya geldiği Küba'da, askeri darbenin meydana gelmesi ve ortalığın savaş alanına dönmesiyle birlikte geri dönüş kararı alan dostlarımız, en yakın hava alanına doğru yola koyuluyor. Bu süre zarfı boyunca yaşadığım aksiyon, insanların telaş içinde kaçışları, patlamalar ve sunduğu görsel etki, beni hayli etkilemişti. İlk oyunda da çok sevdiğim siper alarak çevreyi gözetleme ve saldırma işlevini, yeni oyunda da gerçekleştirebilecektim. Ne yazık ki, bunun yapay bir süreç olduğunu anlamak kısa sürmüyor. Saklansanız da veya direkt saldırırsanız da önemli bir hasar almıyorsunuz. Tabii ki ilerleyen görevlerde daha da zorlanacağınızı hatırlatmaya gerek yok.
New York'a döndüğümüzde, bulunduğumuz bölgenin tek hakimi biz olmalıyız. Bu kez yalnız değiliz ve adamlarımızla hareket edebiliyoruz. Adamlarımızın, bomba, sağlık ve kasa uzmanlığı gibi özellikleri var. Ufak birer mülakatın ardından kendi peşimize onları da dahil ederek operasyonlara çıkabiliyoruz. Yapımda yer alan Don's View modu sayesinde, tüm bölgeyi gösterir 3 boyutlu bir haritaya sahibiz. Bankalar, benzin istasyonları, araç galerileri, polis merkezleri ve bizden hariç diğer ailelerin konumları, yönetimlerindeki işletmelerin yerleri gibi detayları, Tab tuşuna basarak görebiliyoruz. Kendi ailemiz için büyük bir imparatorluk kurma amacıyla hareket ederken, diğer aileleri de yok etmemiz gerekiyor.
"Gece güneş gözlüğümü takar, havamı atarım!"
Uğradığımız herhangi bir mekanda, genellikle konuşmaya çalıştığımız kişiler bize pek yardımcı olmuyor. Bu nedenle şiddete başvurmalıyız. İlk oyunda olduğu gibi, yeni yapımda da konuşmaya meyilli olmayan kişileri biraz pataklayarak korkutmalıyız. Bu kez konuştuğunuz sözcüklerin sonucu olarak karşınıza bir kaç farklı seçenek çıkıyor. Hangisini seçmek istediğiniz size bağlı. Sonrasında zaten çorap söküğü gibi konuşacak veya size engel olmaktan vazgeçeceklerdir.
İşin ehli olmak
Tüm adamları temizledik diyelim, şimdi sıra asıl amacımızı uygulamaya geliyor. Örneğin bir yeri havaya uçurmak gerekiyorsa bombacıyı, kasa soyacaksak kasa uzmanını devreye sokmamız gerekiyor. Çatışmalarda kullanabileceğimiz sniper, pompalı, otomatik tüfek gibi birçok alternatife sahibiz. F tuşuna basarak siper alabiliyoruz.