The Crew Motorfest ilk bakış

Kaan Can Özalp 29.07.2023 - 17:01
Geçtiğimiz günlerde Ubisoft’un 14 Eylül’de piyasaya sürmeyi planladığı The Crew Motorfest’in kapalı betasına katıldık.

The Crew Motorfest ilk bakış: Öncelikle şunu belirtmeliyim ki; ben çocukluğumdan beri yarış oyunlarını çok sevmişimdir, Need for Speed’den tutun Midnight Club’a, Midnight Club'tan tutun Project Cars’a kadar piyasada bulunan yarış oyunlarının neredeyse hepsini oynayıp deneyimlediğimi söyleyebilirim. 

Geçtiğimiz günlerde de bir yarış sever olarak, Ubisoft’un 14 Eylül’de piyasaya sürmeyi planladığı The Crew Motorfest’in kapalı betasına katılarak, oyunu deneyimleme fırsatını yakaladım. Ubisoft Forward etkinliğinde oyunun tanıtım fragmanını izlediğimde içimde pek bir beklenti oluşmamıştı fakat oyunu 3 günlük kapalı beta süreci içerisinde uzun saatler oynadıktan sonra, fikirlerimin tam tersi yönde değiştiğini belirtmeliyim.

The Crew Motorfest oynadık!

İlk iki The Crew oyunu bildiğiniz ortalama kalitede klasik açık dünya yarış oyunlarıydı. İki oyunun da haritası Amerika’nın tamamından oluşuyordu. The Crew Motorfest, önceki oyunlardan çok daha farklı ve zengin bir yapıda karşımıza çıkmış. Serinin yeni oyunu, aslında tıpkı Forza Horizon oyunlarından aşina olduğumuz festival temasıyla önümüze sunulmuş.

Haritasının bütünü Hawaii adasından oluşan Motorfest, biz yarış severleri gezinmesi oldukça keyifli bir haritayla birlikte karşılıyor. Tüm adanın tasarımı, içeriği ve görselliği cidden muazzam, Hawaii’nin atmosferi hem gecesinde hem de gündüzünde oldukça iyi bir şekilde yansıtılmış.

The Crew Motorfest ilk bakış

Oyunun sürüş mekaniklerinden kısaca bahsetmem gerekirse şöyle söyleyeyim Forza kadar iyi değil fakat kendi içerisinde kötü de değil. Ne kadar Arcade bir oyun olsa da Arada aracı sürdüğünüzü falan hissedemediğiniz anlar çokça oluyor. Bu arada bilmiyorsanız belirteyim; bu oyunda arabanın dışında motosiklet, tekne ve hatta uçak bile kullanabiliyorsunuz.

Doğal olarak bu durum oyunun içerik zenginliğini arttırıyor. Uçak mekanikleri oldukça fazla Arcade değil fakat gene de güzel. Bunun yanında Tekne sürmek de bir hayli keyifli. Özellikle tekne yarışları çok zevkli geçiyor. Hepsini toparlamak gerekirse oyundaki araçların kullanımı ne çok iyi diyebiliriz ne de çok kötü, ortalama.

Oyunun temel ilerleyişinden bahsetmem gerekirse, Motorfest bir dizi Playlist adı altındaki etkinliklerden oluşuyor, Bu playlistlerin içerisinde genellikle 6-7 adet yarış oluyor ve bu yarışları tamamlayarak ödül kazanıyorsunuz. Şimdilik kapalı beta sürümünde 5 adet Playlistle karşılaştım. Bunlardan sadece 1’i hariç hepsini oynadım. Çünkü Porsche markasını sevmememden ötürü pek fazla ilgimi çekmedi . Oynadığım 4 farklı Playlist’in de birbirinden oldukça farklı ve güzel olduğunu başta söylemem gerekiyor. En sevmediğimden en sevdiğime göre gidelim.

The Crew Motorfest ilk bakış

 Öncelikle Electric Oddysey adlı Playlist’den başlamak istiyorum. Bu Playlist sadece elektrikli arabalara özel olarak yapıldığından ötürü bana pek keyifli gelmedi. Elektrikli arabamızı bir noktadan diğer noktaya aracımızın can barı tamamen bitmeden yani etrafa falan çarpmadan götürmeye çalışıyoruz, çevrenin tasarımı Mor ışıklı nesneler falan oldukça güzel. Fakat daha demin dediğim gibi elektrikli araçları hiç sevmiyorum o yüzden burayı hemen geçiyorum.

Hawaii Scenic Tour adındaki bir diğer Playlist ise biz yarış severlere hem tüm Hawaii adasını tanıtıyor hem de bir güzel yarışlar sunuyor. Hawaii’nin oyun içerisine oldukça güzel ve detaylı bir şekilde eklenmesinden ötürü, bu modda yaptığımız yarışlar ciddi ciddi biz oyuncuları Hawaii’de hissettiriyor. Manzaralar falan müthiş.

Öteki yandan hoşuma giden bir diğer playlist ise Vintage Garage adında olup bizleri eskilere götürüyor. Eski arabaları temel alan bu playlist bana oldukça fazla keyif verdi. Soldaki kilometre saatinin eskiye dönük değişmesi ve sağ tarafta haritanın olmaması falan güzel detaylar, bunların yanında da böyle sanki oyuncuyu Meksika'da hissettirecek sarımtırak bir filtrenin bu moda özel görselliğe eklenmesi muazzam olmuş, oldukça keyifli.

The Crew Motorfest ilk bakış

Şimdi gelelim beni en yükselten Playliste. Made in Japan adlı playlistte japon araçlarıyla birlikte drift atıp puan kasıyoruz, 1v1 duello yapıyoruz arada drag yarışı yapıyoruz sokak yarışı falan yapıyoruz bu böyle uzuyor gidiyor. Japon arabalarını ve Japon temasını zaten çok sevmemin üzerine bu oyunda böyle bir Playlist olması beni bir hayli etkiledi.

Bütün bunların yanında beni en çok etkileyen asıl olay Playlistin içerisindeki sokak yarışlarındaki görsellik. İlk başta gördüğümde yani yok artık falan dedim ya, neon tarzı aydınlatmaların verdiği yansımalar falan çevre tasarımı her şey muazzam. daha önce hiçbir yarış oyununda böyle temasal olarak görsel zevk yaşadığımı hatırlamıyorum. 

Daha kapalı betada böyle playlistler sunduklarına göre oyunun çıkışında yani kim bilir neler neler görücez. Zaten oyunun açılış bölümünde off road, formula ve lamborghini markasına özel playlistleri bizlere ufaktan tattırdı oyun. Bakalım beklemedeyiz.

The Crew Motorfest ilk bakış

Günümüz oyunlarının bana kalırsa en önemli kısımlarından birisi tabii ki de grafiklerdir. Çünkü artık yeni nesil konsollara geçiş yaptık ve oyuncular olarak doğal olarak görselliği önemsiyoruz. Motorfest’in Grafikleri maalesef ki tam yeni nesil seviyesinde denilebilecek gibi değil. Fakat oyunun içerdiği yansımalar çoğu yarış oyunundan daha kaliteli. Fakat genel hatlarıyla grafiklerin pek iyi olduğunu söyleyemem

Özellikle değinmem gereken bir diğer şey ise kesinlikle oyunun menüdeki haritası. Yani cidden kusursuz ve daha önce görülmemiş bir şey. Bildiğiniz 3 boyutlu harita ve bu şekilde istediğiniz yere yakınlaştırarak herhangi bir grafik düşüşü yaşamadan direkt tüm haritanın bölümlerini canlı bir şekilde gözlemleyebiliyorsunuz. Bu ps5’'de mümkün fakat ps4 tarafında nasıl olacak bilmiyorum. Fakat acayip etkilendiğimi söylemeliyim.

The Crew Motorfest ilk bakış

Oyunun müzikleri bir yarış oyununa göre zayıf, özellikle Need for Speed Unbound’dan sonra baya kötü geldi, Oyunu PlayStation 5’de deneyimledim ve şunu söyleyebilirim ki Dualsense Desteği ilginçtir ki mükemmel olmuş. Araçları sürerken, özellikle tekne sürerken Haptic feedback özelliğinin verdiği his muazzam. Adaptive trigger tarafında ise l2 yani fren tarafının kullanımı çok fakat gaz tarafı için aynı şeyleri söyleyemiyorum.

Konuyu toparlamak gerekirse The Crew Motorfest,  çok güzel bir yarış oyunu olmuş. Oyun daha kapalı beta sürecinde olmasına rağmen eşsiz içeriklerle dolu. 14 Eylül’de tam bir şekilde çıkış yaptığında çok çok daha içi dolu bir oyun bizlerle birlikte olacaktır. Eğer yarış oyunlarını seviyorsanız ve piyasadaki diğer yarış oyunları sizleri içerik açısından tatmin etmiyorsa. The Crew Motorfest’i şimdiden almanızı önerebilirim. Çünkü emin olun çok hoşunuza gidecek. Videoyu beğendiyseniz like atmayı, bu tarz videolar hoşunuza gidiyorsa da kanalımıza abone olmayı lütfen unutmayın. Bir sonraki videoda görüşünceye dek kendinize iyi bakın ve hoşçakalın.

Yorumlar 6
MK Okuru
MK Okuru 20.07.2024 13:52
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 31.07.2023 16:45
FH5 haritası beni bir süre sonra baydı. Toplam 500 saat oynadım ama Hot Wheels DLC'sinden sonra bir daha oynamadım. Rally DLC'si olduğu gibi duruyor. Bunu da alacağım umarım haritası baymaz.
Kalan Karakter: 300 Gönder
System32
System32 31.07.2023 15:01
her konuda hırsızsın be Ubisoft
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 31.07.2023 14:06
Playstation kullanıcıları için güzel bir Forza alternatifi olmuş, oyun satılırsa Ubisoft içerik anlamında da üzmez.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 31.07.2023 12:02
Forza foreva
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 31.07.2023 10:45
Kapalı beta süreci sona mı erdi acaba? Oyuna giremiyorum.
Kalan Karakter: 300 Gönder
The Crew Motorfest ilk bakış
İlginizi Çekebilir