The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena
Mahmut Saral
3.06.2010 - 12:31
Riddick günlükleri devam ediyor
2004 yılında Xbox konsoluna özel olarak hazırlanan The Chronicles of Riddick:
Escape from Butcher Bay, etkileyici atmosferi ve kaliteli grafikleri başta olmak
üzere, birçok yönden başarılı bir oyun olarak hafızalarımızda yer edinmişti. Tek
platform yapımı olarak 1 milyondan fazla satınca, oyunun PC versiyonunun da
hazırlanmasına karar verilmiş, görsellerinde yapılan bir takım geliştirmeler
sonucunda Doom 3 ve Far Cry gibi oyunlarla yarışabilecek düzeye gelmişti. Tam 4
yıl aradan sonra Starbreeze ve Tigon, bir kez daha Riddick dedi. Resmi duyurunun
ardından işler pekiyi gitmiyordu denebilir. Vivendi-Activision birleşmesinin
sonucunda ortada kalan yapımlardan birisi de Assault on Dark Athena oldu. Neyse
ki, belirsizlik kısa sürdü ve oyunun yeni yapımcısının Atari olduğu açıklandı.
Konsollara özel düşünülen yapımın PC için de çıkacağı netleşti ve Riddick’in bir
yeniden yapımdan (Remake) daha fazlası olduğunun ilk belirtileri görüldü.
Ne istiyorsun?
Assault on Dark Athena, İki Campaing’den oluşan bir oyun. Vin Diesel ile bir kez
daha Riddick kimliğine bürünürken hem eskiyi hem de yeniyi göz önünde
bulundurmamız gerekiyor diyebiliriz. Riddick’in iki bölümden oluşan hikayesinin
ilk kısmını yeniden hazırlanan Escape from Butcher Bay oluşturuyor. Assault on
Dark Athena ise, oyunun ikinci bölümü olarak sunuluyor. Pitch Black’in öncesini
konu alan bir hikaye barındıran bu bölüm, başına ödül konulmuş Riddick ve onu
yakalamak için emir almış yüzlerce düşmanının mücadelesine sahne olacak. İki
başlık toplamında 20 saatlik oynanış vadeden Riddick’te, görsel ve oynanış
olarak düzenlemeler ve birçok yenilik yer alacak. Yapımcıların dediğine göre,
bunların bir kısmı daha önce denenmemiş özellikler, ama şuan detaylardan
bahsedilmek istenmiyor ve “Oyuncular, memnun kalacak” deniyor.
Karanlık, benim dostum
Yönettiğimiz karakter bir kaçak olunca, haliyle gizlilik konusunda da becerisi
olması gerekir. İlk oyunda sessizce ilerleyebiliyor, havalandırmalara
girebiliyor, karanlıkta gizlenebiliyor, etkisiz hale getirdiğimiz düşmanları
karanlıkta saklayabiliyor ve en önemlisi karanlıkta görebiliyorduk. Bu
özelliklerin tamamı, daha da gelişmiş bir şekilde yeni yapımda karşımıza
çıkacak. Yine karanlığa saklanarak hareket edebileceğiz. Samuel Ranta-Eskola
bunun için, “Eğer bu olmasaydı, gerçek bir Riddick oyunu olmazdı” diyor. Ek
olarak yapımın diyalog sistemi de ilk Riddick ile benzer özelliklerde olacak.
İlk oyunda yer alan çoğu detay üzerinde çalışmalar yapıldığını belirten
yapımcılar, ayrıca düşman yapay zekasında da yapılacak geliştirilmeler sonucunda
daha heyecanlı bir deneyim sunmayı düşünüyorlar. Tabii ki, yeni yapımda
karşılaşacağımız farklı düşmanlar da olacak.