Uzaylı avcılardan biri, Torcastra Hapishanesi'ne doğru kasıla kasıla yürüyor...
MMO oyunları ile geçirilen yüzlerce saate, sürekli tekrar girip çıkmalara ve her ay ödenen üyelik ücretlerine rağmen, tüm bunlara değecek heyecanlar yaşarız ekran karşısında. Destination Games'in geliştiricisi Starr Long, NCSoft ile yakında çıkacak olan MMO'su Tabula Rasa üzerine ilginç bir anlaşma yaptı: Karakterinizi istediğiniz zaman istediğiniz yerde kayıt edebileceksiniz.
Long'a Tabula Rasa'nın PlanetSide gibi MMOFPS tarzı diğer oyunlardan farkının ne olduğu sorusu yöneltildiğinde; "Sürat bizde, arayüz bizde ve oynarken bir shooter'ın etkileşiminin hissedilmesi bizde" cevabını alıyoruz. "Ama içine girdiğimiz zaman TR'nın (Tabula Rasa) bir RPG oyunu olduğunu görürürüz, örneğin karakterinizin davranışları ve skill'leri, tecrübesi arttıkça gelişmektedir. Şu durumda, sözü geçen skill'ler rakibe verilen hasar ve isabet oranlarını point-and-pop dövüşlerinde arttırmaktadır." Long, aynı zamanda real-time element faktörünün de söz konusu olduğunu belirtiyor. "Savaşın sürekli devam ettiği oldukça hareketli bir ortam düşünün. NPC'ler (bilgisayar kontrollü karakterler) sürekli birbirleriyle dövüşmekte, devriye gezmekte ve kontrol noktalarının yönetimini ellerine geçirmekteler." PlanetSide'ın sıradan shooter tarzıyla karşılaştırıldığı zaman TR'nin güzel hazırlanmış kurgusu ve öyküsü ile iyi melezlenmiş bir ürün olduğunu da ekliyor.
-Starr Long, Destination Games'ın yardımcı kurucusu./// INLINE_ALIGN=R>Kulağa çok güzel geliyor değil mi? Yine de mouse kullanarak oynanması rahatsız edici olabilir? "Oyun aksiyon paketi gibi görünmesine rağmen, gerçekten tam bir RPG" diyor Long. "Herkesin oynayabileceği türden bir oyun. Ultima'nın da yaratıcısı olan Richard Garriot'un kardeşi Robert, TR hakkında 'Şu ana kadar çıkartılmış ve benim oynayabileceğim türde olan ilk shooter oyunudur.' diye düşünüyor." Yapıt aynı zamanda kayıt etme işleminin oyun içindeki boşluklara yerleştirildiği ilk MMO oyunu. Daha oynama stillerini keşfetme şansına sahip değilken, yani oyun başlamadan önce bir sınıf seçmek yerine TR, ileriyi görmemize olanak tanıyan gelişmiş bir sınıflandırma sistemi sunuyor. "İlk başladığında herkes acemidir" diyor Long ve "Oyuncular, düşmanları öldürme ve görevleri tamamlama kriterlerine göre tecrübe kazanırlar." diye devam ediyor. "Yine de bazı önemli anlarda, oyuna hangi sınıfta devam edeceğinize ve hangi dalda ilerleyeceğinize karar vermeniz gerekiyor."
Örneğin asker ya da uzman olmak konusunda seçim yapmak gerekiyor, birkaç seviye sonra komando ya da "ranger" olarak devam etmeye karar verebilirsiniz. "İstediğiniz herhangi bir anda karakter kalıbınızı kayıt edip bu noktayı başka bir karakterin başlangıç noktası olarak kullanabilirsiniz." diyor Long. "Bu, size tüm branşları araştırma, öğrenme olanağı tanıyacaktır." NcSoft'un kayıt ve geri yükleme durumlarındaki yanlışlara karşı verilecek cezalar için ne planladığı konusu henüz açık değil, fakat oynanan karakteri bölme durumlarında, düz ve dar seslerin yer değiştirmesi ilgi çekici bir uygulama olarak görünüyor. Kim bilir? Eğer bu düşünce uygulanabilirse, TR belki de oynadığınız zamanı gerçekten değerli kılacak ve sık sık ceza verilmeyen ilk MMO oyunu olacaktır.