Işın kılıçlarınızı sakladığınız yerden çıkarmanın vakti geldi
Yıllar önce Star Wars Galaxies (SWG) ile tanışmıştım. Tıpkı eski MMORPG
oyuncuları gibi ben de bu türü oynamaya Ultima Online ile başlamıştım. Daha
sonra SWG’ye geçince hem grafik olarak bir tatminkarlık yaşadım, hem de kaliteli
ortamı görünce, hiçbir zaman bırakamayacağım bir yapım olduğunu anlamıştım. SWG
ile Star Wars evreninde sıradan bir karakterin sıradan bir gününü yaşıyorduk.
Yapım, WoW’daki gibi “Koş, yaratık kes, seviye atla” modeline sahip olan aksiyon
merkezli oyunlar gibi değildi. İsteyen ev kurup içini döşüyor, sonra
arkadaşlarıyla burada muhabbet ediyordu. Ayrıca Ultima kadar gelişmiş olmasa da,
yeni nesil MMORPG’lere göre çok daha detaylı bir Crafting sistemi bulunuyordu ve
savaşmaktan zevk almayan oyuncuları da kendine çekiyordu.
SWG’nin çöküşü
Star Wars evreni ile o güne kadar tanışmamıştım, filmlerini izlememiştim, ama
SWG sayesinde evren beni kendine çekmişti. Fakat SWG ile vakit geçirdiğim
zamanlar olamadı. Sony yapımda büyük bir reform yaparak tüm yetenekleri sildi ve
oyunu FPS’ye çevirdi. Çoğu oyuncu istemeden de olsa ayrıldı, kalanlar ise birkaç
ay daha bu zulme katlandı, sonrasında dayanamayıp hesaplarını kapattılar. Şu
günlerde bazı gruplar, bu vahim güncelleme öncesi SWG dönemini oyunculara
yeniden oynatabilmek için emülatörler hazırlıyor.
İşte böyle hüzünlü bir hikaye sonrasında, Bioware yeni bir MMORPG üzerine
çalıştığını açıkladı. Daha sonra LucasArts ile bir evlilik yapıldığı medyaya
sızdı. En sonunda 21 Ekim 2008’de Star Wars: The Old Republic (SWTOR) resmi
olarak duyuruldu. Geçen 7 aylık dönemde oyun hakkında birkaç ayrıntı da ortaya
çıktı. Yapımcılar halen çok fazla bilgi vermekten çekiniyor. SWTOR en çok
beklenen yapımlar içinde bulunuyor.
"Oyun için açıklanan sınıflar arasında Bounty Hunter yer alıyor."
Empire vs. Republic
SWTOR, Darth Vader’in tahta çıkışından tam 3500 yıl öncesini konu alıyor. Güçlü
Sith Empire karanlıktan gelerek Republic’e ve usta savaşçıları olan Jedi’lara
savaş açıyorlar. 10 sene süren bu savaş sonunda hiçbir sonuca varılamayınca,
Empire ile Republic, kendi aralarında etkili olmayan sözde bir ateşkes
yapıyorlar. SWTOR, bu ateşkesten sonraki dönemi oynamamıza olanak sağlıyor.
Senaryoda zaman zaman yeni bir savaşın başlamakta olduğunu hissedecek, iki taraf
arasındaki gerilimlerde rol alacaksınız.
Hikayenin bulunduğu zaman KOTOR’dan 300 yıl sonrasını kapsıyor. Yani Star Wars:
KOTOR’da tanıştığımız karakterleri rahmetle andıktan sonra, Jedi’ların kendi
içlerinde de gruplaşma olduğu ve Republic’in temellerinin sarsılmaya başladığı
bir dönemde oyuna giriyoruz. SWTOR’da her oyuncunun hikayeye etkisi olacak.
Diğer MMORPG’lerden çok daha fazla sayıda görev bulunacağını belirten
yapımcılar, bu görevlerin her birinin karakterin ve konunun üstünde ayrı
etkileri olacağını belirtiyorlar. Ayrıca Empire’da oyuna başlayarak iyilik
meleği bir Sith ya da Republic’de tüm Jedi’lara kan kusturan bir karakter de
olabilirsiniz. Hepsi karakterinizin erdemine bağlı olacak. Tabii bunu yönetmek
de sizin elinizde olacak.
Yapıma başlar başlamaz tarafınızı seçmeniz gerekecek. Hem iki tarafın farklı
sınıfları olduğundan, hem de gelişim yolunuzu belirlemek açısından bu gerekli
görülmüş. Daha sonra isterseniz çeşitli görevler sonunda, size karşı tarafa
geçmeniz teklif edilebilecek.