1/2

Star Wars: Empire at War

Hakan Kabaran 3.06.2010 - 12:31
Sonunda Star Wars evrenine yakışır bir strateji oyunu geliyor!

Sıkı bir Star Wars fanatiği olarak bugüne kadar birçok oyun geçti bilgisayarımdan. Bu oyunların çoğu ortalamanın altına düşmeyen, fanatikleri hoşnut edecek yapımlardı, ama aksiyon, RPG, yarış ve hatta Devasa Online türlerinde oldukça başarılı bir grafiği olan SW yapımlarının yüzü strateji oyunlarında pek gülmüyordu. En başarılı strateji oyunu sayılabilecek, Ensemble Studios yapımı, Galactic Battlegrounds ise Age of Empires taklidinden öteye gidemiyordu maalesef.

Bu duruma son verebilecek yeni bir firma var; Petroglyph! Yeni olduğuna bakmayın, aslında çekirdek kadrosunda açgözlü EA tarafından satın alınıp, kapatılmış Westwood’dan ayrılan elemanlar var ve bu adamlar Dune 2, Command&Conquer, Tiberian Sun, Red Alert gibi gerçek zamanlı stratejilerde çığır açan oyunlara imza attılar. Empire At War oyununda ise SW fanatikleri onlardan çok şey bekliyor…

Everything is going as planned…

Westwood kapandıktan hemen sonra tekrar bir araya gelen eski elemanlar yeni bir firma kurup, sıfırdan bir grafik motoru yazmaya başlamışlar. Böylece, tam olarak Empire At War’a uygun olan bir grafik motoru ile SW’ye en uygun olan atmosferi yaratabilecekler. Yani oyun grafik motoruna değil de grafik motoru oyuna göre tasarlanıyor ve bu da daha gerçekçi gezegenler, birimler demek.

İlk oyunlarını yapan Petroglyph, Empire At War’da Bölüm III ve Bölüm IV arasını ele alıyor. Bölüm III’de sistem değiştirip Cumhuriyet’ten Galaktik İmparatorluğa dönüşen ve Sith Lordu Darth Vader komutasında galaksiye egemen olmaya çalışan imparatorluğun, bu emellerine oldukça iyi organize olmuş asiler engel olmaya çalışırlar.

Tell me now Senator Leia, Where is the Rebellion Base?

Seçilebilir iki tarafın dışında birde tarafsız sayılabilecek gezegenler var. Rome: Total War’ da da bulunan kendi halinde, ele geçirilmeyi bekleyen şehirler gibi. Ayrıca bütün galakside 20’nin üzerinde gezegen var. Bunlar üzerinde hakimiyet sağlamak isteyen ve Asilerin yerini bulup, onları ezmek isteyen İmparatorluğun işi ise görüldüğünden daha zor. Ucuz, kuvvetli ve bol sayıdaki İmparatorluk birimlerine karşı, sayıca az, ama daha güçlü Asilerin pek şansı yok. Daha önce de söylediğim gibi İmparatorluk, Asilerin ne yaptığını, nerede üs kurduklarını bilmiyor ve bu Asiler için büyük bir avantaj. Bu gizliliğin getirdiği avantajların yanında ayrıca Asilerin casusluk konusundaki üstünlükleri ile İmparatorluğun hareketlerini takip edebiliyorlar. Bu şekilde bir gerilla savaşı yaşanıyor diyebiliriz. Ayrıca İmparatorluk Asilerin yerini tespit etse bile yaşanacak savaş Asilerin bir oyunu olabilir ve esas planları üzerinde çalışmak için zamanları artabilir.