Ayrıca oyuna eklenen webcam desteği bir harika.
Geçtiğimi hafta özel bir etkinlikle Squadron 42'yi tanıtan Cloud Imperium Games, etkinliğin günler öncesinde Alfa sürümünün 3.3 versiyonunu yayınlamıştı. Alfa sürecinin 3.3 sürümüyle birlikte oyuna yeni içeriklerin yanı sıra mikrofon ve webcam desteği de ekleyen geliştiriciler, sürümün yayınlanmasından tam dört gün sonra 1 milyon dolar bağış aldı. Squadron 42'nin fragmanını yayınladıkları gün 380,000 dolar bağış alan Star Citizen, hızlı adımlarla geliştirilmeye devam ediliyor.
Star Citizen'ın alfa sürümü 3.3'e geçti
Şu anda toplam
195 milyon dolar bağış alan yapımın sene sonuna kadar 200 milyon dolar bağış miktarına ulaşacağı tahmin edilmekte.
Kickstarter projesiyle başlayıp bugünlere kadar gelen oyun, Squadron 42 için
Mark Hamill gibi büyük oyuncularla anlaşmaya vardı. Temelleri sağlam olan bir hikayenin yanı sıra çevrimiçi anlamda da dolu dolu olan yapıma eklenen webcam desteği sayesinde, oyun içinde artık mimiklerinizi de görebileceksiniz. Eğer oyunu oynarken sinirlenirseniz, arkadaşlarınız da sinirlendiğinizi veya üzüldüğünü görecek. CitizenCon etkinliğinde yayınlanan 1 saatlik oynanış görüntüsüyle birlikte oyunun geldiği aşamanın tamamını görebiliyorsunuz.
Yayınlanan 1 saatlik oynanış görüntüsü;
- Tolkien'in Yüzüklerin Efendisi serisini yazıp tamamlaması 12 yıl, yayımlanması ise 18 yıl sürdü. Filmler ise 7 yılda çekildi.
- GTA V, GTA IV'ün yayımlanmasının hemen ardından 2008'de geliştirilmeye başlandı ve 2013'de piyasaya sürüldü. Ve oyunun hazırda bir motoru, genel bir framework ve dev-toolkit'i, bir geliştirici takım ve ofisi vardı. Aslında oyunda kullanılan bir çok teknolojinin çekirdeği zaten hazırdı.
Star Citizen'a bakalım:
- 2013'de duyuruldu
- Cry Engine ile geiliştirilmeye başlandı ve teknik sebeplerle yine Cry Engine iterasyonu olan LumberYard'a geçildi
- Oyunda prosedürel olarak gezegenler, gezegen üzerinde şehirler, şehirler ve yerleşkelerde üs ve binalar oluşturan bir obje aktarım teknolojisi sıfırdan geliştirildi
- Oyunda yepyeni ışıklandırma ve atmosfer teknolojileri sıfırdan geliştirildi
- Oyunda tamamen newtonian fizikleriyle çalışan uzay araçları var, araçların propülsiyon sistemleri tamamen fiziksel olarak çalışıp tepki veriyor
- Oyunda webcam'deki yüz ifadeniz ve sesinizin karakterinize aktarıldığı bir teknoloji sıfırdan geliştirildi
- Oyunda aslında genel grafik motoru ve network motoru hariç her şey sıfırdan geliştirildi
- Oyunun onlarca ünlü oyuncudan oluşan ekiplerinin performanslarından oluşan uzunca ve bitmiş bir mo-cap bölümü var. Mark Hamill filan diyorum, çekilmiş bitmiş diyorum...
- Oyunu geliştirmek için yüzlerce kişi işe alındı, sıfırdan ekipler, ofisler, altyapılar, sistemler, KOCA BİR ŞİRKET kuruldu.
Sırf böylesi bir yazılımı ayağa kaldıracak, tamamiyle proaktif bir takım kurmak 5 yıldan aşağı almaz, bırakın oyunu bitirmekten söz etmeyi...
Lütfen, yapılan işe, verilen emeğe bakın, biraz saygı duyun, duymuyorsanız da susun ve bekleyin. Boşboğazlığa gerek yok.