Spore'un içindeki Türk imzası
Mahmut Saral
3.06.2010 - 12:31
Spore öncesi ve sonrası Barış Yaman
EA Games'te çalışan ve Spore'un yapımcılarından biri olan Barış Yaman ile, hem Spore hem de oyun yapımı üstüne bir söyleşi yaptık.
Merlin’in Kazanı (MK): Barış Yaman kimdir? Sizi kısaca tanıyabilir miyiz?
Barış Yaman: 1995 yılında Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar Bilimleri
Mühendisliği bölümünden mezun oldum. Ardından ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği
bölümünde 3 boyutlu grafik üzerine Master yaptım. Master ile beraber Tübitak
Bilten Multimedia laboratuarında çalışmaya başladım. 1996 yılında içinde
bulunduğum kurucu takımla, laboratuarı şirketleştirdik. Yeni şirketimiz Sebit
A.Ş.’de eğitim ve oyun programları üzerine çalıştım. Piyasaya sürdüğümüz ilk
oyun, Piri Reis’i yurt dışında tanıtmaya yönelik “Piri the Explorer Ship” isimli
üründü. Bunun yanı sıra kurtuluş tarihini anlatan “Kurtuluş” isimli bir oyun ve
üniversiteye hazırlık amacıyla lise müfredatını kapsayan “Akademedia” (Daha
sonra “Vitamin” adıyla piyasaya sürüldü) ürünlerinde de çalıştım.
1998 yılnda Master bitince halen yaşamakta olduğum San Francisco’ya taşındım.
Geçtiğimiz sene içinde Click Entertainment, Sony Computer Entertainnmet America
ve Electronic Arts şirketlerinde “Oyun programcısı” olarak çalıştım. Halen
Electronic Arts'in Maxis stüdyosunda Spore üzerinde çalışan takımın bir
elemanıyım.
MK: Oyun dünyasında yer alacağınızı hiç düşünmüş müydünüz?
Barış Yaman: Açıkçası Bilgisayar Mühendisliği mesleğini seçmemde,
oyunların çok büyük rolü oldu. Ortaokulda ZX Spectrum ile başlayan oyun ve
programlama merakım daha sonra Amiga ile devam etti. Üniversite eğitimim
sırasında da genel de oyun programlamaya en yatkın projeleri almaya çalıştım.
Master sırasında bu konularla ilgilenebilmem için Tübitak ve Sebit’te çalışmak
büyük şanstı. Malum Türkiye’de oyun geliştirimi halen oldukça sınırlı. 10 sene
önce tahmin edebileceğiniz gibi çok daha azdı. California’yı çekici kılan da
buradaki oyun şirketlerinin sayısı oldu. Dolaysıyla bu, biraz planlı bir
eylemdi.