Spellforce 2
Hasan Uğur Nayır
3.06.2010 - 12:31
İki türü kaynatıp dinlenmeye bıraktıktan sonra Spellforce'de karıştırıyoruz.
Birkaç türü birleştiren oyunlar son zamanlarda artmaya başladı. Aslında bu
patlama bundan birkaç sene önce ortaya çıktı. Daha önce de iki türü birleştiren
yapımlar olabiliyordu, ancak bu durumda olan oyunların sayısı fazla değildi. Son
yıllarda bu durum iyice değişmeye başladı. Onlar, bunlar, şunlar derken(Türkçe
dersine döndü) bir çok irili ufaklı yapım elime geçti. Bazıları oldukça kötüydü,
bazıları ise elle tutulur cinstendi; hatta bazıları süperdi. Bundan 2 sene önce
birincisi çıkan Spellforce harika bir dönüş yapmaya hazırlanıyor. Daha atletik
ve vücut yapmış olarak karşımıza çıkacak.
Bilinen gerçekler
İlk oyuna göre biraz daha değişikliğe gidilmiş durumda. Birincinin iki türü
birleştir formülü, Spellforce 2’de aynen devam ediyor. Yine kahramanımızı seçip
RPG gibi etrafta dolanıp yaratık temizleyeceğiz. Deneyim puanı kazanıp bir güzel
seviye atlayacağız. İlk oyunda başladığınız zaman belli bir süre, RPG gibi
ilerleyip sonradan stratejiye dönüyordu. Yapımcılar bu işi çok iyi kotarmıştı,
oyunculara bu değişiklik ile zevkli bir oynanış sağlanıyordu. İkinci oyunda ilki
gibi olacak, mekanizmanın dişlileri değiştirilmemiş. Zaten yapımcılar neden
çalışan bir sistemi bozsunlar ki. RPG olarak başlayıp yine karakterimiz ile
belli bir süre ilerleyecek ve arkasından stratejiye gireceğiz. Bilinenleri yine
tekrar edip işleyeceğiz. Ancak yapıya ayrılan süre bir hayli kısaltılmış durumda
karşımıza gelecek. Kısaca özel işçi artık piyasada yer almayacak.
Teknik anlamda ince bir işçilik ile yapım karşımıza geliyor. İlk Spellforce,
sistemimizi bir hayli kastırıyordu. 9600 XT ekran kartı olan bir makineyi bazı
yerlerde sarsmıştı. 2 yıl öncesi için sağlam grafiklere sahipti ve o zaman için
iyi sayılan bazı ekran kartlarını belirliyordu. İkinci yapımda aslında ondan
aşağı kalır vaziyette değil. Poligonları daha arttırılmış ve yüz ifadeleri çok
daha belirgin olacak modellemeler geliyor. Zoom çaktığımız zaman bir ork’un
suratındaki nefret çizgileri belirgin olacak. Yalnız yapımcılar ayrıntılarda en
çok surat ve vücudun ana hatlarını ortaya çıkaracaklar. Fazla ayrıntı içermeyen
el ve ayak gibi bazı ufak yerlerden kesecekler. Bunların poligonlarını alıp
surat gibi ayrıntılı yerlere koyacaklar. Bir nevi aslında estetik operasyon, bir
yerden kesip diğerine yapıştırılıyor. Çevre animasyonları, kaplamalar vb… herşey
kaliteli olacak ve sistemi kasmayacak. Yakına veya uzağa kamerayı aldığımız her
zamanda kaliteli bir görüntü karşımızda olacak.