Tek başına yıllarca uğraşarak SpaceBourne gibi globalde de oldukça beğeni toplayan oyunu geliştiren Burak Dabak, sağ olsun bizi kırmayıp röportaj teklifimizi kabul etti. Biz de kendisine oyuncuların ondan duymak isteyeceği bazı sorular yönelttik. "SpaceBourne 2" gelecek mi? Mevcut oyun için içerikler gelmeye devam edecek mi? Sorularına yanıt aldık.
Merlin'in Kazanı: Öncelikle bizimle röportaj yapmayı kabul ettiğiniz için teşekkürler. Sizin için de mahsuru yoksa, bize kendinizi tanıtabilir misiniz?
Burak Dabak: Tabi. Ben Burak, 36 yaşındayım. Yaklaşık 25 senedir oyun sektöründeyim. Daha önce bazı yerli dergilerde yazarlık yaptım. İlk oyun projemi 2004 senesinde yapmıştım ama başarılı olamadım. O zamanlar oyun motorları bu şekilde herkesin erişimine açık değildi ve “bağımsız yapımcı ” dediğimiz olgu henüz oluşmamıştı. Daha sonra Unity ile bir süre oyun geliştirdikten sonra Unreal Engine’e geçtim ve ilk oyunum Mesel’i yaklaşık 5 sene önce yayınladım.
Merlin'in Kazanı: İlk oyununuz MESEL'i geliştirmek ve bu sektöre atılmak için motivasyonunuz ne oldu?
Burak Dabak: Oyun sektörü her zaman, bir şekilde içinde olduğum bir alandı. Aslında bu işe ilk girişim tamamen mod geliştirme amacıyla olmuştu. Daha sonra yavaş yavaş kendi işlerimi yapmaya başladım.
Merlin'in Kazanı: İkinci oyununuz SpaceBourne, yerli içerik üreticilerinden övgüler topluyor. Biz de inceleyip çok beğenmiştik. Tabi davulun sesi uzaktan hoş gelir. Geliştirme sürecinde yaşadığınız en büyük zorluk ne oldu?
Burak Dabak: Açık konuşmak gerekirse SpaceBourne benim tahmin ettiğimden daha çok beğeni topladı. Bu nedenle gelişim süreci uzun sürdü. 2018 yılında SpaceBourne’u ilk çıkardığıma düz bir hikaye temasına sahip yaklaşık 2-3 saatlik oyun süresi olan tamamen arcade tabanlı bir oyundu. Ancak yüzbinlerce oyuncudan oluşan ciddi bir kitlenin iyi bir uzay oyunu aradığını anlamam uzun sürmedi. Haliyle ben de bu oyuncuların talepleri doğrultusunda oyunu geliştirdim. 3 yıl boyunca yüzlerce güncelleme ile bambaşka bir oyun haline getirdim. Geliştirme sürecinde en beni en çok zorlayan da bu şekilde plansız ilerlemek oldu. Bir projeye başladığınızda, oyunun ilk adımdan sonuna kadar planlayarak ilerlemezseniz bir süre sonra her şey birbirine girmeye başlıyor ve bu da size zaman kaybettiriyor.
Merlin'in Kazanı: Oyun 2020 ortalarında, iki yıllık erken erişim sürecinin ardından tam sürüme geçti. Erken erişim süresince devamlı olarak güncellenerek bugün nihai formuna ulaştı. Şimdi ise gözler oyuna gelecek yeni içeriklere dikilmiş durumda. Gelecek planlarınız arasında DLC veya genişleme paketleri yayınlamak var mı?
Burak Dabak: Artık SpaceBourne’u geliştirmeyi düşünmüyorum. Tek bir oyun yaklaşık 5 yılımı aldı. Bu nedenle son birkaç yıldır paralel olarak geliştirdiğim SpaceBourne 2’ye yöneleceğim. Çok yakın bir zamanda SpaceBourne 2 nin tanıtım videosunu sizinle paylaşacağım.
Merlin'in Kazanı: Peki DBK Games tarafından yakında yeni projeler duyar mıyız? Eğer bu yönde çalışmalarınız varsa -sizin için de mahsuru yoksa tabi- küçük detaylar duymak bizi çok mutlu edecektir.
Burak Dabak: SpaceBourne 2, ilk oyundan çok farklı olacak. SpaceBourne 1 gelişim sürecinde oyuncuların talep ettikleri ancak teknik sebeplerle oyuna ekleyemediğim her şeyi SpaceBourne 2 ye ekliyorum. Bunun yanında oyuncuların ilk oyunda beğendikleri şeyleri de sıfırdan, daha eğlenceli bir şekilde oyunculara sunacağım. Bu nedenle 2. Oyundan oldukça ümitliyim.
Merlin'in Kazanı: Şimdi her röportajın vazgeçilmez sorusuna geldik. Ülkemizde oyun geliştiriciliği yapmak isteyenlere ilk ve en önemli tavsiyeniz ne olurdu?
Burak Dabak: Oyun geliştiriciliği yapmak isteyenlere tavsiyede bulunabilecek nitelikte miyim bilmiyorum. Ancak naçizane birkaç fikrimi paylaşmak isterim. Öncelikle iyi bir oyun yapmak için bol bol oyun oynayın. Hiç kitap okumayan birisinin iyi bir roman yazmasını bekleyemeyiz.
İkinci olarak da; bu sektöre giren yüzlerce kişi tanıyorum ancak çok büyük bir çoğunluğu kısa bir süre içinde bu hayalinin peşinden koşmaktan vazgeçti. Bunun en büyük sebebi hedeflerinin çok büyük olması ve hedeflerine yakın zamanda ulaşmayacaklarını fark etmeleri.
Bu nedenle bu işe bir oyun fikri ile girmeyin. Gerçekçi küçük projelerle başlayın. Küçük adımlarla yürürseniz hem daha az zorlanırsınız hem de karşınıza çıkan engeller çözülemeyecek boyutta olmayacağı için, sizi o kadar çabuk yıldıramaz.
Burak Dabak'a şahsım adına sorularımızı yanıtladığı için çok teşekkür ederim. Kendisinin yeni projelerini de gururla duyurmayı dört gözle bekliyoruz. Eğer hala DBK Games'in uzay temalı oyununu oynamadıysanız, Steam mağaza sayfasını ziyaret edebilirsiniz. Oyunla ilgili gelişmeler için DBK Games web sayfasını takip etmeyi unutmayın. Aynı zamanda biz de oyun için bir inceleme yazdık, ona da buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Sevgiler!
İlginizi çekebilir:
URUZ'un geliştiricisi Ali Can Meydan ile röportajımız