Gözlerime inanamıyorum, uzun bir aradan sonra iyi bir Sonic oyunu mu oynadım şimdi?
Yaklaşık 10 seneden fazla oldu doğru düzgün bir Sonic oyunu çıkalı. Bu uzun süreç içerisinde, birkaç istisna dışında, hiçbir zaman iyi bir Sonic oyununa denk gelmedik. Sonic 06, Sonic Boom, Sonic Unleashed ve Ice and Fire gibi yapımlar, yavaş yavaş Sonic'i bitiren ve ününü düşüren yapımlar oldu. Tabii, bu sadece dört veya beş oyun gibi basit bir rakamla bitmiyor. Aynı zamanda Sonic'in sahip olduğu topluluk, her ne kadar hayran yapımı oyunları bir şekilde yaysa da, hiçbir zaman Mega Drive/Genesis zamanındaki o efsanevi oyunlara yetişemedi.
Taa ki, Sonic Mania duyuralana kadar. Geçen sene Sonic Team ve Sega tarafından duyurulan Sonic Mania, ilk başta "Yine mi kötü bir oyun geliyor?" sorularını tekrarlatmıştı. Fakat bu sorular çok çabuk cevaplanmış ve kullanılan cevapların "Sonic CD ve Chaotix'te çalışan arkadaşlar da bulunuyor." olmuştu. Bunu farkeden ben ise, yapımın çıkmasından bir yıl önce zaten sağlam olacağını çoktan anlamıştım. Oyunun çıkması ile beraber sahip olduğum deneyim, teorimi ve inandığım düşüncelerimin doğru olduğunu kanıtlamış bulunmakta.
Sonic Mania, birkaç gün önce PS4, Xbox One ve Switch için satışa sunuldu. Şu anda hiçbir konsola sahip olmayan ben, oyunun PS4 sürümünü denedim ve kesinlikle keyif aldığımı söyleyebilirim. Christian Whitehead, Headcannon ve Pandoga Games o kadar kaliteli bir iş çıkarmış ki, birkaç hafta içerisinde çıkacak olan PC sürümünü kesinlikle almayı planlıyorum.
Kısaca konusundan bahsetmek gerekirse, Metal Slug'da da olduğu gibi bize sadece verilen görüntülerle hikaye anlatılıyor, yani karakterler ait sesler bulmak zor. Konu ise kötü bir robot grubunun Chaos Emerald'ı bulması ile Eggman'in orada hemen belirmesi oluyor. Chaos Emerald'lar bir hayli önemli olduğu için de Sonic ve Tails, Eggman'in ve kötü robot grubunun peşine düşüyorlar. Elbette herhangi iki boyutlu Sonic oyununda ağır bir hikaye beklenemez, fakat girişte yaşanan olaylar, sizi "Benim elması geri almam gerek." dedirttirecek kadar umursattırıyor ve haliyle maceraya atılmak istiyorsunuz.
Tabii, Sonic Mania'nın harbiden sağlam bir yapım olduğundan bahsediyorum. Peki, bunları kanıtlayacak neler var, onlardan bahsedeyim. Öncelikle benim gibi Mega Drive, Saturn , Dreamcast veya genel çaplı bir Sega hayranı iseniz, Mania'nın çıkışı sizi küçük de olsa sevindirmiştir. Uzun zamandır sağlam bir 2D Sonic oyunu bekleyen Sega ahalisi, genelde eski oyunları oynamakla beraber kaliteli fan yapımlarını oynamak zorundaydı. Fakat Sega tarafından yayınlanan ve orijinal çalışanların da kadroda bulunduğu bir Sonic oyunu, en azından topluluğa yeni bir soluk vermiş, hatta oyunun ayrı bir kaliteli olması da herkesin "Sonic ölmedi ki." gibi cümleler kurmasına neden olmuş.
Sonic Mania, diğer 2D Sonic oyunlarının veremediği neleri veriyor, onlara bir göz atalım. En bariz olarak grafikler ve oyunun sahip olduğu çözünürlük, yapımı eskilerinden kolayca ayırıyor. Eski CRT televizyonlarda kısıtlı çözünürlükler genelde platform seklemelerini zorlarştırıyor ve Sonic'e yakın olan kameradan dolayı tam olarak ne yaptığınız anlaşılmıyordu. Sonic Mania'da değiştirilen kamera ve çözünürlük sayesinde platformları görmek bir hayli kolaylaşıyor ve aşırı hızlı olmanıza rağmen tepki verebiliyorsunuz. Ayriyetten geliştirilen motor ile Sonic Mania stabil 60FPS'e sahip. Bununla beraber birazcık gönderme olsun diye ayarlardan CRT televizyon filtrelerini seçebiliyorsunuz, ki bu benim gibi eski kafalı biri için müthiş bir şey.