Society

Hasan Uğur Nayır 3.06.2010 - 12:31
Online oyunlarda yeni bir soluk
Online oyunlar artık hayatımızın bir parçası haline gelmeye başladı. World of Warcraft, Knight Online, Ultima Online, EverQuest vs… derken internet üstünden oynadığımız RPG’ler arttı. Şimdi de online olarak oynayabileceğimiz stratejiler gelmeye başladı. Son olarak tanıdık bir firma olan Stardock, Society ile bu yeni akıma katılıyor.

Ustalardan

Stardock strateji türünde başarılı bir yapımcı. Daha önce The Political Machine, Galactic Civilizations serisi gibi oyunları bizlere kazandırmıştı. Son olarak Society ve Sins of a Solar Empire’ı hazırlıyorlar. Ancak burada bizi ilgilendiren Society olacak. Onu diğerlerinden ayıran temel özellik, tamamen online olarak bizlere sunulacak olması.

Stardock, elli bin kişinin aynı anda oynayacağı devasa bir sistem kuruyor. Bunun üzerinde herkes birbiriyle yarış haline girecek. Oynanış aslında Age of Empires gibi bildiğimiz stratejilerden alıştığımız şekilde. Aradaki tek fark bu sefer Single Player yok ve sadece çoklu oyuncu üzerinden diğer insanlara karşı oynamak. Belli bir toprak parçamız olacak ve bu sınırlar içinde istediğimiz gibi etrafı dayayıp döşeyeceğiz. Yapılan binalar vs… hepsi oyuncunun isteği doğrultusunda görüntü olarak şekillenecek. Kısaca tek tip bina, birim olmayacak.

Gelişme ve yıkım

Eeee tabii ki direk oyuna kuvvetli bir biçimde başlamayacağız. Ufak bir güçten büyük olana kadar gelişeceğiz. Bu evrim aşamasında zamanla yapacağımız binalar ve birimler de, ortaya çıkacak. Her şey zamanla açılacak.

Karşımızdaki oyuncularla çeşitli müzakerelere gireceğiz. İstersek sınır komşumuza savaş açabilir, istersek müttefik olabilir veya tarafsız olarak kalabileceğiz. Bu tamamen oyuncular arasına bırakılıyor. Mesela bir başka ülke ile askeri ve ticaret alanında anlaşma yapıp, onu saffınıza çektiniz diyelim. Bir başkası da o sırada size savaş açtı. İşte bu sırada anlaşma yaptığınız oyuncu size yardım edebilir veya sizi sırtınızdan bıçaklayıp, saldıranla iş birliği yapabilir. Gerçi saldırı anında otomatik olarak korunacaksınız. Gene de önemli olan menfaatler olacak. Ekonomi, Society’de önemli bir planda duruyor. Dengeli ve güçlü bir ekonomi kurmak zorunda kalacaksınız. Her kaynak her oyuncunun topraklarında bulunmayacak. Bu yüzden işinize yaramayacak olan kaynaklarınızı, bir başkasına lazımsa, onda olan size yararlı kaynaklarla takas edebilirsiniz. Olmadı, ona satabilir ve parasal anlamda güçlü olabilirsiniz. Bunu barış anlaşmasına döküp, diğer oyuncunun size tehlike olmasını engelleyebilirsiniz. Size lazım olacak kaynaklar için anlaşma yoluna girebilir veya savaş açabilirsiniz. Karar size kalmış.

Kısaca taş, kağıt ve makas olayı Society’nin temeli. Kaynak için saldırı veya anlaşma, alınan kaynakla güçlenen ekonomi ve gelişen şehriniz. Her şey birbirini dengeleyecek. Zaten stratejide deneyimli Stardock, dengeli bir sistem üzerinde çalışıyor.

Nokta

Oyunda sade ve akıcı grafikler olacak. Bu sayede tatminkar hoş bir görüntü oluşacak. Society, oldukça değişik bir deneyim sunacak gibi. Stardock herhangi bir terslik yapmazsa, 2007 yılında ilginç olacak, hit bir yapımla karşı karşıyayız.
Yorumlar 1
MK Okuru
MK Okuru 23.11.2024 22:36
Kalan Karakter: 300 Gönder
Society
İlginizi Çekebilir