Hidetaka Miyazaki, PC Gamer'a verdiği bir röportajda, Elden Ring'in genişleme paketi Shadow of the Erdtree'nin büyüklüğü hakkında önemli bilgiler verdi. Miyazaki, Shadow of the Erdtree Haritası için "o keşif ve merak duygusunu" yeniden yaşamalarını istediğini belirterek, genişlemenin neden bu kadar büyük olması gerektiğini açıkladı.
FromSoftware, iki yıldan fazla süredir geliştirdiği Elden Ring genişleme paketi Shadow of the Erdtree'nin büyüklüğü konusunda oldukça ketum davrandı. Geliştirici, genişlemenin ana oyundaki Limgrave bölgesi kadar büyük olacağını ima etmişti. Harita, uçurumlar ve kanyonlarla dolu, mevcut haritanın herhangi bir bölümünden daha karmaşık ve keşfedilmeyi bekleyen birçok sürprizle dolu.
FromSoftware başkanı Hidetaka Miyazaki, "Başlangıçta pek çok olasılık vardı, ancak çok erken belirlenen şeylerden biri de boyuttu" dedi. "Bu harita için bu ölçek duygusunu istedik, çünkü oyuncu için ana oyununkiyle eşleşecek bir deneyim istedik. Keşif duygusunu, merak ve keşif duygusunu yeniden yaşamalarını istedik. Bunu destekleyecek ve güçlendirecek bir haritaya ihtiyacımız vardı."
Miyazaki, "Açıkçası tamamen aynı, ancak daha küçük olması bunu tam olarak kesmezdi, bu yüzden kullandığımız kelime granülerlik duygusuyla yaklaşmak istedik" dedi. "Bu haritanın ne kadar yoğun olduğu ve eski zindanların açık alanlara oranı ve bunların nasıl iç içe geçtiği. Bu, DLC'de yeniden keşfetmek istediğimiz bir şeydi: Bu ölçek duygusunu yeniden yakalamak ama biraz daha farklı bir şekilde ve biraz daha farklı bir ayrıntı düzeyiyle."
Shadow of the Erdtree çıkış tarihi olarak 21 Haziran 2024 açıklanmıştı. Oyun PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox X ve S Serisi, Xbox One, Microsoft Windows platformlarında yayınlanacak.