STALKER 2 geliştirici stüdyosu GSC Game World, ilk kez 1995 yılında Ukrayna'da kuruldu. Stüdyo ilk 5 yılını kendi Warcraft 3 oyunlarını yapmak için harcadı. Bu sırada Blizzard'dan Warcraft lisansı almaya çalıştılar ancak reddedildikten sonra Batı'ya açılmaya ve kendi oyunlarını geliştirmeye başladılar. Bu da en nihayetinde GSC Game World'ün ilk gerçek zamanlı strateji oyunu Cossacks: European Wars'un 2001'de piyasaya sürülmesiyle sonuçlandı. Stüdyo daha sonra bugün de devam etmekte olan STALKER serisini geliştirmeye başladı.
Oyunun resmi olarak duyurulmasından tam 6 yıl sonra -ki bu da geliştirme sürecinin 7. yılına tekabül ediyor- ilk STALKER oyunu piyasaya sürüldü. İlk kez 2001'de duyduğumuz oyun, tıpkı STALKER 2'de olduğu gibi birkaç kez ertelenerek 2007 yılında piyasaya sürüldü. Bu bağlamda serinin devam oyunu da ilk oyun ile aynı kaderi yaşıyor diyebiliriz. Oyun duyurulduğundan bu yana şirket finansal bir kriz dönemi, çeşitli başarısızlıklar ve Rus kuvvetlerinin Ukrayna'yı işgaliyle karşı karşıya kaldı.
Duyuru fragmanıyla fiziksel olarak karşımıza çıkalı çok olmasa da, aslında STALKER 2 2010 yılından beri geliştirildiği bilinen bir proje. Şirketin kurucu üyesi ve CEO'su Sergiy Grygorovych ilk kez 2010'da oyunun geliştirildiğini söylemişti. O zamanlar yapımın 2012'de piyasaya çıkacağı ve yeni bir oyun motoruyla geliştirildiği de söyleniyordu.
Yaklaşık iki yıl sonra GSC Game World, finansal sorunlar nedeniyle %75 kadar küçülmeye gitmek zorunda kaldı. Zaten küçük bir ekibe sahip olan stüdyo, işten çıkartmalar nedeniyle daha da küçülmüş ve STALKER 2 projesinin altında eziliyordu. Grygorovych durum böyle olunca oyunun fişini çekmiş ve stüdyoyu dağıtma kararı almıştı. Yani 2011 Aralık ayı GSC Game World için neredeyse yolun sonunun göründüğü tarih olacaktı.
Haziran 2014'e geldiğimiz de ise West Games adındaki yeni bir geliştirici ekip, Kickstarter üzerinden bir kampanya başlattı. Başlattıkları bu kampanya ile STALKER serisini sürdürmeyi hedefliyorlardı. GSC'nin eski baş geliştiricilerinden biri olan Eugene Kim tarafından yönetilen bu stüdyo, başta çok masum görünüyordu. Sonra anlaşıldı ki, bu proje göründüğü kadar masum değil. Areal adındaki proje, potansiyel destekçileri cezbetmek için tamamen STALKER serisinden görüntülerden oluşan bir fragmana sahipti.
Aynı zamanda projenin geliştirme sürecinden olduğunu söyledikleri görüntüler, Unity'nin mağazasındaki assetlerden oluşuyordu. Bu da projenin bir aldatmaca olduğuna inanılmasına yol açtı. Yine de proje 50,000 dolar hedefine ulaşarak çıtayı 65 bin dolara yükseltti. Ancak Kickstarter, projenin sitenin yönergelerini ihlal ettiğini belirterek kampanyayı iptal etti.
Sonunda Aralık 2014'te GSC Game World, Cossacks 3'ü geliştirmek için yeniden toplandı. Oyunun başarısı, onları ipten aldı ve stüdyo hayata tutunmaya devam etti. Devamında 2018'de Unreal Engine'i kullanarak STALKER 2'yi bir kez daha duyurdular. Microsoft, bunun üzerine oyunu PC ve Xbox Series X / S'e özel olarak geliştirmeleri için stüdyo ile bir anlaşma yaptı. Nihayet 2021'de STALKER 2 için bir oynanış fragmanı ortaya çıktı ve oyunun Unreal Engine 5'e geçeceği bilgisi elimize ulaştı. Tarihler Nisan 2022'yi gösterdiğinde ise nihayet çıkış tarihi de belli oldu. Ancak gel gör ki, bu çıkış tarihi de ertelendi.
Bildiğiniz gibi bu yılın başlarında Rus kuvvetleri Ukrayna'yı işgal etti. Merkezi Kiev'de bulunan stüdyonun çalışanları, ülkelerine destek olmak amacıyla STALKER 2 geliştirme sürecinin duraklatacağını duyurdu.
Dmitriy Iassanev (GSC Game World Yapay Zeka Geliştiricisi): 21. yüzyılda Avrupa'da bir savaş olabileceğini hayal bile edemezdim."Ancak Haziran 2022 itibariyle STALKER 2 geliştirilmeye devam ediyor. Yine de GSC Game World'ün bazı çalışanları ülkeden kaçmış, bazıları ise halen askeri çabalara destek olduğundan oyunun çıkışı sekteye uğradı. Şimdilik yalnızca 2023'te piyasaya sürüleceğini biliyoruz, tabi proje bir felaket daha yaşamazsa...
ama şunu ekleyeyim 21.yy da savaş kimse beklemezdi fakat zelenski ye gazı veren amerika. acıyı çeken halk. 2 lafından biri, nerde verilen sözler... bilen biliyor..