PlayStation State of Play etkinliğinde duyurulan Saros, Returnal’ın geliştiricisi Housemarque’nin yepyeni bir bilim kurgu aksiyon oyunu. Oyun, Carcosa adlı gizemli ve tehlikeli bir gezegende geçiyor. Güneş tutulmasının etkisi altındaki bu gezegen, oyuncuları karanlık bir hikayenin içine çekiyor. Sinematik fragmanıyla büyük heyecan uyandıran Saros, 2026’da PS5 ve PS5 Pro platformlarına özel olarak çıkış yapacak.
Saros’un resmi çıkış tarihi henüz açıklanmadı. Ancak oyunun 2026’da piyasaya sürülmesi planlanıyor. Şubat 2025’teki PlayStation State of Play etkinliğinde duyurulan oyun, geliştirme sürecinin sorunsuz ilerlediği izlenimi veriyor. Fragmanın yayınlanmasıyla birlikte, oyunun erken bir 2026 çıkış penceresi için hazır olabileceği düşünülüyor.
Housemarque, Saros’un geliştirilmesiyle ilgili daha fazla detay paylaşmasa da, yaratıcı ekibin önceki projeleri göz önüne alındığında beklentiler oldukça yüksek. Oyunun çıkış tarihine dair daha net bilgiler ilerleyen aylarda açıklanabilir. Bu nedenle oyuncuların sabırsızlıkla bekleyeceği bir süreç olduğu kesin.
Saros, Carcosa adlı tehlikeli ve gizemli bir gezegende geçiyor. Oyunun hikayesi, güçlü bir Soltari Enforcer olan Arjun Devraj’ın başından geçen olaylara odaklanıyor. Arjun, bir zaman döngüsüne sıkışmış gibi görünüyor ve her ölümünde daha da güçleniyor. Fragmanda, Arjun’un şu sözleri dikkat çekiyor: “Her seferinde güneş öldüğünde, delilik hüküm sürüyor. Ama her ölümden sonra geri geliyorum, daha güçlü olarak.”
Fragmanda Arjun, sakin bir okyanus manzarasına bakarken çok kollu bir yaratığın ortaya çıktığı görülüyor. Bu sahne, oyunun karanlık ve dramatik atmosferini etkileyici bir şekilde gözler önüne seriyor. Housemarque, hikaye detaylarının ve NPC kadrosunun ilerleyen dönemlerde açıklanacağını duyurdu.
Saros, oyuncuları Carcosa gezegenindeki zorlu koşullarda hayatta kalmaya zorlayan bir aksiyon oyunu olarak tasarlandı. Returnal’ın oynanış yapısını temel alan oyun, daha uzun vadeli ve kalıcı bir ilerleme sistemi sunmayı hedefliyor. Oyuncular, Arjun’un ekipmanlarını ve zırhını her ölümden sonra kalıcı olarak geliştirebilecek. Bu özellik, oyuncuların her döngüde daha güçlü hale gelmesini sağlayacak.
Housemarque’un kreatif direktörü Gregory Louden, Saros’un “Housemarque’nin oyun odaklı deneyimini bir adım öteye taşıyan bir evrim” olduğunu belirtti. Oyunun aksiyon yapısı, Returnal’a benzer olsa da, kalıcı kaynak ilerleme sistemleriyle farklılaşacak. Bu, oyuncuların daha stratejik ve uzun vadeli bir oynanış benimsemesini sağlayacak.
Saros, şu an için yalnızca PS5 ve PS5 Pro için duyuruldu. Oyunun bir PlayStation özel oyunu olacağı kesinleşmiş durumda. Ancak Returnal’ın daha sonra PC’ye gelmesi, Saros’un da ilerleyen yıllarda PC platformuna gelebileceğine dair umutları artırıyor. Yine de bu konuda resmi bir açıklama bulunmuyor.
Housemarque’nin önceki projeleri, PlayStation oyuncuları için özel olarak tasarlanmıştı. Bu nedenle Saros’un da uzun süre PlayStation’a özel kalması muhtemel. Oyuncular, platform genişlemesiyle ilgili haberleri sabırsızlıkla bekliyor.
Saros henüz ön siparişe açılmadı. Oyunun çıkış tarihi yaklaştıkça ön sipariş detaylarının paylaşılması bekleniyor. Şu an için Housemarque, oyunun geliştirme sürecine dair güncellemelerle sınırlı bilgiler veriyor.
Oyunun resmi ön sipariş tarihi açıklandığında, oyuncuların Arjun Devraj’ın hikayesine adım atmak için sabırsızlanacağı kesin. Daha fazla bilgi ve güncelleme için Housemarque’nin duyuruları beklenmeye devam ediliyor.