Eski Sony yöneticisi Shuhei Yoshida, PlayStation oyunlarının PC platformuna taşınmasının şirket için oldukça kârlı olduğunu ve bunu “neredeyse para basmaya” benzettiğini söyledi. Yoshida, bir röportajında, Sony’nin bu stratejiye geçişte başlangıçta çekimser olduğunu ancak PC’ye çıkışların yeni bir oyuncu kitlesine ulaşmak ve markayı büyütmek için önemli bir adım olduğunu belirtti.
Yoshida, PlayStation oyunlarını PC’ye taşımanın Sony’ye hem yeni bir gelir kaynağı hem de yeni oyuncular kazandırdığını ifade etti. Sony’nin, özellikle konsolun popüler olmadığı bölgelerde PC oyuncularına ulaşarak PlayStation markasına olan ilgiyi artırmayı hedeflediğini belirtti. Yoshida, bu stratejinin oyuncuları PlayStation konsollarını satın almaya teşvik edebileceği fikrinin Sony için önemli bir motivasyon olduğunu söyledi.
Ayrıca, PC’ye oyun taşımak, Sony için maliyet açısından da avantajlı bir seçenek. Yoshida, bir oyunu PC’ye taşımak için gereken maliyetin yeni bir oyun geliştirmekten çok daha düşük olduğunu ve bu durumun Sony’ye yeni projelere yatırım yapma fırsatı sunduğunu ifade etti.
Yoshida, Sony’nin PC’ye yönelmesindeki bir diğer önemli faktörün Çin pazarı olduğunu belirtti. Çin’in büyük bir PC oyun pazarı olduğunu vurgulayan Yoshida, Sony’nin bu pazara erişim sağlamasının gelirlerini artıracağını ifade etti. Örnek olarak, Çin’de büyük bir başarı yakalayan Black Myth: Wukong oyununu gösterdi ve bu tür pazarların önemine dikkat çekti.
Sony’nin PC oyunlarına olan ilgisi, son yıllarda büyük bir artış gösterdi. Şirket, God of War, Horizon Zero Dawn ve The Last of Us Part I gibi popüler oyunlarını PC’ye taşırken, bu hamlelerden büyük bir finansal başarı elde etti. Yoshida’nın açıklamaları, bu stratejinin Sony için uzun vadeli planlarının bir parçası olduğunu bir kez daha gözler önüne seriyor.