1/4

Salammbo

Nazım Hikmet Uluçay 3.06.2010 - 12:31
Salammbô son zamanlarda oynarken en keyif alacağınız adventure olabilir.

Beni hayli uğraştırmasına rağmen sabırla en kısa zamanda bitirdiğim adventure Salammbô’nun tam çözümü işte hazır. İnceleme yazısında da bahsettiğim gibi Spendius ticaret yaparken köle olarak hayatına devam etmek zorunda kalan, pekte karizma sahibi olmayan bir kahraman. Oyunu geçişlere göre bölümlere ayırdım, ama siz istediğiniz gibi takip edin.

Birinci Bölüm: bir kuyuya atılmamızın ardından orada bulunan iskelet parçalarıyla merdiven yapıp yukarıya çıkmamızla başlıyor. Yukarıya çıkarken elimizde silah olarak kullanacağımız bir kemik kalacak, bu kemik ile nöbetçiyi bayıltın ve anahtarlarını alın. Geriye dönüp çıktığınız çukurun karşısındaki kapıyı açıp halatı alın. Odalardan bir tabure bulduktan sonra işkence yapılan hücreye girin. İşkence çarkının ipine tıklayıp koparın. Sağ üst köşedeki dar pencerenin altına tabureyi koyup, elinizdeki ipi önce çarka sonra da pencere demirlerine bağlayın. Çarka tıklayıp yolunuzu açın. Yukarıya çıkınca meydana çıkıp Güzelliği göz kamaştıran Salammbô ile konuşup teklifini kabul edin (zaten başka şansınız da yok). Yanınızdaki binek hayvanına atlayıp size verilen heykeli götürün.

İkinci Bölüm: Düşman kampındayız, arkanıza dönüp tepedeki kırmızı bayrağa ilerleyin. Taşlı yoldan sağa dönüp Mercenary Kampa ulaşın. Nöbetçinin sorusunu ikinci seçenekle cevaplayın. İçeriye girince Matho ile karşılaşacaksınız, ona getirdiğiniz heykeli gösterin ilk iki sorusunda ikinci şıkları işaretleyin ve sonra son şıkkı işaretleyip arka masadaki haritaya bakın ve çadırdan çıkın. Çadır girişine yüzünüzü dönünce soldaki askerin yanından ilerleyin. Heykeli onarmak için yeni göreceğiniz taşlı yoldan karşıya geçin. Zaten taşlı yoldaki nöbetçi size yüz vermeyecek. Yeni bir kampa geldik, burası Authorite’nin kampı. İlk girişte bir çadır var. İçeride bir çekiç görüyoruz zincirlerimizden kurtulmak için almaya kalkınca da yakalanıp ne cevap verirsek verelim miğfer atma oyunu oynuyoruz, başarısız olun yoksa kelleniz gidiyor, çünkü bu sayın barbarlar bazen hazımsı olabiliyor.

Buradan çıkıp kampın ortasından geçin ve rampayı aşmadan sağa dönüp zanaatkar kişiyle sohbet edin. Heykeli ona gösterince bize tutkal veriyor ve heykeli yapıştırıp Matho’a götürüyoruz. Konuşmaları yapın ve hepsinin sonunda en alt şıkkı işaretleyin. Bu sefer de dışarıya çıkıp çadır girişine göre sağ çaprazdan Narr’Hava’nın kampına doğru gidin. Yolda sihirle ilgilenen Numidian ile sohbet edin, size yüz vermemekte ısrarlı olacaktır. İlerleyip Narr’Hava ile konuşun. Sırayla her şıkkı işaretleyin “Give me at last weapon...” ile başlayan cümleyi bulup tıkladıktan sonra Numidian’ sızmış bulacaksınız. Onun içtiği içkiyi bulmak için masadaki şişelerden iki mavi bir kırmız, bir siyah karışımını tablaya döküp tası boşaltın, yandaki tuluma doldurup ilk geldiğiniz Hannon kampına geri dönün. Şimdi hızlı hareket eme zamanı. Yandaki binek hayvanın su içtiği yalağa hazırladığınız içkiyi boşaltın. Hafif sağ yapıp gölgeyi gördüğünüz çadıra yanaşıp aldığınız bıçakla adamı halledin. İpleri kesip içeri girin ve sol arkanızdaki hazineyi çalıp dışarıya sıvışın.