Facepunch Studios oyunları için ilk konsept planlarını paylaştı
Rust'ın geliştirici stüdyosu Facepunch Studios'un kurucusu Garry Newman, Rust için oluşturdukları ilk konseptten bahsetti.
Geliştirmek istedikleri oyunun açık dünya anlayışına sahip olacağını, çünkü oyuncuların tek istediği şeyin özgürlük olduğunu belirten Newman, oyun için kendilerine Hitman'i ve GTA serisini örnek aldıklarını açıkladı. Rust'ı geliştirme sürecinin başlarında Cash4kills kod adıyla tanıttıklarını ve oyunun günümüz Rust'ından çok farklı olduğunu belirten Newman, konuyla ilgili " Rust'ı ilk olarak açık dünya konseptine sahip bir Hitman oyunu olarak tasarlamıştık. E-postanıza kimi öldüreceğiniz hakkında bir bilgi gelecek ve onu farkedilmeden, gizli ve farklı yollarla öldürmeye çalışacaktınız. Gerçekten Hitman'den çok fazla etkilenmiştik." açıklamasını yaptı.
Daha sonra yaptıkları seçimlerle bu konseptten tamamiyle ayrıldıklarını belirten Newman, çok daha farklı ve kendilerine özgü konsepte sahip bir oyun geliştirmek istedikleri için Rust'a hayat verdiklerini belirtti.