Riot Games yaptığı açıklama ile Wargaming'in Sidney'de bulunan stüdyosunu bünyesine kattığını duyurdu. Bundan böyle Riot Sidney olarak adlandırılacak olan stüdyo, canlı hizmet oyunları ve ağ teknolojisindeki çalışmaları ile biliniyordu. Stüdyo bu deneyimini anlaşılan Riot Games'in ekosisteminde yer alan oyunlara aktaracak. Satın alım ile ilgili yapılan açıklama ve detaylar şu şekilde;
Adı Riot Sidney olarak değişecek stüdyo, dünya çapında pek çok popüler oyuna sahip. Şirket ayrıca, yeni nesil oyun geliştirme araçlarıyla sunucuları ve birtakım AR-GE projelerinin yanı sıra yeni oyun özellikleri, eklentileri ve konsol portları için de prototipler üretmede dünyanın önde gelen geliştirme stüdyoları arasında yer alıyor.
Riot Sidney, alanındaki dev uzmanlığıyla Riot'un teknoloji ekiplerinin yanı sıra League of Legends ve VALORANT'ın da geliştirilmesine katkı sağlayacak. Sektöre yıllarını vermiş Geliştirme Stüdyoları Lideri Molly Mason-Boule'nin altında çalışacak stüdyo, Riot'un Geliştirme Stüdyoları'nda yapılan çalışmalarda kilit rol oynayacak. Molly'nin liderliğinde küresel oyun geliştirmeye yönelik yaklaşımını genişleten Riot, zamanla Avustralya'daki oyun sektörünü büyütmeyi amaçlıyor. Aynı zamanda benzer fırsatları değerlendirerek sektörün deneyimli stüdyolarındaki uzman isimleri bünyesine katmaya devam etmeyi hedefliyor.
Avustralya'daki en büyük oyun geliştirme stüdyolarından biri olan stüdyo, daha önce hem konsollarda hem de bilgisayarda çıkan World of Tanks, World of Warships ve daha birçok oyun üzerinde çalıştı. Stüdyonun 2012'de Wargaming'e katılmasında ödüllü teknolojileri Bigworld Technology'nin büyük katkısı oldu. Stüdyo, Wargaming'e katılmadan önce Bigworld Technology 30'dan fazla MMO ile çevrimiçi oyuna güç sağlıyordu. Üstelik Guinness Rekorlar Kitabı'ndaki tek bir MMO sunucunda Aynı Anda En Çok Çevrimiçi Oyuncu rekorunun da sahibiydi. Wargaming, Bigworld Technology'nin sahibi olmaya ve onu ürünlerinde kullanmaya devam edecek.
Riot'un stüdyoyu bünyesine katması, Bigworld Technology'nin Wargaming'e katılmasından ve stüdyonun dünyanın en popüler oyunlarından birkaçını üretmesinden 10 yıl sonra gerçekleşti. 25 yılı aşkın bir oyun deneyimine sahip Avustralyalı stüdyo, bölgedeki ve sektördeki en yenilikçi ekiplerden biri olduğunu ispatladı. Stüdyonun geliştirme ekibinin tamamı Riot Sidney'e katılırken mevcut yayıncılık ekibi Wargaming'le çalışmaya devam edecek.