Resident Evil Village, RTX 4080 ile Path Tracing Modu

Tunay Şahin 8.07.2024 - 16:00
Resident Evil Village, NVIDIA RTX 4080 ile 60 FPS üzerinde çalışan Path Tracing modunda grafiklerini geliştiriyor.

Capcom'un popüler hayatta kalma korku oyunu Resident Evil Village, Path Tracing aydınlatma teknolojisiyle güncellenerek, grafikleri NVIDIA GeForce RTX 4080 kullanılarak üst düzeye taşındı. Bu modifikasyon, oyunun görsel kalitesini ciddi anlamda artırarak, oyun deneyimini daha gerçekçi ve etkileyici hale getiriyor.

Resident Evil Village, RTX 4080 ile Path Tracing Modunda 60 FPS Performans Sunuyor

Yeni keşfedilen bir deneysel Path Tracing seçeneği, Capcom'un RE Engine'ini kullanarak Dragon's Dogma 2 ve Resident Evil 4 Remake gibi oyunların görsel algısını dramatik bir şekilde değiştirebiliyor. Resident Evil Village'da uygulanan metod, tüm geleneksel ışıklandırma, yansıma ve gölge oluşturma tekniklerini yerine koyarak, oyunun daha gerçekçi görünmesini sağlıyor. Bu teknoloji, özellikle 4K çözünürlükte ve DLSS 3.7 Kalite Modu ile RTX 4080 üzerinde saatte 60 kare ve üzeri bir performansla çalıştırıldığında etkileyici sonuçlar ortaya koyuyor.

Yapılan testler ve gösterilen görüntüler, YouTube kanalı MxBenchmarkPC tarafından sağlanmıştır. Mod etkinleştirildiğinde, en belirgin iyileştirmeler genellikle Küresel Aydınlatma ve gölge detaylarında görülüyor. Ancak, bu mod daha gürültülü bir görüntü oluşturabiliyor ve NVIDIA'nın Ray Reconstruction teknolojisi gibi denoiser özelliklerinin eksikliği, görsellerin daha fazla ince ayar ve resmi destekle iyileştirilebileceğini gösteriyor.

Path Tracing moduna geçiş, oyunun performansında yaklaşık %60-65 oranında bir düşüşe neden oluyor. Bu da, 4K çözünürlükte oynanabilir olması için RTX 4080 gibi güçlü bir GPU gerektiğini ve ek olarak DLSS 3 Kare Üretimi gibi performans artırıcı özelliklerin etkinleştirilmesi gerektiğini ortaya koyuyor.

Yorumlar 4
MK Okuru
MK Okuru 6.10.2024 14:12
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.07.2024 09:21
Parlaklığı azaltıp, gölgesi olmayan statik objelere gölge eklemiş, oyun oynanabilsin diye konulan yapay ışıkları kaldırmış, sadece bunları görebiliyorum. bunları eklesen raytracing de aynı görünür
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.07.2024 21:49
Amd kartlar f/p açısından rt nin içinden geçti. Uygun fiyata insanlar işlerini gördüler üstüne afmf (fg) fsr3 çıktı normal şartlarda 6700-7600 gibi kartlar halen 5-6 sene gider. Hal böyleyken yeni teknolojiler pompalamaları gerekiyor, yoksa oyun tarafında gpu satamayacaklar bir müddet.
MK Okuru
MK Okuru 10.07.2024 23:53
Kankalar siz oynların optimizasyonu hakkında bilgi sahibi değil misiniz? 4080 olsa bile paranla rezil olabiliyorsun, ben dedim ki 4080 gereksiz gtx 1080'imden sonra geçerim 4070'e yeter bana. Hiç bir şeye yetmiyor :) Çünkü oyunlar optimize özürlü..
MK Okuru
MK Okuru 9.07.2024 18:40
Ne 6700-7600 yahu, bence gerek yok. Vega 56-64 bile rahat 3 sene daha, ille de her oyunda "ultra setting" takıntınız yoksa elbette, idare eder. İnanmayanlar güncel oyun karşılaştırmalı test videolarına bakabilirler. Ama tabi, Rtx fanboyları, aynı işi fazlasıyla görecek Amd kartlara burun kıvırırlar.
Kalan Karakter: 300 Gönder
Resident Evil Village, RTX 4080 ile Path Tracing Modu
İlginizi Çekebilir