Capcom'dan Yoshiaki Hirabayashi Resident Evil 2 Remake'in, Resident Evil 4'ten farklı olacağını belirtti. İki oyunun da aynı kamera açısını kullanmasının oyuncuları yanıltmaması gerektiğini belirten Yoshiaki Hirabayashi, "Resident Evil 4, üçüncü şahıs omuz üstü kamera açısı ile tasarlanmış daha çok aksiyon odaklı bir oyundu. Resident Evil 2 Remake ise korku ve hayatta kalma unsurlarının ön planda olacağı bir oyun olacak. 1, 2 ve 3. Resident Evil oyunları gibi." dedi.
Resident Evil 2 Remake, geride bıraktığımız E3 2018'in en çok heyecan yaratan oyunlarından biri olmayı başardı. E3 2018 sonrası yayınlanan oynanış görüntüleri de bu heyecanı perçinledi diyebiliriz. Pek çok oyunsever tarafından serinin en iyisi olarak gösterilen Resident Evil 2'nin yeniden yapımı görünen o ki orijinal oyuna oldukça sadık kalacak. Yapımcı Yoshiaki Hirabayashi, Resident Evil 4'te kullanılan kamera açısının Resident Evil 2'de de kullanılıyor olmasının, iki oyunun birbirine benzeyeceği anlamına gelmediğini belirtti. Resident Evil 2'de kaynak yönetiminin oldukça önemli olacağını, oyuncuların mermi harcama konusunda oldukça temkinli davranmak zorunda kalacaklarını, bir zombiyle karşılaştığımızda kaçmak ya da mermi harcamak konusunda karar vermek zorunda kalacağımızı belirtti.