1/2

Red Alert 2: Yuri's Revenge

Ant Köksal 3.06.2010 - 12:31
Aaa, Yuri geri dönmü?. Ben ?üphelenmi?tim zaten, çok pis bakyyodu. Hadi gidip öldürelim..
Platformlar PC
Red Alert 2: Yuri's Revenge
  • Yapımcı - Yayıncı Westwood - Electronic Arts
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Strateji
  • Sistem Gereksinimleri
Merlin Puanı 75
Artılar -
Eksiler -
O da ne, Yuri iz bek.. Türkçe meali şöyle oluyor: Ölmemiş deyyus!

Hikayemiz şöyle efendim: Yuri, pirezıdant Maykıl Dugın'ın toplantısını odadaki ekranda yırtık dondan fırlar gibi belirerek keser. Maykıl tipik kapitalist yaklaşımıyla "Sana Rusya'nın başkanlığını vereyim, kardeş olalım!" derse de, Yuri kafayı dünyaya hakim olmakla bozmuştur. San Fransisco'da, ne işe yaradığını o esnada çok hızlı konuştukları için anlayamadığım bir aleti devreye sokar, büyük ihtimalle Dünya'yı yok etmeye falan yarıyodur.. Siz de Aynştayn'ın yeni icat ettiği bir şey sayesinde zamanda geriye gider, aleti çalışmadan önce yok etmeye çalışırsınız falan filan..

Özetle, Yuri'ye karşı savaşıyorsunuz, ki kendisini en son bir kavanozun içinde görmüştük. (Rusya'nın final demosunu hatırlayın.) Yuri herkesi tehdit ettiği için, bir süreliğine tüm dünya kardeş olmuş, Rusya tarafıyla oynarken Tanya'yı kontrol edebiliyorsunuz mesela.. Oyun bir expansion pack, yani orijinal Red Alert 2 yüklü olmadan çalışmıyor. Setup'tan önce orijinal oyunu 1.006 versiyonuna yükseltiyor, bunun da yaklaşık 15 dakika sürdüğünü hemen belirteyim. İlk oyundaki gibi Amerika veya Rusya tarafını seçiyor ve başlıyorsunuz Yuri'ye girişmeye.. Single player'da, Yuri olma şansınız yok. İlla oynayacam diyorsanız, skirmish veya multiplayer'da seçebilirsiniz.

Her iki taraf için de yedi görev var. Yani oldukça kısa.. Kasarsanız bir günde bile bitirebilirsiniz, yani 12-13 saat ekran karşısından ayrılmamayı göze almışsanız. Benim bitirmem iki gün sürdü. Görevler genel olarak hiç zor değil, hele Rusya tarafının görevlerini gözü kapalı bitirebilirsiniz. (Son görevi tamamlamam 15 dakika aldı, bunun da 5 dakikasını "bu kadar basit olamaz!" diyerek harcadım.) Yuri (her ne kadar ilginç birimler kullansa da) maalesef zorlu bir düşman değil. En tehlikeli iki silahı havaya ve karaya ateş edebilen, ateş ettikçe de güçlenen Gattling Cannon'lar ve çevresindeki herşeyin zihnini kontrol altına alabilen (ilk oyunda olduğu gibi köpekler, maden araçları vs. dahil değil) MasterBrain'ler. Amerika campaign'inde, Gattling Cannon'ları Prism Tank'larla menzile bile girmeden halledebiliyorsunuz, Rusya ise aynı şeyi Apocalypse'lerle yapıyor. Gerçi onlar menzile giriyor ama sıyrık bile almadan cannon'u hallediyorlar. MasterBrain'ler ise oldukça sinir bozucu olmalarına rağmen, çok fazla birimi kontrol altına alırsa "kısa devre" yapıyor ve kullanılmaz oluyor. "En tehlikeli" silahları bunlar olunca, diğerlerini varın siz düşünün..

Westwood'da bunun farkında olmalı ki, oyunu zorlaştırmak için çok sıkıcı "önlemlere" başvurmuş. Bunlardan en başta geleni ve en kötü olanı, kaynaklarınızın sınırlanması. Yaklaşık 3-4 göreve size verilmiş kaynaklarla başlıyorsunuz ve belirli binaları kuramıyor, belirli birimleri üretemiyorsunuz. Çünkü diğer türlü görevi tamamlamanız on dakika bile sürmeyecek.. Gerçi bu sınırlanmış kaynaklarla bile yarım saatten fazla sürmüyor, ayrı mevzu.