1/3

Quake IV

Merlinin Kazanı 3.06.2010 - 12:31
Dünya çok daha fazla sallanacak. Daha derinden...

Her şey John Carmack isimli programcının kurduğu hayal ile başladı... 2 boyutlu grafikler içinde sıkışıp kalmış biz oyuncuların ufkunu açıp, 3 boyutlu grafik nedir öğretti hepimize. 96 yılının yaz aylarında tıpkı ismi gibi deprem etkisi yaratan Quake, oyun dünyasında pek çok tabuyu yıktı. First Person Shooter; yani kendi gözümüzden gördüğümüz oyunların bir anda kralı oldu. Aksiyon sahnelerini bize sanki o ortamdaymışız gibi yaşatmasından olsa gerek, inanılmaz bir ilgi ile karşılandı. Bu büyük ilgi benzer oyunların yapımına olanak sağlamış, bir FPS furyası almış başını gitmişti. Elbette hiçbir oyun onun seviyesine çıkamadı hatta basit bir kopyadan öteye gidemediler. Bazı oyunlar ise o kadar düşük seviyedeydi ki; insanlar FPS’den soğumaya başlamıştı. Neyseki tüm oyunseverlerin gölnüne su serpen, ünlü oyunun devamı çıktı. Tarihler 97 yılının sonlarını gösterirken kral tahtını almak için dönmüş, Quake 2 tüm FPS severlerin zevkin doruklarına ulaşmasını sağlayacak kadar başarılı bir oyun grafiği çizmişti.

Sadece geliştirilen grafikleri, daha gerçekçi oyun yapısı ve mükemmel atmosferi ile değil, hiç bir oyunda olmadığı kadar başarılı multiplayer modu ile öyle büyük ilgi gördü ki; hala oynanan, ilgi gören oyunlar arasındadır. Quake 2’nin bir diğer yönü ise 3 boyutlu grafik kartlarına gerçek anlamda ihtiyaç duyan oyunlardan biri olmasıdır. O dönemlerde revaçta olan 3dfx markasının büyük rağbet görmesinin bir nedeni de Quake 2’dir aslında.

Yıllar alıp başını gitmiş, 3 boyutlu grafik hızlandırıcılar artık standart halini almıştı. Kartlar arası rekabet büyüyünce oyunların grafikleri de ister istemez güzelleşti. Bir zamanlar hayalden öteye gitmeyen pek çok görsel öğe gerçeğe dönüştü. İşte tam bu dönemde “Efsane” geri döndü. Quake 3 duyurulduğu andan itibaren tüm oyun piyasasını bir sükûnet kaplamış, yeni oyunun ne kadar kaliteli olacağı konusunda dedikodular alıp başını gitmişti. Dönemin en iyi grafik motoruna sahip FPS oyunu olarak ilan edelirken, tüm oyun severleri şaşkına çeviren bir yenilik içeriyordu; sadece çoklu oyuncu modunu destekliyordu ve tek kişilik senaryo içermiyordu.

Pek çok hayranını hayal kırıklığına uğratsa da yine en çok satılan oyunlar arasında yerini aldı. Online olarak büyük rekabetlere sahne olan Q3 mücadeleleri ülkemizde pek rağbet görmeyen orijinal oyun satışlarına da artışa neden olmuştu. Bu denli büyük ilgiye rağmen id Software’den uzun süre ses çıkmaz oldu. Hatta bazı programcılar çeşitli bahaneler öne sürerek şirketten ayrılmış, kimileri ise kendi şirketlerini kurmuştu. İd Software’in bu büyük sessizliği, geçtiğimiz aylarda piyasaya sürülen Doom 3 ile sona erdi. Önemli programcılarını kaybedip “Bir daha oyun çıkaramazlar” denilen id Software’in bu son oyununun ne denli yüksek satış rakamlarına ulaştığına hepimiz şahit olduk.

Bir devin dirilişi

Herkesin aklında tek bir soru dönüp dolaşıyor; “Yeni Quake nasıl olacak?”. Aslında ilk sorulması gereken soru oyun hangi firmadan çıkacak olmalı. Çünkü bu sefer Quake oyunu id Software’den değil Raven Software’in programcılarından çıkacak. Yapımcılar farklı olsa da id ile Raven birbirine uzak iki firma değil. Çünkü Raven daha evvel de bahsettiğim gibi id’den ayrılan programcılardan kurulu. Bir bakıma id’nin ayrılmış iki parçası diyebiliriz. Quake 4’ün ismi ile özdeşleşen id firmasından çıkmayacak olması ne kadar endişe yaratsa da oyunun haklarını elinde bulunduran şirketin Raven Software olduğu duyulunca herkes derin bir oh çekiyor. Çünkü Raven Software; Soldier of Fortune, Heretic 2, Jedi Academy gibi oyun piyasasının mihenk taşları sayılan yapımlara imza atmış, asla hayranlarını hayal kırıklığına uğratmamış bir firma. Dolayısıyla Quake 4 için emin ellerde diyebiliriz.