İlk Prototype en başlarda bana eğlenceli ve güzel gelmişti, sonradan sıkmaya başladı. Açık dünyada dönüp, dolaşıp aynı işlere girdikçe kendini tekrarlıyordu. Senaryo görevleri durumu gene kurtarsa da, yan görevler birbirinin kopyasıydı. O kadar üstüne yazılıp, çizilen yapım, bir kere bitince tozlu raflardaki yerini alan oyunlar kervanına katıldı. Benim gibi düşünen birçok kullanıcı var. Radical Entertainment, bu kısımları yontup, düzeltip ikinci oyunu hazırlıyor.
Avcı av oldu!
İlk olarak 2010 Spike VGA’da açıklanan Prototype 2’nin merkezinde James Heler adındaki karakter yer alıyor. Heller’ı kontrol edip, ilk oyundaki kahramanımızın yani Alex Mercer’ın peşine düşüyoruz. Nedeni ise ölen ailesinin intikamı! Radical Entertainment, ismi gibi bazı radikal kararlar alarak oyundaki özellikleri daha geliştirip, bizlere sunacak. Bunda ilk payı alan taraf güçlerimiz. Eskisine göre daha fazla özelliğimiz olacak, ilk oyunda yetenekler gelişiyor, ama bir yerden sonra tıkanıyordu. Yeni oyunda güçlerimizden bir tanesi BioBomb. Gizlice yaklaştığımız bir insanın içine Blacklight virüsü enjekte ederek, kurbanımızı biyolojik bombaya çevirebileceğiz.
Yapımcılar oyun içinde kullanıcılara daha fazla güç vermesi açısından sarmaşıklar (Örümcek Adam’ın ağları gibi) eklemiş. İlk oyundan da hatırlarsak toplu katliam yapmak için Alex’in (Son dakikalarında) vücudundan sarmaşıklar çıkıyordu. Bu uzuvlar Heller’in kolundan fırlayacak. Objeleri birbirine çarptırmak, fırlatmak, tutmak ve daha fazla aksiyon için kullanacağız. Örümcek Adam’ın ağları gibi sarmaşıklarla düşmanlarımızı saldırılara karşı savunmasız bırakabileceğiz.