Sony, oyuncuların sıkıcı bulabileceği oyun bölümlerini otomatik olarak geçmelerine olanak tanıyacak bir yapay zeka teknolojisi üzerinde çalışıyor. Otomatik oyun modu adı verilen bu özellik için alınan bir PlayStation patenti, oyuncuların oyun tarzlarını simüle ederek belirli oyun bölümlerini atlamasına imkan tanıyacak bir sistem öngörüyor. Bu teknolojinin, doğrudan bulut tabanlı PlayStation Network üzerinden sunulabileceği ve abonelerin erişebileceği yeni bir özellik olarak planlandığı belirtiliyor.
Bu otomatik oynatma özelliği, yapay zekanın oyuncunun stilini öğrenmesi ve ardından belirli görevleri veya seviyeleri tamamlaması prensibine dayanıyor. Bu, özellikle uzun ve tekrar eden görevlerde veya zorlu kupaları kazanmada kullanıcılar için büyük bir kolaylık sağlayabilir. Ancak, bu özelliğin nasıl bir etkileşim gerektireceği ve tam olarak hangi senaryolarda devreye gireceği henüz netlik kazanmadı. Kullanıcıların önce oyun içinde belirli bir süre geçirmeleri ve sistemin öğrenme sürecini tamamlaması gerektiği tahmin ediliyor.
İlginizi Çekebilir: PlayStation 5 Pro ve Yeni Teknolojisi PSSR
PlayStation 5 Pro ve gelecekteki cihazlarla ilgili devam eden tartışmalar arasında, bu tür bir otomatik oynatma özelliğinin yeni donanımlarda yer alıp almayacağı henüz belli değil. Ancak, bu özellik PlayStation 6 gibi daha ileri bir modelde karşımıza çıkabilir. Patente buradan bakabilirsiniz.
Patent Açıklaması:
Bir video oyununun oynanışı sırasında bir kullanıcıya otomatik oyun modu seçeneği sunmaya yönelik bir yöntem, bir sunucu tarafından, kullanıcının oyun oynamasıyla ilgili çıkarılan özellikleri ve çıkarılan özelliklerin sınıflandırılmasını içeren bir kullanıcı oyun modeline erişilmesini içerir. Modele erişim, oyun sırasında mevcut bir zamanda tetiklenir. Yöntem ayrıca, sunucu tarafından, mevcut oyun zamanından önce gerçekleşeceği tahmin edilen tahmini etkileşimli etkinliğin tanımlanmasını da içerir. Yöntem ayrıca, sunucu tarafından, öngörülen etkileşimli etkinliğin en azından bir kısmının beklenen öğütme içeriği (AGC) olarak tanımlanmasını da içerir. Yöntem ayrıca sunucu tarafından bir kullanıcı cihazının ekranına bir bildirim gönderilmesini de içerir; burada bildirim yaklaşan oyundaki AGC'yi tanımlar ve kullanıcıya AGC'nin oynanışı sırasında otomatik oyun modunu kullanma seçeneği sunar.