PlayStation 3'e özel oyunlarda konsolun gücünün ne kadar kullanıldığı her zaman tartışılan bir sorudur. Yapımcılar belli yüzdeler vererek bu sorukara cevap verirler. Ancak, Guerilla Games'den Steven ter Heide'in verdiği cevap daha ayrıntılı ve açıklayıcı oldu.
Killzone 3'ün kıdemli yapımcısı Steven ter Heide, Gamerzine sitesine verdiği röportajda konsolun gücünün %100'ünün kullanılmasının ne demek olduğunu açıkladı. Kendisine "PlayStation 3'ün limitlerine gelindi mi?" sorusu soruldu. Steven ter Heide, Uncharted 2 ve Uncharted 3 oyunlarında altı adet SPU kullanıldığını belirtti. Yapımcı, röportajda kullanılan 6 adet SPU'yu 6 şeritli yola benzeterek; örneğin Ucharted 2'de 6 şeritli yolda 60 km/s hızla gidilmesine, Uncharted 3'de ise 6 şeritli aynı yolda bu sefer 120km/s hızla gidilmesine benzetti. Yapımcılar, her zaman ellerindeki donanımın tamamını kullanmak isterler. Bu anlamda bir sonraki projelerinde konsolu daha akıllıca kullanarak aynı donanımda bir önceki oyunlarından daha iyi görseller elde ederler. Steven ter Heide PlayStation 3'ün limitlerine henüz gelinmediğini örnekteki gibi donanımı daha iyi kullanarak PlayStation 3 konsolunda daha yapılacak şeylerin olduğunu belirtti.
Yeni projeleri hakkında fazla konuşmayan Steven ter Heide, Killzone 3 haricinde şu anda tamamıyla yepyeni bir oyun üzerinde çalıştıklarını doğrulayarak yeni oyun için oldukça "ilginç" olacak yorumunu yaptı.
Killzone 3, 25 Şubat'da PlayStation 3 için çıkacak.