Her oyunun filmini yapmak doğru bir fikir olmayabilir
Beyazperdeden bilgisayara geçen birçok isim oldu. Star Wars olsun, Matrix
olsun bir çok filmin oyunu yapıldı. Gelenek yıllardır bu olmuştu. Ancak 1993
senesinde Super Mario Bros.’un beyazperdede boy göstermesinden bu yana bu
gelenek değişir oldu. Artık filmlerin oyunları değil, oyunların filmleri
yapılıyor.
Yeni pazarlara yelken açmak
Super Mario Bros.’la başlayan bu akım, Street Fighter ve Mortal Kombat’ın
katılmasıyla geniş kitlelere ulaştı. Wing Commander, Lara Croft: Tomb Raider,
Resident Evil, Doom, Silent Hill, Hitman derken, bu akım şaşırtıcı olmaktan
çıktı ve kendi piyasasını oluşturdu. Tabi ki bunda oyun endüstrisinin
durdurulmaz büyümesi, oyun stüdyolarının en az film stüdyoları kadar geniş bütçe
ve gelirlere ulaşmasının da büyük bir etkisi bulunuyor.
Bir diğer etki ise konsollar. Konsollar –özellikle son jenerasyon Xbox 360, PS3
ve Wii- oyunların ve oyunculuk kültürünün çok daha geniş bir kitleye ulaşmasında
büyük rol oynuyor. Twitter ve Facebook gibi sosyal ağların da devreye girmesiyle
birlikte, teknoloji aktrist, aktör, yönetmen ve yapımcıların sık kullandığı bir
olgu haline geldi. Hal böyle olunca bilgisayarda eğlence dendiğinde ilk akla
gelen video oyunlar, film şirketlerinin de ilgisini çeker oldu.
Prince of Persia da bu oyun filmlerinden biri. Kökleri ilk olarak 1989 senesinde
Jordan Mechner tarafından yapılan Prince of Persia oyununa dayanan film, son
dönemin beklenen yapımlarından. Yönetmenliğini Jerry Bruckheimer gibi ünlü bir
ismin yaptığı filmin senaryosunu yazanlar arasında Mechner’in kendisi de
yeralıyor. Walt Disney Pictures tarafından yapılan filmin, önümüzdeki mayıs
ayında gösterime girmesi bekleniyor. Prens rolünde ise Jake Gyllenhaal
yeralıyor. Filmin bütçesi ise 150 milyon $ gibi büyük bir rakam.