Saber Interactive'in CEO'su Matthew Karch, video oyunlarının mevcut 70 dolarlık fiyat etiketinin sadece geçici bir aşama olduğuna inanıyor. IGN ile yaptığı bir röportajda, video oyunu üretim maliyetlerinin artışının bu fiyat noktasını sürdürülemez kıldığını belirtti. Karch, sektörün üretim maliyetlerini azaltacak bir orta yol bulması gerektiğini savunuyor.
Karch, "Bence oyunların yapımı daha pahalı hale geldikçe, 70 dolarlık oyunlar da tarihe karışacak. Ben öyle düşünüyorum. Sadece bunun sürdürülebilir olduğunu düşünmüyorum" diyerek, yüksek maliyetlerin ve yüksek fiyat noktasının sektör için uzun vadeli bir çözüm oluşturmadığını ifade etti. Cyberpunk 2077 ve Ubisoft örneklerini kullanarak, yüksek beklentilerin ve büyük bütçelerin oyun şirketleri için büyük riskler taşıdığını belirtti. Karch'a göre, pazar, kaliteden ödün vermeden maliyetleri düşürebilecek yenilikçi çözümlere doğru kayacak.
Saber Interactive, Warhammer 40,000: Space Marine 2'yi 70 dolardan piyasaya sürmeyi planlıyor, ancak bu strateji, düşük fiyatın kalitesiz bir oyun algısı yaratma endişesiyle alındı. Karch, şirketin asıl hedefinin, bağımsız geliştiricilerle büyük bütçeli oyunlar arasında konumlanan "orta pazar" olduğunu vurguluyor. Bu stratejiyle, Saber Interactive, Arrowhead Studios gibi, yüksek kalitede oyunlar üreterek, maliyet etkin bir yaklaşımı benimsemeyi hedefliyor.
İlginizi Çekebilir: Aç Gözlü Oyun Firmaları, Oyun Sektörünü Öldürüyor