ArtılarGerçekçilik, grafikler, atmosfer, çoklu oyuncu desteği
EksilerBazı bug'lar, ekibinizdeki elemanların sık sık tekrarlanan aptallıkları
Skira… Alaska’nın batı ucunda kendi halinde bir ada. En azından kendi halinde
bir adaydı. Uluslararası ekonomik kriz, en çok Çin’i vurmuştur ve Çin, umutsuzca
yeni fırsatlar aramaktadır. Bu fırsat ayağına kadar gelir. Politik ve ekonomik
kaos, Çin’in dengesini bozunca, Çin her yere saldırmaya başlamış ve Rusya’nın
kontrolündeki Skira’da dev bir petrol rezervi bulmuştur. Bu petrol rezervini ele
geçirirse, Çin yeniden dünyanın egemen güçlerinden biri haline gelecektir. Ne
var ki Rusya, elindekinden vazgeçmek niyetinde değildir. Durum iyice kötüleşir
ve Çin ile Rusya sınırlara asker yığmaya başlar. Rusya, korkunç durumun
farkındadır ve denize düşen yılana sarılır misali eski düşmanı Amerika Birleşik
Devletleri’nden yardım ister. A.B.D bu yardım teklifini geri çevirmez, çünkü
Rusya ve Çin’in savaşı, bilinen dünyanın sonunu getirecek niteliktedir. Elbette
Amerika da sütten çıkmış ak kaşık değildir ve Çin’in güçlenmesini isteyecek son
ülke konumundadır.
Savaşın yankıları
2005 yılında, Xbox için port olarak geliştirilen Operation Flashpoint: Elite,
haklı olarak çok beğenilmişti. Yapım size alternatif bir tarihe götürüyordu.
Mikael Gorbachov’dan yönetimi devralan Aleksei Guba, zalim bir liderdi ve en
önemli amacı Sovyetler Birliği’ni egemen güç haline getirmektir. Neye mal olduğu
da önemli değildi. Bu amaç doğrultusunda yüzlerce milyon insan ölse bile, bunlar
gerekli kayıplardı. Guba’nın amacı Amerika’ya savaş açmaktı (Pek şaşırtıcı
değil), ancak Guba, Amerika’yı ve müttefiklerini nükleer silahlarla yeryüzünden
silmeyi hedefliyordu. Dragon Rising’te, göreceğiniz üzere yorganın gitmesiyle
kavga bitmiş ve hatta Amerika ile Rusya, zorunlu müttefikler haline gelmiş. Yani
alternatif bir tarihi yaşamayı sürdürüyoruz, bu da yapıma oldukça ilginç bir
atmosfer katıyor.
Skira diye bahsettiğimiz yer, aslında gerçek dünyadaki Kiska’nın ta kendisi.
Kiska, Alaska’nın batı ucunda bulunuyor. Bu yer daha önce de, Japon güçleri
tarafından ele geçirilmiş kritik bir nokta. Yapımcılar, tüm Alaska’yı
kopyalamışlar desek yeridir; bu da inanılması güç bir oyun alanının
yaratılmasına vesile olmuş. Size şöyle anlatayım; alanı taramak helikopterle 20
dakika, arazi aracıyla 4 buçuk saat ve yürüyerek 9 saat alıyor. Ne var ki; ilk
eksikliğimizle burada karşılaşıyoruz. Yapımcılar böyle bir modelleme yapmış, ama
yalnızca PC versiyonlarında gezmeniz mümkün. Xbox 360 versiyonunda hayran hayran
bakmak dışında bir şey yapamıyorsunuz.
Geniş topraklar
Her şeye karşın yapımda 70’den fazla silah ve 50’den fazla alan bulunuyor.
Helikopter, tank ve hatta jet bile kullanmanız mümkün. Uçaksavarlar, gelişmiş
makineli tüfekler ve basit tabancalar, cephaneniz de önemli yer tutuyor. Hemen
hemen tüm nesnelerle sürekli bir etkileşim halindesiniz. Hemen her şeyi siper
olarak kullanabiliyor ve evlerde mevzilene biliyorsunuz.
Gerçekçilik ise başka bir konu. Siz ne kadar akıllıca davranırsanız davranın,
daima aptal bir arkadaşınız bulunuyor. Yani bilgisayarın yapay zekası, kelimenin
tam anlamıyla yerlerde sürünüyor. Cephenin ortasındasınız, akıllıca sürünüyor ve
kendisine bir siper yapıyorsunuz. Buraya kadar her şey tamam. Peki salak takım
arkadaşlarınız sizinle aynı şeyi mi yapıyor sanıyorsunuz? Hayır; onlar
kendilerini hedef poligonlarındaki ördek gibi sergilemekle meşgul.
Yaralandıysanız, bırakın yaralı kalın. Bir şekilde iyileşirsiniz belki. Aksi
takdirde ilk yardım görevliniz, tüm düşman karargahını başınıza toplayabilir.