Ağaç kesmeden ve bina dikmeden savaşabileceğiniz iyi bir strateji
Oyun piyasası son zamanlarda dalgalı bir seyir izliyor. Geçtiğimiz iki ay
boyunca eli yüzü düzgün fazla sayıda yapım gelmediyse de eylül ayı ile bu durum
180 derece değişti ve bizi okyanustaki bir damla gibi hissettirmeye başladı.
Gerçi bu sözlerin bu oyunla fazla bir ilgisi yok, zira Nemesis fazla yeni bir
oyun değil. Nereden baksanız en az 3 aylık bir geçmişi var; ama, bana denizin
dibindeki istiridyede gizli bir inci gibi göründüğünden ve biraz da gözden
kaçırdığımız bir oyun gibi göründüğü için inceleme gereği hissettim. Son 2
ayımdaki gecelerimin katili Nemesis’i size de kazandırmak tek düşüncem. Bakalım
beğenecek misiniz?
Ağaç kesmek istemiyorum!!
Nemesis the Roman Empire, ben de dahil olmak üzere strateji sevmeyen bir kısım
insanın stratejilerden hoşlanmamalarındaki neden olarak gösterdikleri ve
gereksiz yere uğraşıldığını düşündükleri ağaç kesme, tarla ekip biçme gibi ve
bina oluşturma aktiviteleri ortadan kaldırıyor. Onun yerine size herhangi bir
haritada seçtiğiniz ırkın bütün binaları hazır olarak veriliyor, ayrıca
ihtiyacınız olan iki şey; besin ve altın, yine sizin üreteceğiniz insanların
çalışmaları sonucunda meydana geliyor. Dediğim gibi bütün bu işler için siz
hiçbir ekstra bina dikmiyorsunuz ve haritayı dolaşarak odun veya maden
aramıyorsunuz. Size sadece askerlerinizi oluşturmak ve onlara çeşitli
upgrade’ler yükleyerek daha güçlü hale getirerek savaştırmak düşüyor.
Oyuna isterseniz konulu bir görev seçerek başlayabiliyorsunuz, isterseniz de
herhangi bir haritada kendinize düşmanlar oluşturarak onların topraklarını ele
geçirmeye uğraşıyorsunuz. İkinci seçeneği seçerek başladığınızda haritayı
istediğiniz gibi organize etme şansına sahipsiniz. Savaş alanının büyüklüğü ve
nasıl bir coğrafi yapıya sahip olabileceğinden tutun da, ortamdaki hava
şartlarına kadar her şeyi değiştirmek sizin elinizde. Haritanın genişliğine göre
ortama ekleyeceğiniz düşman sayısı da değişim göstermekte tabi ki. Oyundaki 4
farklı ırktan seçebileceğiniz düşmanlarınızı ekleyerek büyük kitleler arası
kıyımın startı veriliyor. 4 tane ırk sayısı az görünebilir; ama, oyunun dengeli
yapısı göz önüne alındığında çok yetersiz değil. Buradan gem vurulabilecek tek
şey, birimlerin yeterli sayıda olmayışı. Her bir ırkta da birbiri ile aynı işe
yarayan birimler var ve bunlar oyunda herhangi bir çeşitlilik yaratamıyor.
Kalabalık çarpışmalar bu açığı fazlasıyla kapatıyor, üstüne üstlük ekran
tamamıyla orta çağ savaşlarını andıran bir tabloymuşçasına şenleniyor.