Need for Speed: Carbon
Erdem Maşlak
3.06.2010 - 12:31
Karbon takviye edilmiş pütü kareli NFS
10 yıldır Need For Speed oynuyoruz, son üç yıldır da Need for Modifiye (??!).
EA’in Underground ile başlattığını söyleyebileceğimiz bu akımın epey uzun bir
süre daha karşımıza çıkacağını tahmin etmek güç değil. Biz umuyoruz; yapımcılar
da bizi bekletmiyor. E3 içerisinde gösterilmiş olmasına rağmen, geçtiğimiz
Haziran ayı sonu itibariyle resmi olarak serinin en yeni oyununun yapımda olduğu
teyit edilmiş oldu; oyunumuzun bu seferki adı Carbon. Ne kadar iyi, ne kadar
kötü? Most Wanted’i güya beğenmiştik, Carbon ne kadar orijinal olabilir ki?
Görelim...
Serinin bu son oyununun öncekilerden daha çok dikkat çeken noktası ilk planda
tabii ki ismi. Yapımcılara “Neden Carbon?” sorusu sorulduğunda, oyunun adını
Amerika’daki Carbon Vadisi’nden aldığını öğreniyoruz (Kurtlar değil... ...Carbon).
Aslında burası, yani Carbon Vadisi denen bölge yer kuş uçmaz kervan geçmez bir
yer ve yarışçılar yarışçıların birbirlerine son sürat meydan okuyabilmeleri için
biçilmiş kaftan. Need for Speed evrenine aktarıldığında ise orijinalitesinden
bir şey kaybolmuyor ve senaryo ilerleyişi içerisinde çok farklı özellikler olaya
dahil oluyor. Carbon teması altında serinin bu son oyununda NFS literatürüne
daha önceden görmediğimiz ekip kurma, şehir içerisinde bölgeler ele geçirme ve
Most Wanted’dan çok daha farklı boss mücadeleleri ekleniyor.
Hızlıyım, Hızlısın, Hızlı...
Genel senaryo kısmı dahilinde, şimdilik çok fazla bir detay bulunmamasına
karşın, size yapılmış bir yanlışı düzeltmek için oyunda yer alan Palmont City’e
gidiyorsunuz. Oyunda canlandırdığımız kahraman Most Wanted dahilinde blacklist’e
girmeyi başarmış eski bir sürücü. Anlaşılan Palmont City sınırları içerisinde
olmadığınız zaman süresince bir zamanlar kralı olduğunuz bu topraklar başkaları
tarafından paylaşılmış. Görevinizse ekibinizi kurmak, aracınızı döşemek ve şehre
tekrar asıl patronun kim olduğunu göstermek.
Lafta bu kadar kulağa hoş gelen özelliklere derinlemesine bakıldığındaysa çok
detaylı bir oynanış ve üst düzey araç dinamiği kullanımıyla karşılaşıyoruz.
Ekibimizi çok çeşitli özelliklerine göre belirleme imkanına sahip olacağız.
Genel olarak üç farklı kategoride arkadaş seçme şansımız var. Bu kategoriler:
Scout, Drafter ve Blocker. Hepsinden kısaca bahsetmek gerekirse Scout olarak
adlandırılan grup hızlı bir şekilde en öne geçerek olası kestirme yollardan
ilerleyip bizim de oraları fark etmemizi sağlayacak. Drafter’lar önümüze geçip
bizimle paralel bir şekilde hızlanacaklar ve bizim daha da çabuk ivmelenmemiz
için uygun hava boşluğunu oluşturacaklar. Blocker ise adından da anlaşılacağı
üzere rakiplerimizin önüne geçerek onları yavaşlatan bir özelliğe sahip.